Trøndere???

*Amalie mi*

Gift med forumet
Noen som har graderstokk og vet hvor kaldt er? [:)]

det er kaldt vertfall

Så kaldt også ja [&:] 

Jeg er så sulten, men kan ikke gå på butikken fordi jenta er jo så lita, og vi har ikke noe mat[&:]

ORIGINAL: Senator Malin

ORIGINAL: *Leah Amalie mi*

Jeg er så sulten, men kan ikke gå på butikken fordi jenta er jo så lita, og vi har ikke noe mat[&:]

Langt da?
Er jo bare å kle henne riktig å legge henne i vogna med voksipose etc [:)] Blir ikke like kaldt nedi der!

Tar ca 11-12 min hver vei å gå.. Men hva med det der de sier om pusten demmers og over ti speik da? [8|]

kle hu godt, ha et skjerf lett foran munn og nese så går det nok bra hvis dere bor i nærheten av noe

-17,2 på orkanger, å iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiskaldt! skal ut å kjøpe varmekjeldress vi nå!

Langt da?
Er jo bare å kle henne riktig å legge henne i vogna med voksipose etc [:)] Blir ikke like kaldt nedi der!

Tar ca 11-12 min hver vei å gå.. Men hva med det der de sier om pusten demmers og over ti speik da? [8|]

Hva med alle babyene i nordnorge der det er helt vanlig med 10- hele vinteren da?

Jeg hadde nok gått å handla mat gitt. Man må jo ha det [8D]

Ja, du har jo så rett sånn egentlig[8D] Men 20 er jo litt mer enn ti[8|]

Gå på butikken du. [:)]

De bruker desverre ikke gradestokk i trøndelag, de stikker rumpa i snøen, slipper en fersk en, deretter teller de sekundene hvor lenge det ryker etterpå og legger det til en verdi av -100. (ryker det f.eks i 80 sekunder så er det 20 minusgrader. ryker det i 90 sekunder så er det 10 minus osv).

d du kan gjør e jo å kle godt på, husk kuldekrem, legg et ekstra teppe over voksiposen/lammeskinnsposen. samt evnt ta et helseteppe el håndduk å heng over kalesjen så d ikke kjæm så masse kald luft nedi vogna. funka kjempebra te oss når vi va ut på vintern i bodø og d va kaldt.  

Back
Topp