Toxoplasma!!

Ønskedrøm

♡ mamma til tre skatter ♡
Septembermødre <3
Er det noen av dere som har katt ? Leste nettopp om toxoplasma og ble jo litt betenkt siden vi nå har katt Leste(hadde ikke det da jeg gikk med de to andre) . Hva innebærer dette og bør man låne bort katten?

Man må bare være forsiktig med hygienen og helst ikke ta i katteavføring. Her skal mannen i huset ta alt med kattedoen mens jeg er gravid!

Takk jenter :-) Gikk inn på nettet og leste om det, så ble beroliget :-) Ingen fare å rengjøre kattedoen med spade om en vasker seg etterpå? Eller ville dere ikke gjort det uansett?

Jeg ville holdt meg unna:)

Jeg har to katter. Og den ene var kattunge da jeg var gravid med første. Jeg tok meg av alt som hadde med kattedo og slikt. Så lenge man er nøye med hygienen så er det ikke noe å tenke på. :)

Ingen grunn til panikk!!!

Du kan tømme kattedoene, ha kattene i sengen og kose med de som normalt. Vanlig god håndhygiene er tingen- som ellers i hverdagen.
Ta på deg hansker når du tømmer kattedoene hvis det får deg til å føle deg tryggere.

Det er mye hysteri rundt dette, noe som er totalt unødvendig.

Jeg har selv 8 katter og de er med meg akkurat som før :)

Vask hendene dine litt oftere- det er nok :)

Så bra!! Ja blir litt sånn når en ikke aner noe om det! Vil jo det beste for babyen Da senker jeg skuldrene mine og koser meg med magen etterhvert og pus :)

Back
Topp