Trøbbel..?

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
For 7 mnd siden fødte jeg mitt andre barn. Jeg var aldri på noe kontroll (for min egen del) etter fødselen, fordi jeg mente alt var bra. Å det er det jo, forsåvidt. Tror jeg har det de kaller slapp sjedevegg, men det er ikke noe ubehag ved det, annet enn at jeg sliter med å bruke tamponger. Det virker som at de "glir" ut igjen. Skikkelig uehageli. Fler som har hatt det sånn? Når "går det over" ?
Sexlivet funker helt som det skal, men en bitteliten tampong, nei det skal være ubehagelig..
Har hatt mensen 2 ganger etter fødsel (pga amming), men får fremdeles ikke til å bruke tampong.

Tror jeg ville ha fått en gynekologisk undersøkelse jeg, hvis det er framfall bør det behandles.

Har fram fall jeg også . Sex er greit og tamponger må settes litt på skrå så holder de seg der de skal. Jeg skal ikke ha flere barn, så om legen min ikke anbefaler å fikse det neste gang jeg er på gu. Andre etter sist fødsel er om en uke, så gjør det ingenting. Men skulle jeg hatt flere barn ville det nok bli enda verre neste gang har jeg lest. Og det kan fikses om det er plagsomt

Jeg synes ikke det er plagsomt på noen måte, sex går veldig bra, kjenner ikke noe nedpress, ikke noe forandring på blærekapasitet og holder på både urin og andre ting. Kniper ofte, så jeg er "frisk" nedentil, det er kun tamponger som er litt trøblete..

Jeg opplevde det samme etter min fødsel. Kunne ikke bruke tampong før ett år etter. Da var det fint igjen. Men måtte gå opp en str i tampong, fra gul til blå. Den gule skled bare ut. Jeg har forresten ikke fremfall..

Jeg har brukt rosa.. prøvd blå men det bare sklir ut igjen :/
Gi det frem til ett år etter fødsel. Da bør det være normalt igjen. Er det fortsatt et problem kontakter du lege :)

Back
Topp