Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vist jeg tolker dette rett,så vil dette si at du har tidligere vært smittet av dette. Derfor har din kropp dannet antistoff mot dette og vil overføre dette til barnet. Dvs at du med trygghet kan være i nærhet av katter under svangerskapet. :)Sandbakk skrev:
Vil det si jeg er immun da? ettersom jeg har hatt det før?mayaen80 skrev:
Det betyr at du har hatt det før og at du og derfor også barnet ikke kan bli smittet på nytt under svangerskapet. Toxoplasmose er ufarlig for ikke gravide og arter seg som en vanlig forskjølelse. Ble "smittet" av toxoplasmose under forrige svangerskap, og det er ganske så uvanlig å bli smittet av annet enn katt her i Norge.lille bølle skrev:
LiljeBlomst skrev:
Det betyr at du har hatt det før og at du og derfor også barnet ikke kan bli smittet på nytt under svangerskapet. Toxoplasmose er ufarlig for ikke gravide og arter seg som en vanlig forskjølelse. Ble "smittet" av toxoplasmose under forrige svangerskap, og det er ganske så uvanlig å bli smittet av annet enn katt her i Norge.lille bølle skrev:
uff hvordan merket du att du var smitta? og hvordan gikk det med barnet i magen?
jeg er toxo negativ, kan ikke skjønne det, siden jeg er oppvokst med katter men :) Prøver å ta alle forhåndsregler under sv.skapet:)