Tråd for dumme spørsmål

Hva bruker folk helst i vogna om sommeren med nyfødt baby? Dyne, vognpose eller bare babypledd? :bookworm: Må pleddet eventuelt være ull, eller er det bra nok med bomull på varme sommerdager? Hva har baby på seg på trilletur ute i finvær?
 
Dyne eller teppe, alt etter temperatur. Første er sommerbaby og ho brukte mykje bomullsbody og strømpebukse i starten.
 
Hva bruker folk helst i vogna om sommeren med nyfødt baby? Dyne, vognpose eller bare babypledd? :bookworm: Må pleddet eventuelt være ull, eller er det bra nok med bomull på varme sommerdager? Hva har baby på seg på trilletur ute i finvær?
Til første som kom 3.juni brukte vi en sommerdundyne i vogna. Hun lå stort sett oppå den i bleia på de varmeste dagene med en tynn ‘gulpeklut’ over seg.
 
Hva bruker folk helst i vogna om sommeren med nyfødt baby? Dyne, vognpose eller bare babypledd? :bookworm: Må pleddet eventuelt være ull, eller er det bra nok med bomull på varme sommerdager? Hva har baby på seg på trilletur ute i finvær?
Brukte skinn i bunnen, dyne oppå på kalde dager, pledd av varierende tykkelser andre dager (ull eller bomull avhengig av været). Synes vognpose var best på vinteren, følte baby ble liksom pakket litt bedre inn i dyne og lå stabilt nedi der.
 
Til første som kom 3.juni brukte vi en sommerdundyne i vogna. Hun lå stort sett oppå den i bleia på de varmeste dagene med en tynn ‘gulpeklut’ over seg.
Jeg gjorde også slik. Hadde et tynt ullteppe og et i bomull. Vekslet på de. Om det var trekk eller litt kjølig la jeg teppe i bunn og dyna oppå.
 
Brukte skinn i bunnen, dyne oppå på kalde dager, pledd av varierende tykkelser andre dager (ull eller bomull avhengig av været). Synes vognpose var best på vinteren, følte baby ble liksom pakket litt bedre inn i dyne og lå stabilt nedi der.
Vi brukte eit ullteppe i botn i staden for skinn. Det gjer same nytten. Hadde fleire tepper og ingen skinn, så brukte like godt det vi hadde.
 
Jeg er veldig glad i vognpose. Men det kommer jo veldig an på temperaturen og babyer er jo litt ulike. Greit å kjenne etter temperatur på baby (i nakken) for å vite om det er for varmt/kaldt. De er jo litt dårlige til å regulere temperaturen med en gang.
 
Jeg tenker lammeskinn og et teppe. Ligger jo lunt og godt i bagen, så trenger ikke å overdrive:)
 
Føler dette er ett dumt spørsmål, men...
Har en mini som liker å presse seg litt utover slik at magen får mange rare former ett kne her og en rumpe der, men så når jeg hvilte på sofaen isted så kjentes det mer ut som magen strammet rundt mini i steden.
Er det det som er kynnere?

Føler jeg burde vite det, men får stortsett bare stram og hard mage når jeg går eller står og da ofte med nedpress itillegg. :hilarious:
 
Føler dette er ett dumt spørsmål, men...
Har en mini som liker å presse seg litt utover slik at magen får mange rare former ett kne her og en rumpe der, men så når jeg hvilte på sofaen isted så kjentes det mer ut som magen strammet rundt mini i steden.
Er det det som er kynnere?

Føler jeg burde vite det, men får stortsett bare stram og hard mage når jeg går eller står og da ofte med nedpress itillegg. :hilarious:

Ja jepp ja, det er kynner ja! Livmoren strammer eeg rundt babyen. Blir ofte utløst her av at babyen beveger seg veldig. Får også heelt rar form på magen, når rumpa hans ligger der og føttene der, magen blir helt vindskeiv :rolleyes:
 
Tar det her for føler virkelig det er et dumt spørsmål :hilarious: hvordan sender man inn til den snapgruppa egentlig? Har sendt en video dit en gang, men den ble bare åpna, ikke lagt ut på story. Må man lagre bilde/video og sende i chat til termin22 og så legger noen ut på storyen, eller hvordan funker det egentlig?
 
Tar det her for føler virkelig det er et dumt spørsmål :hilarious: hvordan sender man inn til den snapgruppa egentlig? Har sendt en video dit en gang, men den ble bare åpna, ikke lagt ut på story. Må man lagre bilde/video og sende i chat til termin22 og så legger noen ut på storyen, eller hvordan funker det egentlig?
Når du har tatt en snap du vil legge ut går du på «send» og under «my story» står det «se mer», trykk der. Da burde den komme opp som valg og du kan legge den ut bare der ☺️
 
Når du har tatt en snap du vil legge ut går du på «send» og under «my story» står det «se mer», trykk der. Da burde den komme opp som valg og du kan legge den ut bare der ☺️
Åååå ante ikke at det var en mulighet en gang! Takk!:D
 
Er det lurt/vanlig/nødvendig å impregnere barnevognen? :think005 Har kjøpt britax smile 3, ny, om det er relevant.
 
Er det lurt/vanlig/nødvendig å impregnere barnevognen? :think005 Har kjøpt britax smile 3, ny, om det er relevant.
Det har jeg aldri tenkt på… Usikker på om det er lurt med impregnering der babyen skal ligge så mye? Kalesjen på den vogna er litt sånn at det preller av om det er bittelitt regn, bruker regntrekk om det er mer.
 
Er det lurt/vanlig/nødvendig å impregnere barnevognen? :think005 Har kjøpt britax smile 3, ny, om det er relevant.
Jeg kjøpte også den vogna ny. Fikk beskjed om å impregnere den. Den er allerede vannavstøtende (tror jeg), men ved å impregnere den så blir den i tillegg til vanntett også lettere å holde ren. Kjøpte en spray på barnebutikken som er giftfri. Tenkte å spraye på nå, slik at det likevel kan få lufte ut godt.
 
Er det lurt/vanlig/nødvendig å impregnere barnevognen? :think005 Har kjøpt britax smile 3, ny, om det er relevant.
Det ville jeg gjort/det har jeg gjort. Skal ikke på kunstskinn og plast :) kun utvendig på bag, men hele sittedelen. Bør gjøres en stund før baby skal ligge oppi der :)
 
Takk for svar alle, da tror jeg at jeg skal gjøre det :)
Skal selvfølgelig bruke regntrekk når det regner, men fint at det er lettere å holde rent mtp alt som spruter opp fra våt bakke etter en regnskur :)
 
Altså, hvor vonde kan disse kynnerne bli og eventuelt dere som har fødet før, klarer man å skille kynnere og rier?
Det jeg tror er kynnere har kommet ganske ofte og jevnt gjennom hele dagen, nå er de så vonde at jeg må vri meg i smerte. De varer ikke mer enn et minutts tid, men presser og gjør vondt.
 
Back
Topp