Trøøøøøtt!!

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Lille gutt har ikke sovet siden vi sto opp kl 7. og de siste nettene og har han våknet ofte, sover først fra 19-23 så holder han det gående, bruker en time for å få han til og sove igjen, så våkner han ofte! Forstår ikke hva som er gale.legger han i sin seng hver kveld, men ender fort oppi vår seng da han ikke roer seg, i natt så roet han seg ikke i vår seng engang.

Hvor gammel er han nå?

Han har ikke hatt litt vondt i magen sin?

Ja, det jeg og tenker om han har vondt i magen, han får MMe, å har malt oppi flaskene, men kanskje jeg må ta mer oppi, nå i ettermiddag fikk han av seg og er roligere, men nettene har vi hatt arbeid med en stund :/ så håper det bedrer seg fremover.

Storesøster her ble plutselig urolig rundt 10 uker (hun fikk også mme), viste seg at hun ikke ble mett nok av melka, så vi begynte med velling i samråd med hs..

Aha ok, skal på helsestasjonen på mandag.så får høre hva de sier. Hadde nå vært topp hvis de mente dag jeg kan nybegynnere med velling... Men er vel typisk adine som jobber på helsestasjonen her skal være super strenge, for føler alle har forskjellige meninger, sov hun bedre når du gav henne velling?

Aha ok, skal på helsestasjonen på mandag.så får høre hva de sier. Hadde nå vært topp hvis de mente dag jeg kan nybegynnere med velling... Men er vel typisk adine som jobber på helsestasjonen her skal være super strenge, for føler alle har forskjellige meninger, sov hun bedre når du gav henne velling?
Ja. Hun sov hele natta fra hun var to uker, så begynte hun plutselig å våkne på natta.. Da begynte vi å gi velling og hun sov hele natta igjen.. (måtte passe på at hun ikke reagerte og at tarmene taklet det, men tarmene er mer modne hos barn som får mme).. Neste gang hun begynte å våkne på natta gikk vi over til grøt.. Fungerte veldig bra, og jeg kommer til å gjøre det samme med lillesøstra når hun endrer seg..

Ok, så bra å få gode råd, sist han blei veiid va på 6 uker kontrollen. Han var bare 2500gr han ble født, 6uker var han 3600. Prøvde og veiie han med vekta vi har her hjemme, men vet ikke om det stemmer, men hvis det gjør det så var han 5 kilo for en uke siden. Syns det var mye på kort tid.

Har ikke noe stort å hjelpe med jeg, men du kan jo ha i bakhodet dette med lukkemuskelen mellom spiserør/magesekk. Se om det hjelper å holde han oppreist.
Forutsetter jo at han har vært plaget med dette hele tida da..

Men har ikke det mye med om han gulper det?
Det er vel mange av de som har det som gulper ofte, men ikke mine to, og begge har helt klart vært plaget med lukkemuskelen. Ligger og krester og kaver om de blir lagt flatt etter amming, selv om de har rapet. Gutten min kan sove som en stein på brystet mitt, og virker tilsynelatende fornøyd i det første når jeg legger han ned. Etter 5-10 min våkner han og begynner og kave. Tar jeg han opp går øynene igjen før han når skuldra mi, og legger jeg han deretter ned med ryggen bygget litt opp kan han sove i et par timer..:-) Gulper/Spyr(..) 1-2 ganger i døgnet

Han her gulper veldig lite nå,ser ut så det har blitt bedre nå, selv om jeg ikke vil juble før det har gått noen dager.

Ikke lett å vite hva som gjør at våre små er urolige, det som er sikkert er at de kan drive en stakkars mamma på randen, og iallefall her hos oss ender det innimellom med at vi griner begge to! I forhold til malt, så kan det også utgjøre mer luft i magen (hvis man tar for mye) Så kanskje du istede skulle forhørt deg med å event bytte til en annen MME?

Back
Topp