Tråd for de som ønsker baby i 2021?

BabyØnske2023

Flørter med forumet
Finnes der noe slikt enda? Planlegger ett barn til i 2021..skulle helst blitt gravid nå men vil vente da vi ikke ønsker en vinter baby til grunnet mye sykdom og barnehage barn.

Men dagdrømmer..føles så lenge unna. Slutten av April/Begynnelsen av Mai 2021 hadde vært helt perfekt!

Flere her?
 
Har veldig lyst på et 2021 barn, men må først få med mannen på det og akkurat nå tror jeg han syns at det er mer enn nok med de to vi har. Han er fortiden også veldig låst på at han bare vil ha 2 barn. Håper så inderlig at han ombestemmer seg.
Er ikke mer enn 3,5 mnd siden jeg fødte, men er så babysjuk igjen allerede... :shy::angelic:
 
Ah må innrømme jeg ikke har fått mannen helt med på planene mine :p vi var også 2 barn fra før og han mener egentlig at det kanskje er nok...men jeg jobber iherdig med det. En stund siden jeg har hatt baby og er rimelig babysjuk ja. Men du har en liten en jo, 3,5 måneder. Nyyyt hehe. Det er vel den biologiske klokka som skriker her hehe
 
Jeg håper vi kan prøve til neste høst når begge er i jobb igjen. Har ei på 1,5 år. Vært mye utfordringer sosialt og en tøff start på livet da hun ble født uke 27 + at vi prøvde i 3 år inkl 4 prøverørsforsøk før vi ble gravide med henne. Hun er heldigvis medisinsk frisk, bare litt problemer ift det sosiale.

Jeg skulle gjerne begynt nå, men etter masse tull med NAV (sykemelding, foreldrepenger og så sykemeldt igjen) orker jeg ikke ha annet enn en full fast stilling ett sted. Mannen må også overtales litt, blitt litt mye for han disse årene. Vi har i tillegg hatt mye sykdom inkl prolaps (operert) og kyssesyken på meg, hjerteoperasjon på mannen (planlagt) og mye problemer med fordøyelsessystemet på frøkna (løsnet heldigvis i våres).
 
Jeg ønsker også et "Når-som-helst-barn", men har innsett at det kan ta litt lengre tid. Vi har prøvd siden fjor sommer (2018) hatt to MA på under 6 mnd. Ønsker baby fra høst 2020 til starten av sommeren 2021. Her har vi sommerstengte sykehus, så jeg ønsker å unngå sommeren.
 
Fikk min nr 2 nå i slutten av april, så han er nå 6 mnd, vi vurderer å hive oss i gang med sistemann etter september 2020 :) vi må bare ha større hus og jeg må ha bedre jobb først :)
 
Ah må innrømme jeg ikke har fått mannen helt med på planene mine :p vi var også 2 barn fra før og han mener egentlig at det kanskje er nok...men jeg jobber iherdig med det. En stund siden jeg har hatt baby og er rimelig babysjuk ja. Men du har en liten en jo, 3,5 måneder. Nyyyt hehe. Det er vel den biologiske klokka som skriker her hehe

Jeg prøver også å få han med på tredje :p
 
Jeg vil gjerne ha to tette. Fødte for 3,5 uke siden, og vil egentlig bli gravid så fort som mulig, da vi slet lenge med å bli gravide. Vi skal gifte oss til sommeren og har bestemt oss for å vente med prøvingen til etter bryllupet. Så får vi kose oss med babyen vi har :D
 
Slenger oss på med tredjemann, håper på en sommerbaby 2021. Da får vi 2 år mellom 1 og 2, og 2,5 år mellom 2 og 3. Må bli gravid om et år da :)
 
Her har min kjære funnet ut at vi skal ha 2 tette og med termin i februar 2020 så kan det jo fort bli 2021 skatt her ❤️
 
Vi fikk en skatt nå i februar og har begynt å leke med tanken på 2021 baby :Heartred Vi har hele tiden tenkt at 2-3 år er fin avstand mellom nr 1 og 2. Vi har også lenge pratet om mulig bryllup i 2021, men spørs om det ikke må vente enda noen år.
 
Håper egentlig på en 2020-baby, men nå er det jo ikke såå mange mnd igjen for å få til det. Nettopp vært igjennom en MA, der jeg hadde termin i mai 2020. Venter bare på å kunne starte prøvingen igjen. Spent på hvor lang tid det tar før spira sitter, og nervøs for hvordan det kommer til å gå når den gjør det :shy:
 
Jeg håper vi kan prøve til neste høst når begge er i jobb igjen. Har ei på 1,5 år. Vært mye utfordringer sosialt og en tøff start på livet da hun ble født uke 27 + at vi prøvde i 3 år inkl 4 prøverørsforsøk før vi ble gravide med henne. Hun er heldigvis medisinsk frisk, bare litt problemer ift det sosiale.

Jeg skulle gjerne begynt nå, men etter masse tull med NAV (sykemelding, foreldrepenger og så sykemeldt igjen) orker jeg ikke ha annet enn en full fast stilling ett sted. Mannen må også overtales litt, blitt litt mye for han disse årene. Vi har i tillegg hatt mye sykdom inkl prolaps (operert) og kyssesyken på meg, hjerteoperasjon på mannen (planlagt) og mye problemer med fordøyelsessystemet på frøkna (løsnet heldigvis i våres).

Huff da..mye dere har gått gjennom det siste. 27 uker ja, det var tidlig. Godt hun er frisk. Kan ikke forvente at hun er på lik linje i utvikling som de fullbprne barna? Det kommer seg sikkert :happy:
 
Jeg ønsker også et "Når-som-helst-barn", men har innsett at det kan ta litt lengre tid. Vi har prøvd siden fjor sommer (2018) hatt to MA på under 6 mnd. Ønsker baby fra høst 2020 til starten av sommeren 2021. Her har vi sommerstengte sykehus, så jeg ønsker å unngå sommeren.
Skjønner deg godt. Det har klaffa på første forsøk for begge mine så det er ett utrolig luksusproblem å ønske seg en bestemt tidsperiode. Jeg ville sikkert sagt ja til nå også men mannen ville aldri ha blitt overtalt :p
 
Håper egentlig på en 2020-baby, men nå er det jo ikke såå mange mnd igjen for å få til det. Nettopp vært igjennom en MA, der jeg hadde termin i mai 2020. Venter bare på å kunne starte prøvingen igjen. Spent på hvor lang tid det tar før spira sitter, og nervøs for hvordan det kommer til å gå når den gjør det :shy:
Huffa, håper du får en spire som sitter snart :Heartred
 
Vi fikk en skatt nå i februar og har begynt å leke med tanken på 2021 baby :Heartred Vi har hele tiden tenkt at 2-3 år er fin avstand mellom nr 1 og 2. Vi har også lenge pratet om mulig bryllup i 2021, men spørs om det ikke må vente enda noen år.
2-3 år er veldig fint. Enten leker de veldig fint, eller så slåss de. Men de har hverandre.:p Mine er 2 år, 3 mann blir det litt mer mellom :)
 
Back
Topp