Trønderjentas søskendrøm :)

hhaha!! Tisse tisse tisse :p Kos deg og du vet du har x antall dobesøk for en veldig god grunn :D
 
I dag er dagen her; TUL!
Kjenner jeg grugleder meg noe innmari..
 
Gratulerer så mye med vel overstått ul :D
 
Tida flyr!
I morgen er jeg 12+0 :)

I dag mårest kjente jeg livmora skikkelig for første gang og magen vokser tydelig!
 
Gratulerer så mye med de magiske 12 :angelic:
 
Gratulerer så masse med 12 uker!
 
Sånn, i morgen er jeg 15+0 :)
Herregud, ukene flyr mot 20 og halvveis!

Godt å være i den perioden jeg er i nå, mer energi og kvalme som er forduftet. Magen vokser sakte, men sikkert og formen kjennes fin.

Denne gangen tenkte jeg på å bestille privat UL et sted mellom TUL og OUL, for det er jo så lenge å gå og veeeente!

Men, for ei uke sia var jeg hos fastlegen for å ta blodprøver og urinprøve - og da fikk jeg en UL-undersøkelse med et sånn lite UL-apparat (som en mobilskjerm) :) :)
Man ser jo ikke mye detaljer, men så godt hjertet som slo og beina som sparket! Det var gøy - og uventet!

Skal dit igjen for urinprøve og blodtrykk om et par uker, håper jeg kan få en liten titt da også - da kommer jeg i alle fall ikke til å bruke penger på privat UL tenker jeg.
 
17+5! Tiden flyr :)

Har siden TUL vært hos legen to ganger for urinprøve og blodtrykk, og har begge gangene fått en titt med hennes mini-doppler!

Så, derfor har jeg ikke bestilt noen privat UL som jeg egentlig tenkte :)

Nå er det også kun litt over ei uke til OUL (fredag 21.6.), så da får vi se mer detaljer (som kjønn, spennende)!

Har såvidt begynt å kjenne bevegelse, men ikke noen store greier enda - sett krabaten sparke vilt på UL da :)
 
OUL overstått! Yay :)

Skikkelig grundig titt, sånn som i forrige svangerskap - veldig gøy å se alt. Hjertekamrene, nyrene, bein, lunger, leppe, hjerne... Det er så mye! Og så fascinerende mange detaljer :)

Både jeg og mannen har omtalt frøet som «han» og av en eller annen grunn innstilt oss på gutt - men det var det jo ikke! Her blir det ei lillesøster :)
Snålt å tenke på!

Gledestårer rant og alt så fint ut :)

Termin flytta fra 16.11. til 20.11., men pytt.

Nå nyter jeg spark og SOMMERFERIE!
 
OUL overstått! Yay :)

Skikkelig grundig titt, sånn som i forrige svangerskap - veldig gøy å se alt. Hjertekamrene, nyrene, bein, lunger, leppe, hjerne... Det er så mye! Og så fascinerende mange detaljer :)

Både jeg og mannen har omtalt frøet som «han» og av en eller annen grunn innstilt oss på gutt - men det var det jo ikke! Her blir det ei lillesøster :)
Snålt å tenke på!

Gledestårer rant og alt så fint ut :)

Termin flytta fra 16.11. til 20.11., men pytt.

Nå nyter jeg spark og SOMMERFERIE!
Gratulerer med lillesøster i magen, frisk og fin ♡
 
Huff, i dag ble det en sjekk på sykehuset pga. fall..
Endelig har jo sommervarmen kommet til Trøndelag (på tide!), og vi fant ut at vi skulle bade :)

I nærheten av gården til pappa er det en helt fantastisk foss med en badekulp - man må bare ned en bratt, steinete sti for å komme dit..

Og her presterer jeg å tryne så det synger etter. Jeg rekker ikke å ta meg for, men kjenner i det jeg dæljer i bakken at det er hofta og hoftebeinet jeg lander hardt på - heldigvis ikke selve magen. Kjører også ankelen inni en stein.

Fortumlet reiser jeg meg opp og proklamerer «det går bra!», mens jeg ser at blodet fosser ut av ankelen min - det står faktisk en sprut rett ut, haha - som i drapsscenene i Kill Bill! Plutselig svimler det for meg og jeg må legge meg ned. Mannen fikser håndduk til pute og legger press på blødningen. «Faen, for en idiot jeg er» tenker jeg, mens jeg blir mer og mer bevisst hvor hardt fallet faktisk var.

Vel oppe i bilen igjen ringer jeg legevakta bare for å høre, og jeg får beskjed om at føden vil ha meg til sjekk. Heldigvis er nærmeste sykehus kun 30 min unna :)

Vel fremme er det verdens hyggeligste dame som lytter med doppler og konstaterer at alt høres fint ut, men hun vil høre med legen for sikkerhets skyld.

Legen vil ha meg inn til ultralyd, og igjen kan vi konstatere at alt ser helt fint ut. Morkaken ligger der den skal :) Takk og lov for flinke jordmødre og leger som virkelig tar jobben sin på alvor!

Vel, fikk en bonustitt på lillemor da! Og så skal jeg holde godt tak i ektemannen om jeg skal prøve meg på den kulpen igjen i løpet av sommeren.. :)

Badeturen håper jeg at jeg får tatt igjen snart!
 
Last edited:
Back
Topp