Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De får ikke gjort noe med det uansett da, så tror ikke det er vitsTakk for svar! Mulig jeg ringer legekontoret i morgen og spør om jeg kan få tatt blodprøver. Utelukker i hvert fall toxoplasmose, mer usikker på om de kan teste for listeria..
De får ikke gjort noe med det uansett da, så tror ikke det er vits![]()
Om man er smittet så er det viktig å komme igang med behandling av mor med en gang for å unngå at fosteret blir smittet og for videre oppfølgning.
Jeg tok blodprøve for å sjekke etter toxoplasmose før en ferie tur og siden jeg ikke hadde antistoffer ble jeg anbefalt å komme tilbake 3uker etter turen å ta ny prøve for å utelukke at jeg var utsatt for smitte under reiserventer på svar på prøve nr2 nå
Men det er veldig veldig liten sjangse for smitte altså! Om man er smittet en gang i livet har man antistoffer mot det resten av livet. Dvs at jeg ikke har blitt smittet av toksoplasmose en eneste gang så langt i livet selv om jeg har spist medium biff, dårlig vasket frukt og grønt og masse spekemat hele livet, det sier noe om hvor liten sjangse det er for smitte![]()
Ja har også lest det. Derfor tenker jeg å i hvert fall få sjekke toxo en gang til. Hadde uansett tenkt å spørre om det siden vi har katt. Tror ikke de vil sjekke listeria om jeg ikke er syk eller har symptomer som tilsier at jeg skulle være smittet. Som det nevnes er det svært sjelden at man blir smittet, men det er jo høyere risiko når man er gravid.. Det går mest sannsynlig braOm man er smittet så er det viktig å komme igang med behandling av mor med en gang for å unngå at fosteret blir smittet og for videre oppfølgning.
Jeg tok blodprøve for å sjekke etter toxoplasmose før en ferie tur og siden jeg ikke hadde antistoffer ble jeg anbefalt å komme tilbake 3uker etter turen å ta ny prøve for å utelukke at jeg var utsatt for smitte under reiserventer på svar på prøve nr2 nå
Men det er veldig veldig liten sjangse for smitte altså! Om man er smittet en gang i livet har man antistoffer mot det resten av livet. Dvs at jeg ikke har blitt smittet av toksoplasmose en eneste gang så langt i livet selv om jeg har spist medium biff, dårlig vasket frukt og grønt og masse spekemat hele livet, det sier noe om hvor liten sjangse det er for smitte![]()
Det er meget sjelden.Noen som vet hvor vanlig og lett det er å bli smittet av dette? Jeg har spist parmaskinke i dag og nå er jeg så engstelig for å smitte babyVar på en restaurant i Oslo.