Trøbbel i bhg (samme som generell) Lang

Oj!
Har dessverre ikke så mange råd, men jeg håper virkelig dette ordner seg! Ikke kjekt for noen! Og ikke minst for gutten din sin skyld!!

Har vært borti noen rampebarn. Men aldri så gale, og da er det som regel andre problemer inni bildet (adhd osv)...

Veldig dumt når det blir sånn, vanskelig for oss som foreldre å vite hva som egentlig er sant og ikke...........

William har og en "kompis" som de sier han leker mye med. Men det er MYE krangling inne i bildet, vi har vært med de utenom barnehagen og da fikk William gjennomgå så mye at jeg bare gikk hjem tilslutt....

Håper du fikk snakket med de, og komt til en løsning. Ikke bra at det skal være biting :(

har vell egentlig ingen råd å komme med...

Hannah blei klort i ansiktet og på halsen av ei anna jenta... et par gang..

På foreldresamtalen så prestere han ped.lederen og sei at dem måtte prøve seg fram me Hannah og ho andre... kordan dem sku gjøre det før å få dem te å leke ilag...
Eg blei rimelig irritert da og spurte han koffer dem på dø og liv sku ha dem te å leke i lag.... [:@] og eg sa te dem at eg håpa dem kunne holde Hannah borte fra ho så langt det lot seg gjøre.... og det sku dem...
OG det har blitt bedre nu... Har ikkje blitt klort sia da...

Off [:(] Ikke kjekkt når det skal være slik i b.hagen [:(]
"Greit" nokk hvis det skjer uhell en gang i blandt, men ikke slikt som du/dere opplever dette.. Høres så rart ut at de sier at de leker godt i sammen og er venner, og så oppfører han seg slikt..
Hva sier småen når du spør han?? Gir han utrykk for at han er redd denne gutten??

Synne har en kammerat i b.hagen som hun leker mye med, de to kan krangle og sloss til fillene fyker, ender rett som det er at hun kommer hjem med en skramme og blåveis og slikt, men jeg vet alike vell at de velger å være i lag, og de er som søsken som krangler om en spade, det har jeg sett, og da er det på en måte litt bedre.. Det ene øyeblikket kan de stå og klemme på hverandre og i neste så ligger de å rulter rundt og krangler...

Jeg vet ikke egentlig hva jeg hadde gjort hadde jeg vært i samme situasjon, men jeg hadde nokk snakket med de i b.hagen og fortalt de hvordan du som mor oppfatter dette og snakket litt om dette at de kanskje kan være sammen under "oppsyn" en stund fremover, istede for å slippe de løst uten at noen har kontroll??

Håper det løser seg iallefall!!

Ikke gøy å sitte hjemme som mamma å være bekymret for hvordan det er når barna er i b.hagen...

Da har jeg hatt samtale med barnehagen. Og er i grunnen fornøyd med løsningen. De får ikke leke sammen nå en liten stund. Og om de skal leke sammen, så skal det være en voksen som følger med de, slik at det ikke utarter seg.

Så nå håper vi det blir bedre:)

ORIGINAL: Bymusa

Da har jeg hatt samtale med barnehagen. Og er i grunnen fornøyd med løsningen. De får ikke leke sammen nå en liten stund. Og om de skal leke sammen, så skal det være en voksen som følger med de, slik at det ikke utarter seg.

Så nå håper vi det blir bedre:)

Håper det blir bedre nå fremover!

Uff, det hørtes ikke noe særlig ut[X(] Jeg hadde nok prøvd å fått i gang et møte med de ansatte i bhg og kanskje fått dem til å ha litt ekstra mye fokus på disse to for en periode, og om ikke det funker må man kanskje dra inn foreldrene til den andre gutten også[:-] Hvis det er samme gutten som slår, biter +++, så må de jo gjøre noe med det mener jeg

Minvenninda har hatt samme problemet nå, sønenne hennes blir rett og slett mobbet, men dette er på skolen, så de er jo en del eldre..
Men jeg synes du skal kreve et møte med ed.Ansvarlig, de nærmeste i banrehagen. Du skal ikke måtte grue deg til å sende sønnen din i barnehagen, desuten bruker barna mest tid av bardommen sin i bnnrehagen, så derfor skal de ha et trygt og godt sted å være.
Jeg synes også kanskje du skulle prøvd å få en samtale med foreldrene til bitern også.
Det er jo ikke sikkert de er klar over det en gang.
Kanskje dere sammen kan komme frem til en løsning, å kanskje dere kan få snakket sammen med barna deres også, i og med at denb arnehagen ikke gjør så mye.
Jeg tror nemlig ikke at man først går fra å være gode venner, for så bite og slå hverandre.

Hvordan går det nå, har det skjedd noe mer?

Uff, hørtes ikke noe bra ut, håper dere har kommet frem til en løsning nå og at ting går bedre [:)]

Back
Topp