Trådløst nettverk... Noen med god peiling?

ildrii

Elsker forumet
Gubben har kjøpt trådløst nettverk, av typen jensen ettellerannet. Men jeg skjønner jo ikke hvordan dette skal kobles til [&:] Har prøvd, men fikk ikke til å koble til internett. Ingen som vil  gi meg en ENKEL forklaring på slikt noe? Om det er mulig da...

TRO meg der fins ingen enkel forklaring. jeg fikk en fagmann (heter det det?) til å gjøre det hos meg og han sleit ..

Oida, ikke si det da... Vel, må vel bare bøye meg i støvet jeg også da, og tilkalle noen som kan dette [&:] Skulle ikke slengt med leppa tidligere, og vært nokså sikker på at DETTE skulle jeg klare ( overfor sambo [8D])

jeg syns ikke det var så vanskelig.. har jensen ruter, men er så lenge siden jeg satt den opp at jeg ikke husker åssen [:D]

Ååå, har du klart det selv assa?? Hmmmmm... Vel, jeg gidder ikke slite mer med dette, ender opp med at jeg enten hiver PC´n eller ruteren ut vinduet! ( prøve en gang til i morgen [;)])

Jeg gjorde alt på egenhånd, men hadde NextGentels kundeservice som back-up på mobilen [:D]
Husker ikke nå hvordan jeg gjorde det..

Hehe, ja man kommer litt lenger med hjelp [;)] Men jeg er såååååå klønete og uvitende på data, så jeg tror bare jeg må tilkalle et datageni først som sist jeg. 

Jo, er med CD. Meeeeeen, jeg fikk det ikke til... Og jeg vet ikke helt hva jeg IKKE fikk til engang... Jeg vet, jeg er håpløs [&o]

det er enklere og raskere om du koble sammen med kabel under innstalleringa. om du koble med kabel er du garantert kontakt. skal være en veiviser på platen.

Åh, stønn. Jeg har også prøvd å installere en Belkin (?) router. Gjorde vist ett eller annet feil, for trådløst ble det ikke. Hadde jo fremdeles en kabel i maskinen og inn i routeren eller en annen boks ([:-]). Fikk beskjed om at installasjon var ok, men kabelen da? Og jeg var alldeles ikke på nett uten den...

hmmm ja det stod noe med det. Men ( rister på det blonde hodet ), kabel det er den boksen jeg har fra før det da eller?

ORIGINAL: Smågodten

det er ikke så lett det der.. men hvis du har kobla til alle ledningene rett og starta en evt.cd og sånn.... så etterpå så skriver du inn en sånn ip-adresse i nettlesern din... den står sikkert i bruksanvisninga en plass.. og innpå der må du huke av noen greier og lage passord og sånn... da er du inne på routern... jeg har ikke så mye peiling at det gjør noe og jeg er håpløs på å forklare....

Du kan jo ikke være dårlig til å forklare, for det der skjønte jeg i allefall... på en måte [:D] Vel, om jeg hadde koblet alle ledninger etc. riktig, aner jeg ikke. Men jeg var iallefall inne på ettellerannet og laget passord og slikt. Men jeg trodde det var for å sikre at ikke ALLE kunne koble seg inn på vår dings liksom.  Uffameien. Nå synes jeg egentlig at alle ledningene som stikker ut av dataen er greie nok jeg... ( i motsetning til trådløst) [&:] Flate altså, skulle ønske jeg hadde hatt mer interesse for data...

ahhhh google ja...ikke dumt. Skal prøve det. Tusen takk! [:)]

Back
Topp