Tråden for allslags spørsmål

Blinkestjerne

Forelsket i forumet
Sensommerskattene 2023
Tenkte vi måtte ha en slik tråd etter å ha sett det i flere termingrupper :)

Jeg kan begynne:
Når fikk dere 2-3 på digital?

Tror det var mellom 12-16 dpo med første (svangerskapet kom som en overraskelse for jeg gikk på p-piller), så det var den andre testen jeg tok den dagen jeg fant ut av det og da sto det 2-3 uker.

Med andre tok jeg sånn test med ukesindikator sa jeg var 4+3 og da fikk jeg 2-3 uker. Hadde ikke prøvd før da.

Nå med nr 3 har jeg ikke testet med ukesindikator ennå. Har bare en og jeg er 3+5 i dag. Trooor jeg skal vente med å ta den til jeg kan få 3+ eller så bestiller jeg et par til (om mannen syns det er greit og han mener jeg ikke er helt idiot :p ) hahah

Hei!
Dere som ikke har tenkt til å dele graviditeten før julen, hvordan har dere tenkt til å «skjule» det under f.eks julemiddagen?

Hei!
Dere som ikke har tenkt til å dele graviditeten før julen, hvordan har dere tenkt til å «skjule» det under f.eks julemiddagen?
Vi har en datter på 2 samt flere barn her på julaften, og vi drikker ikke når det er barn i huse. Men om en av oss tar en øl til maten er det naturlig at den andre ikke gjør det- så heldigvis ikke noe problem her :)

Jeg skal på venninnejulebord i helga. Vurderer å ta med druejuice på rødvinsflaske :happy090 noen som har andre tips til hvordan komme unna spørsmål og spekulasjoner?

Jeg skal på venninnejulebord i helga. Vurderer å ta med druejuice på rødvinsflaske :happy090 noen som har andre tips til hvordan komme unna spørsmål og spekulasjoner?

Alkoholfri vin på en annen vinflaske! Har jeg gjort en del ganger :hilarious:

Alkoholfri vin på en annen vinflaske! Har jeg gjort en del ganger :hilarious:
Veldig lurt! For om noen plutselig smaker på vinen din så reagerer de ikke i og med at den smaker som ekte vin! :D

Last edited:
Spiser dere sushi under graviditeten? Vet det regnes som trygt av Matportalen, jeg bare lurer på hva dere gjør. Har sååå lyst på sushi :joyful: Frister mye mer enn mat med matos som er stekt osv.

Spiser dere sushi under graviditeten? Vet det regnes som trygt av Matportalen, jeg bare lurer på hva dere gjør. Har sååå lyst på sushi :joyful: Frister mye mer enn mat med matos som er stekt osv.
Jeg spiser sushi. Men passer på at den er fersk. Spiser ikke tunfisk biter fordi fersk tunfisk ikke er anbefalt.

Samme her! Og jeg spiser det. Kanskje blir jeg for bekymra etter hvert, men akkurat nå tenker jeg at jeg bare får si fra til stedet at det er superviktig den er fersk, og så nyyyyter jeg å slippe matos men samtidig få i meg fisk :D

Noen andre her som har skikkelig influensa vondt i kroppen som symptom? Jeg er 4 uker idag, og har i snart en uke vært skikkelig slakk og vondt i kroppen. Våkner om morgenen tidlig og de første timene er jeg fin, men så blir jeg dårlig utover dagen. Vet jo det er mye som går nå av sykdom men så rart det er så på og av. Sover jeg litt på dagen er jeg fin igjen noen timer når jeg våkner. Jeg har vært gravid to ganger før og har ikke følt meg sånn.

Back
Topp