Tråden for oss som strikker, syr, hekler e.l.

Strikker og strikker.. Hihi. Denne er fra sandes garn hefte 1313 (om jeg husker korrekt) strikkes fra topp og ned! Kjempe enkel!! Tok meg 1,5 kveld tykke pinner kan jeg like ;-) sitter nå å lager tilhørende bukse på tynnere garn og pinner. Det går så saaakte.. Hehe!Vis vedlegget 67578


Sent from my iPhone using BV Forum
Kjempefin :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
ImageUploadedByBV Forum1404642199.001489.jpg selv om jeg vart på ferie i 3 uker nå har jeg ikke legat på latsiden ;) dette har jeg strikket i ferien :) i tillegg har jeg begynt hekle på ett bomulls teppe til den lille og er snart halveis me det :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har et spørsmål... Jeg sitter selv å strikker på et hentesett, oppskrift fra Sandnes garn... Meen, den minste oppskriften blir jo så stor? Lengden på sparkedressen er totalt oppgitt å være 52 cm. Og jeg trodde normal lengde på spedbarn er ca 50cm, da inkludert et hode på en del cm fra halsen og opp..? Er ikke dette svært langt for et lite knøtt på bare noen dager? Jeg vil jo at hentesettet skal passe gutten min når vi drar hjem, ikke tre måneder etterpå. Noen som har tips til noen oppskrifter på plagg som er små nok til nyfødte..? Evt. Har noen gode mål på nyfødt baby som de kan skrive opp?

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app
Jeg veit ikke, kanskje de tenker at den skal passe den første tiden etterpå også? Min første var 52 cm ved fødsel. Er det mulig å brette den opp litt på armer og ben eventuelt? Går kanskje ikke hvis det er føtter på den, men.
Jeg har vært veldig i tvil om hva jeg skulle strikke som hentesett, for jeg er så redd det skal bli for lite allerede ved fødsel. Satser på overdel hvor armer kan brettes opp, og hvis jeg rekker blir det også ei bukse som kan brettes opp eller eventuelt hales litt opp på magen på stakkaren. Håper det ikke blir helt sydentemperaturer ;)
 
Trenger hjelp!!!
jeg holder på å stikke et hentesett fra dale garn(hefte 270) og jeg har kommet til det stadiet hvor jeg skal montere omslagsjakken. Jeg er helt nybegynner og forstår ikke teksten helt. Det står:
"Fest midt på ermet midt på skulderen og sy hver side for seg. Sy side- og ermesømmer kant i kant..."

Skal jeg ikke sy sammen ermene først? Hva blir liksom rekkefølgen hvis man skal tenke på den måten? Noen snille damer som gidder å forklare?:anyone
 
Trenger hjelp!!!
jeg holder på å stikke et hentesett fra dale garn(hefte 270) og jeg har kommet til det stadiet hvor jeg skal montere omslagsjakken. Jeg er helt nybegynner og forstår ikke teksten helt. Det står:
"Fest midt på ermet midt på skulderen og sy hver side for seg. Sy side- og ermesømmer kant i kant..."

Skal jeg ikke sy sammen ermene først? Hva blir liksom rekkefølgen hvis man skal tenke på den måten? Noen snille damer som gidder å forklare?:anyone

Er litt vanskelig å vite uten å lese hele oppskriften. Så på bildene i heftet. Virker som du kan sy ermesømmene sammen og deretter montere på jakka... Men for sikkerhetsskyld ville jeg spurt damene på Strikkesida på fb (med mindre du kjenner noen som kan hjelpe og vise deg). Der er det mange drevne, hjelpsomme folk. Og det er sikkert noen som har vært borti akkurat den jakka. :) Lykke til. :)
 
Jeg veit ikke, kanskje de tenker at den skal passe den første tiden etterpå også? Min første var 52 cm ved fødsel. Er det mulig å brette den opp litt på armer og ben eventuelt? Går kanskje ikke hvis det er føtter på den, men.
Jeg har vært veldig i tvil om hva jeg skulle strikke som hentesett, for jeg er så redd det skal bli for lite allerede ved fødsel. Satser på overdel hvor armer kan brettes opp, og hvis jeg rekker blir det også ei bukse som kan brettes opp eller eventuelt hales litt opp på magen på stakkaren. Håper det ikke blir helt sydentemperaturer ;)
Ja, det er dette jeg også har landet på. Sparkebuksen var uten føtter, men den blir garantert for lang i overkroppen selv om den kan brettes opp. Den ble kjempefin da, gleder meg til å bruke senere! Nå strikker jeg genser som jeg tar litt på magefølelsen ang størrelse. Det blir en enkel genser og en enkel bukse, satse på å ha en fin body under, i kansje bambus. Kjøpte et par strømpebukser i det, å har forelsket meg så til de grader i det materialet. Så mykt og deilig!
 
Er litt vanskelig å vite uten å lese hele oppskriften. Så på bildene i heftet. Virker som du kan sy ermesømmene sammen og deretter montere på jakka... Men for sikkerhetsskyld ville jeg spurt damene på Strikkesida på fb (med mindre du kjenner noen som kan hjelpe og vise deg). Der er det mange drevne, hjelpsomme folk. Og det er sikkert noen som har vært borti akkurat den jakka. :) Lykke til. :)

takk:) skall stikke innom strikkebutikken i nærheten,damene der er veldig hjelpsomme. litt kjipt å ødelegge noe jeg har jobbet med så pass lenge
 
Trenger hjelp!!!
jeg holder på å stikke et hentesett fra dale garn(hefte 270) og jeg har kommet til det stadiet hvor jeg skal montere omslagsjakken. Jeg er helt nybegynner og forstår ikke teksten helt. Det står:
"Fest midt på ermet midt på skulderen og sy hver side for seg. Sy side- og ermesømmer kant i kant..."
Skal jeg ikke sy sammen ermene først? Hva blir liksom rekkefølgen hvis man skal tenke på den måten? Noen snille damer som gidder å forklare?:anyone
Jeg tolker det som at du starter med midten på et usammensydd erme og fester til midt på skulderen. Deretter syr du erme mot midtstykke, en side av gangen. Etterpå syr du sammen langsiden på ermestykket så det blir tube, og langsidene nedover kroppen. Da er du sikra at midten på ermet faktisk havner midt på skulderen, og eventuelle ujevnheter kan kamufleres under armen? Høres lurt ut å spørre i butikk :)
 
takk:) skall stikke innom strikkebutikken i nærheten,damene der er veldig hjelpsomme. litt kjipt å ødelegge noe jeg har jobbet med så pass lenge

God idé :) Godt du har noen du kan spør som kan vise deg. Er utrolig kjipt når man har brukt såpass mye tid på noe og så står man fast. Har mang en gang dobbeltsjekket med svigermor før jeg fortsetter bare for å være sikker på å ikke gjøre feil. Er ingen fan av å rekke opp......
 
ImageUploadedByBV Forum1404813584.423498.jpg har strikket disse to settene :) vet jo ikke kjønn så gjorde like gjerne to ;) har strikket så mye nøytralt att følte jeg måtte strikke i litt blå og lilla :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så heldige dere er som kan dette eller har andre som
Kan gjøre det for dere :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg driver med et strikkeprosjekt som jeg begynner å miste motivasjonen på, og trenger derfor deres mening. Teppet skal være 6*7 rekker, men går det an å gi meg nå på 6*6? Da blir d helt firkanta istedenfor avlangt.. Er veldig usikker..
u6y3edus.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg driver med et strikkeprosjekt som jeg begynner å miste motivasjonen på, og trenger derfor deres mening. Teppet skal være 6*7 rekker, men går det an å gi meg nå på 6*6? Da blir d helt firkanta istedenfor avlangt.. Er veldig usikker..
u6y3edus.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvis jeg skal være helt ærlig, så ville jeg nok gått for 6*7, men skjønner godt om du er drittlei..
Har vurdert å strikke det teppet selv. Er det kjett å strikke?


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg driver med et strikkeprosjekt som jeg begynner å miste motivasjonen på, og trenger derfor deres mening. Teppet skal være 6*7 rekker, men går det an å gi meg nå på 6*6? Da blir d helt firkanta istedenfor avlangt.. Er veldig usikker..
u6y3edus.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk

Du gir deg når du føler du har den størrelsen du trenger. :) Har strikket det selv og det blir litt kjedelig mot slutten. ;) Er kun størrelse som blir påvirket og hvis du syns størrelsen er bra, så gir du deg akkurat når det passer deg. :)
 
Det er ikke noe vanskelig i det hele tatt, men føler liksom at jeg aldri kommer helt i mål.. Har bare en rad igjen da.. Får se tiltakslysten imorra.. ;) jeg ser at andre som har strikka det har kutta ut en rekke og en rad, slik at d blir 5*6 isteden, men d så jeg for sent.. :p


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Back
Topp