Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Var det jeg tenkte og. Hatt katt i over 20 år og vært utsatt for både bitt og klor. Men jeg har ikke blitt immun. Veldig overraskende egentlig.Ja Jeg har ikke sjekket, men antar at jeg er immun (nedsatt immunforsvar og hatt katt i over 10 år )
Hva er det man egentlig skal holde seg unna om man har negative prøver?Jeg har hatt katt selv, men tydeligvis har jeg hatt god hygiene for mine resultater er negative. Men det blir norgesferie på oss i år, så jeg trenger ikke å bekymre meg for økt risiko i f.eks. Italia. Selv om jeg håpet at prøvene var positive og at jeg kunne spise så mye gelato jeg bare kunne orke...
Avføringen til katten og evt klørne, da det kan være rester av avføring i neglene dersom du blir klortHva er det man egentlig skal holde seg unna om man har negative prøver?
Håpte du skulle si salami (at man kan spise det om man har antistoffer)Understekt mat, egg som ikke er godt nok varmebehandlet og upasteuriserte melkeprodukter osv. Men noe av dette har også andre risiko aspekter i tillegg til toxoplasmose. Men det er relativt trygt i Norge ifølge NHI.
Understekt mat, egg som ikke er godt nok varmebehandlet og upasteuriserte melkeprodukter osv. Men noe av dette har også andre risiko aspekter i tillegg til toxoplasmose. Men det er relativt trygt i Norge ifølge NHI.
Jeg hadde ikke antistoffer selv om jeg er oppvokst på gård med alt av husdyr, inklusiv katt
Ikke jeg heller, oppvokst på gård og foreldrene mine har alltid hatt katt.Jeg hadde ikke antistoffer selv om jeg er oppvokst på gård med alt av husdyr, inklusiv katt
Du kan bli smittet av toxo via rått egg/ikke hard kokt. Melkeprodukter som ikke er pasteurisert, katt, katte do, grønnsaker/frukt som er vasket dårlig/jord . Så alt fra majones til kaker.Hva er det man egentlig skal holde seg unna om man har negative prøver?
Det kan jo tyde på god hygiene