Toxoplasmose

Ducati

Flørter med forumet
Hei,
Jeg har så mye angst for å få taxoplasmose..
Vi hadde en voksen utekatt som vi fikk i juni 2023, og som fikk kattunger. Mammapus ble påkjørt i november 2023, og da beholdt vi en av kattungene. Kattungen har sovet på hodeputa mi, vasket meg og generelt vært veldig kosete den siste måneden.

Jeg tok blodprøve på nå på mandag (08.01), og fikk svar om at jeg ikke har eller hatt hatt toxoplasmose, så da er jeg ikke immun…

Så nå er jeg liiivredd og har så mye angst for om pus kan ha det og smitte meg, og at jeg bare har hatt flaks og ikke blitt smitta til nå.

Noen tanker? Kan det være pus ikke har parasitten siden jeg ikke har blitt smitta til nå?

Jeg mener så lenge du ikke tar kattedoen selv skal det gå fint? Vi har to katter pg sambuar har (til sin store fortvilelse) overtatt ansvaret for kattedoen mens jeg er gravid

Jeg har vært rundt katt alle mine svangerskap. Gravide skal ikke time kattedo, men ellers skal det en del til for å bli smittet.. Jeg deler mat med katten min liksom :wacky:

Jeg har hatt katter ved 2 av mine svangerskap og det har gått helt bra. Jeg passet på å skifte kattedoen ofte da jeg leste en gang at det er mer risiko og farlig når det er 3-4 dager siden katten bæsja eller noe :P

Jeg fikk svar på blodprøvene mine og har ikke hatt taxopl. før, så da blir jeg enda mer stressa. Takk for svarene deres, men den angsten min har virkelig satt seg.

Back
Topp