Totalruptur?

Nei... hadde grad 2... hva nå enn det vil si, for det har jeg enda ikke fått med meg skikkelig. Men total ruptur... auda... hvordan går det med deg?!

Grad 2 av revning eller? Joda,jeg overlever da,men det er ubehagelig enda.

Lurer egentlig bare på hvor lang tid man kjenner det i ettertid?jeg hadde totalruptur grad 3c eller hva det stod i papirene. gleder meg til å kunne sitte ordentlig med jenta uten å ha vondt :)

blir spennende å se hva de sier når jeg skal inn til lege for å sjekke nedentil hvordan det har gått...grugleder meg til 7.feb!!

grad 3 her, og det samme skjedde sist fødsel også:( Sliter med at jeg revner litt hver gang jeg må nr 2 på do:(( Det har vært slik siden første fødsel og de skulle gjøre noe med det etterpå, men så ble jeg gravid igjen. Er spent på hva de sier på kontrollen... Ellers har det andre grodd fint og ikke gjort vondt på lenge. Det er jammen forskjell på hvor hard medfart man får under fødsel:-P Håper alt har grodd fint hos deg med totalruptur!

Monsim skrev:
grad 3 her, og det samme skjedde sist fødsel også:( Sliter med at jeg revner litt hver gang jeg må nr 2 på do:(( Det har vært slik siden første fødsel og de skulle gjøre noe med det etterpå, men så ble jeg gravid igjen. Er spent på hva de sier på kontrollen... Ellers har det andre grodd fint og ikke gjort vondt på lenge. Det er jammen forskjell på hvor hard medfart man får under fødsel:-P Håper alt har grodd fint hos deg med totalruptur!

Uff,det hørtes ikke ut som om det var noe særlig da! Etter fødselen min sa de at jeg ikke får lov til å føde vanlig etter denne - det er for stor sjanse til at jeg blir ødelagt nedentil for livet. Så da får jeg keisersnitt! Forskjell på hvor hard medfart folk får under fødselen ja,unner ikke min verste fiende dette ihvertfall! kjenner det ikke er som det skal enda,får ikke til å sitte så rett opp og ned! :/ hvor lenge tok det til deg før du følte deg bra i underlivet/stumpen igjen da?

Curious skrev:
Grad 2 av revning eller? Joda,jeg overlever da,men det er ubehagelig enda.

Lurer egentlig bare på hvor lang tid man kjenner det i ettertid?jeg hadde totalruptur grad 3c eller hva det stod i papirene. gleder meg til å kunne sitte ordentlig med jenta uten å ha vondt :)

blir spennende å se hva de sier når jeg skal inn til lege for å sjekke nedentil hvordan det har gått...grugleder meg til 7.feb!!

Jeg mener de sa til meg at jeg hadde mest overfladiske sår, men fikk to dypere  rifter... men det er iallefall helt bra igjen nå. :) tror jeg sydde 5-6 sting jeg

har ikke peiling hvor mange sting de sydde til meg,måtte jo inn til operasjonssalen...så du er bra igjen nå? hm...lurer på når jeg skal bli bra jeg! er kun sittinga som er vondt da...å sitte rett opp og ned!

jeg måtte sy på operasjonssalen begge gangene, men er glad for å få gjort det orntlig. Jeg fikk en rift i endetarmsmuskelen denne gangen, men heldigvis bare i overflaten og ikke helt gjennom. Det meste ble vel bra etter 4-5 uker bortsett fra den ene plassen som sprekker opp ved dobesøk:-Z Tror de sa de kunne gi meg en salve som kan hjelpe, hvis ikke må de vel gjøre et inngrep:-Z Skjønner godt at du ikke vil/ får føde vanlig etter totalrupture, det er utrolig viktig å fungere der nede for resten av livet... Jordmor sa de så oftes mer rifter hos damer med lys og sensitiv hud, litt sånn etter hudtypen.

ja,selfølgelig! glad jeg fikk opererer å  at det ikke ble sånn fort gjort! vet ikke om det sprekker opp til meg jeg,har ikke turt å sett meg nedentil enda... :s kjenner du det godt eller? jeg vil også ha salve ja :-p

at det skjer rifter med oss med lys og sensitiv hud kan faktisk stemme da,da jeg har normalt veldig tørr og sensitiv hud med eksem osv...

Back
Topp