Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi har bodd i de fleste kanter og det er relativt barnevennlig overalt. Om dere vil bo litt mer landlig uten mer enn 20-30min inn til byen kan man bo på Byneset eller Bratsberg. Vakkert og landlig i tillegg til at det bygges nye hus(spesielt rettet mot barnefamilier) hele tiden rundt om i Byneset. Ellers har du jo alltids vakre bakklandet som er like over elva for sentrum med lett tilgang til alt man trenger samt flust av lekeplasser.
Det meste er preferanser![]()
Men om man er avhengig av buss så er kanskje ikke byneset den beste plassen. Der jeg bodde gikk det buss er par ganger i døgnet
Men det er vel mye bedre tilbud fra Spongdal sikkert?
Det er jo veldig forskjell internt i hvert område også. Byåsen er for eksempel et ganske stort område. Noen steder ligger nær skole og matbutikk og sånt, andre er lengre ifra... Så dere må nok kjøre rundt og titte, eventuelt se på kart og sånt.Takk for svar! Alle disse stedsnavnene sier meg lit per i dag, men skal sjekke dem ut. Har lyst til å bo slik at vi bare trenger en bil, at det er gåavstand til barnehage, skole og dagligvare butikker. Greit å finne område med mange barn også så det blir kort vei til fremtidige venner for gutteneHåper å ha råd til hus, men det virker som det er litt stive priser i Trondheim...
Det kommer helt an på prisnivået dere er på utkikk etter, samt om dere liker vann, strand, land, marka, landlig, urbant osv.
Selv er jeg glad i Østbyen, (Møllenberg, Singsaker, Rosenborg, Lade, Strindheim, Ranheim) med både sjøen og marka i nærheten (Jonsvatnet m.m.) men prisene har blitt veldig stive den senere tiden, så det er kjent for å være de dyreste bydelene i Trh.
Fin utsikt fra Byåsen, nær bymarka, men et snøhøl uten like og prisene har også steget mye der. Ila er fint, sentrumsnært og urbant.
Nardo, Utleira, Sunnland, Moholt, Dragvoll og omegn er også nær Estenstadmarka, prisene der er overkommelige.
Er selv ikke så glad i områdene sør for sluppenbrua (Tiller, Kroppanmarka, Romolslia, Heimdal, Kattem, Sjetnemarka, Flatåsen, Saupstad m.m.) men det er rimelige boliger der og nær marka med Granåsen i nærheten.
Det bor barn over hele byen, så sånn sett er det tilrettelagt slik at det er barnevennlig overalt, men enkelte bydeler som kanskje er kjente for å ha litt mer "belastede" miljø, særlig når barna kommer litt oppi alderen.
Velkommen til barteby og lykke til med flytting!![]()
Byåsen syns jeg er den beste bydelen, men som flere sier her: Dyrere og mer snø... Veldig barnevennlig her, og lav kriminell statistikk.Hvilke områder er kjent for å ha belastede miljø? Vil jo helst unngå dem...
Hva gjør at du ikke liker områdene sør for sluppenbrua?
Har sett at det er stive priser i Trondheim ja, så håper jeg får en god jobb så vi får kjøpt oss noe [emoji15]
Byåsen syns jeg er den beste bydelen, men som flere sier her: Dyrere og mer snø... Veldig barnevennlig her, og lav kriminell statistikk.
Kokstad/Saupstad ville jeg styrt unna, mens Tiller og Heimdal syns jeg igjen er fine områder, til en overkommelig pris! Lade/Ranheim har jeg lite erfaring med..
Da jeg studerte master i pedagogikk fikk vi ofte høre at Saupstad/Huseby var belastet. Det samme gjelder skolen på Flatåsen. Men jeg har ingen erfaringer å vise til selv. Vi bor på Nidarvoll, men hvis jeg kunne velge og vrake i hus ville jeg kjøpt på Tyholt, Lade eller Byåsen. Trondheim er en by man blir fort kjent med, så det er nok lurt å leie en liten periode mens man kikker seg litt rundt.Hvilke områder er kjent for å ha belastede miljø? Vil jo helst unngå dem...
Hva gjør at du ikke liker områdene sør for sluppenbrua?
Har sett at det er stive priser i Trondheim ja, så håper jeg får en god jobb så vi får kjøpt oss noe [emoji15]