Tråden for (rare) spørsmål

Vi skulle tatt en anonym melderunde. Som hemmelig nissevenn, bare at her er det bare en hau med kjerringer som sender semi-krasse meldinger med «kjøp DENNE» til de andre mennene. :hilarious: :happy: :hilarious:
 
Har lenge tenkt at det har vært vanlig å få fødegave,men etter å ha lest svarene deres så ser jeg at det er det ikke. Jeg har knapt mottatt en takk eller great job, langt fra gave. Mulig det blir anderledes denne gangen, men viktig er det jo ikke. Viktigste er selvsagt barnet, seeelv om det hadde vært hyggelig med en liten oppmerksomhet etter 9 mnd og fødsel:happy:
 
Jeg har aldri hørt om det, så tviler på mannen min heller har hørt om det :laughing001 forventer ikke å få det, - vi kjøper litt gaver til hverandre ellers spontant i løpet av året ❤️og det setter jeg veldig pris på ❤️
 
Mannen min visste ikke engang at det var normalt at pappan klippet navlesnoren, så trur nok at jeg må fortelle han det om jeg vil ha noe.
Men går nok for å ikke si no, og være passiv aggressiv når jeg ikke får no. :D
 
Mannen min visste ikke engang at det var normalt at pappan klippet navlesnoren, så trur nok at jeg må fortelle han det om jeg vil ha noe.
Men går nok for å ikke si no, og være passiv aggressiv når jeg ikke får no. :D
Jeg å :p
 
Hørte nylig om et annet fremmedord for menn. En fornøyelig ting "skapt" av komiker Terese Alvseike. Mensenpose.. Siden hun må stå i mensen hver mnd har han fått oppdrag i å gi henne mensenpose som en positiv oppmerksomhet. Kan feks være tamponger og litt snop ikke store greia, men mer tanken som teller. Lurer på om det kan snikes inn her i heimen:p
 
Noen som har vært hos jordmor etter uke 37? Blir åpning sjekket da om en har mye kynnere? :) Jeg har time til mandag, og er nysjerrig på om det har skjedd noe selv om jeg vet at det ikke kan si så mye om noe nærmer seg eller ikke, men vet ikke om det er vanlig å spør om uten noen spesiell grunn? :p
 
Leste forresten at en kan sjekke selv eller be samboer sjekke, men er det trygt? Noen som har prøvd?
 
Leste forresten at en kan sjekke selv eller be samboer sjekke, men er det trygt? Noen som har prøvd?

Her er det jeg har lest/lært:

Man bør ikke gjøre det før uke 37, itilfelle man roter ved noe. Pass på rene fingre, ikke lange negler osv.
Om han skal sjekke på deg kan det lønne seg å ligge med en pute under rumpa, og bikke frem bekkenet. Skal du prøve selv så kan du sitte på do, med ene foten oppå doringen.

Og stort sett vil man ikke kjenne noe særlig med mindre man har kontroll på hvordan detta skal kjennes ut. :hilarious:
 
Leste forresten at en kan sjekke selv eller be samboer sjekke, men er det trygt? Noen som har prøvd?
Legen min sjekka meg sist og mente det var noe på gang. Hun henviste videre til føden for oppfølging der. De ble ganske irriterte på fastlegen som hadde vært å rota oppi der og de mente at man skulle la ting være med mindre man virkelig måtte. Husker ikke hvilken uke det var, men mener det var helt på tampen, iallfall etter uke 37.
 
Hei. Jeg har ikke hatt noe særlig plager med bekkenet frem til nå. Bare kjenner at jeg blir sliten i korsryggen etter å ha gått en tur, og turene har blitt kortere og kortere. Tenker det har sine naturlige forklaringer.

Men de siste dagene har jeg fått ganske/veldig vondt øverst på innsiden av lårene. Noen ganger opp mot symfysen, men helt klart mest i lårmuskulaturen. Gjør spesielt vondt å reise seg fra en stol eller fra senga, og ganske ubehagelig å gå. Jeg skyndet meg til t-banen i går, og etter det ble det mye verre. Har noen andre noe lignende? Er det noe å gjøre med det?
 
Noen som har vært hos jordmor etter uke 37? Blir åpning sjekket da om en har mye kynnere? :) Jeg har time til mandag, og er nysjerrig på om det har skjedd noe selv om jeg vet at det ikke kan si så mye om noe nærmer seg eller ikke, men vet ikke om det er vanlig å spør om uten noen spesiell grunn? :p
Ingen sjekker forrige svangerskap. Spurte ikke, men fortalte jordmor om at jeg hadde modningsrier/maserier hver kveld/natt som sto på i alt fra 1-3 timer fra uke 37+0. Denne gangen tror jeg at jeg skal spørre om hun kan sjekke ved neste kontroll, da er jeg 39+1. I hååååp om å trigge noe hvis jeg er moden :hilarious: Forrige svangerskap ble jeg sjekket 40+0 av gyn på sykehus for å se om jeg skulle settes i gang med ballong eller tabletter, da hadde jeg 3-4 cm åpning og første rie kom 15 minutter etter sjekke.:laughing002
 
Ingen sjekker forrige svangerskap. Spurte ikke, men fortalte jordmor om at jeg hadde modningsrier/maserier hver kveld/natt som sto på i alt fra 1-3 timer fra uke 37+0. Denne gangen tror jeg at jeg skal spørre om hun kan sjekke ved neste kontroll, da er jeg 39+1. I hååååp om å trigge noe hvis jeg er moden :hilarious: Forrige svangerskap ble jeg sjekket 40+0 av gyn på sykehus for å se om jeg skulle settes i gang med ballong eller tabletter, da hadde jeg 3-4 cm åpning og første rie kom 15 minutter etter sjekke.:laughing002
Jeg ble ikke sjekket nå, men jeg spurte ikke heller.. Kommer også til å spørre på neste i uke 39 :) Merket du ikke at du hadde 3-4 cm åpning, eller hadde du noen tegn da?
 
Jeg ble ikke sjekket nå, men jeg spurte ikke heller.. Kommer også til å spørre på neste i uke 39 :) Merket du ikke at du hadde 3-4 cm åpning, eller hadde du noen tegn da?
Nei, fikk sjokk når legen sa det. Hun var også like overrasket :laughing002 skjønte heller ikke at første rie var en faktisk rie, fordi det kjentes ut som modningsriene jeg var vant til å ha. Første rie fikk jeg ca kl. 13.15, og skjønte ikke at det var rier før det ble tatt ctg og jordmor sa jeg var i fødsel kl 16.20 :bag: modningsriene var plagsomme og vonde, men de hadde heldig vis gjort meg moden i det minste
 
Nei, fikk sjokk når legen sa det. Hun var også like overrasket :laughing002 skjønte heller ikke at første rie var en faktisk rie, fordi det kjentes ut som modningsriene jeg var vant til å ha. Første rie fikk jeg ca kl. 13.15, og skjønte ikke at det var rier før det ble tatt ctg og jordmor sa jeg var i fødsel kl 16.20 :bag: modningsriene var plagsomme og vonde, men de hadde heldig vis gjort meg moden i det minste
Oi, da var du jo veldig heldig :-D Hva er forskjell på modningsrier og kynnere? Kjennes det ganske likt ut? :p
 
Oi, da var du jo veldig heldig :-D Hva er forskjell på modningsrier og kynnere? Kjennes det ganske likt ut? :p
Modningsrier gjør vondt - mensmurringer lissom. Kynnere er jo bare at det strammer.
 
Hei. Jeg har ikke hatt noe særlig plager med bekkenet frem til nå. Bare kjenner at jeg blir sliten i korsryggen etter å ha gått en tur, og turene har blitt kortere og kortere. Tenker det har sine naturlige forklaringer.

Men de siste dagene har jeg fått ganske/veldig vondt øverst på innsiden av lårene. Noen ganger opp mot symfysen, men helt klart mest i lårmuskulaturen. Gjør spesielt vondt å reise seg fra en stol eller fra senga, og ganske ubehagelig å gå. Jeg skyndet meg til t-banen i går, og etter det ble det mye verre. Har noen andre noe lignende? Er det noe å gjøre med det?
Heia!
Det hørtes ut som når jeg hadde bekkenløsning ved forrige svangerskap. Jeg skjønte ikke at det var det det var fordi det var foran i symfysen smerten satt (og kjentes ut som innsiden av bena ja) - og det var som et verk som ble verre (og svært energitappende) når jeg gjorde de aktivitetene du beskrev over . Det gjorde aldri «legge hånda på ild -vondt» men en gradvis murring /smerte som stjal all energi .
 
Back
Topp