Jeg forsøkte å høre med legen (fastlegen) om hvor mye e-vitamin man kan ta uten at det blir for mye. Hun sto der som et spørsmålstegn og ante ikke om det var fettløselig eller vannløselig en gang. Sukk. Jeg tar nycoplus gravid og i tillegg nycoplus e-vitamin kapslene. E-vitamin er jo fettløselig, og da skal man være litt forsiktig med å pøse på. Men det er helt på mitt eget initiativ. Jeg leste at det er ikke like alvorlig å ta for mye e-vitamin som for eksempel D-vitamin. Så siden det er såpass lite e-vitamin i multivitamin satser jeg på at det går bra de ukene jeg skal gå på det frem mot uttak. Jeg tror jeg ville sjekket det opp enda mer hvis jeg skulle gått på det over lengre tid. Det er jo et vitamin man ikke skal ha for mye av. Jeg vet også at en del tar e-vitamin dråper, og får bedre respons på det- men det har jeg ingen erfaring med. I utgangspunktet skal man ikke ta så mye e-vitamin for å dekke dagsbehovet. De aller fleste av oss får jo det vi trenger gjennom maten, sånn egentlig.
Og så er det nok litt med hvorfor man tar det. Noen tar det fordi de har tynn slimhinne. Jeg for min del tar det for å balansere ut oksidativt stress i cellene.