Total renovere et hus..

S_C

Elsker forumet
Noen som har gjort det?

Ser på et hus no med den drømme tomten, men huset ser jo deretter også..
Der må nok hele huset fikses..
Det ligger ute til rett under 2 mill..

Vi er ikke noe handy av oss, så må nok leies inn folk til dette.

Lurer bare på om noen har gjort dette og hvor mye penger som røk med til det?[:)]

vi kjøpte hus til 1550000, og har pusset opp for ca 400000. (inkludert utvendig)
helt klart verdt det, for vi har det nesten akkurat som vi vil ha det...

men har gjort mye av jobben selv, og har brukt ca 2 år...

ORIGINAL: fjollefrua

vi kjøpte hus til 1550000, og har pusset opp for ca 400000. (inkludert utvendig)

Bygget dere på også?

Ser for meg det kan bli ganske mye penger om vi ikke gjør så mye selv, men det er uansett ikke så gale pris syns jeg.. Vanskelig dette..

Vi jobber med saken..... og det tar lang tid. Vi har gjort alt selv utenom el. og rør. Skal dere leie inn folk til å ta alt sammen så blir det veldig dyrt.

Vi holder på nå. Skal gjøre endel selv. IKKE rør og el da.

Tror det blir fint, for nå bestemmer vi hvordan vi vil ha det. Passer oss bedre å kjøpe billig og pusse opp selv, enn å betale dyrt for andres løsninger som vi kanskje ikke liker så godt.

Vi skal gjøre det nå.... Vi har hatt en takstmann til å se på det, og han har estimert kostnader på oppgradering til ca. 1 million. Vi skal også ha en elektriker og en rørlegger til å komme og se på el/rør, og si hva som evt må gjøres der, så vi vet hva vi ser på av kostnader der! Det er selvfølgelig en del penger å spare på å gjøre så mye som mulig selv (vi kommer til å betale fagfolk for det vi MÅ, og ellers det vi har råd til for å bli litt fortere ferdig. Det vi ikke har råd til, må vi ta selv).

Jeg vil i hvert fall anbefale at dere får en boligsalgsrapport fra en godkjent TAKSTMANN (ikke megler), hvor de ikke bare ser på overflater, men også måler evt fukt i vegger osv!

Takk for tips..[:)]
Er kanskje et himla styr å gjøre det på denne måten, men vil jo ha den tomten med et finere hus på..[;)][:D]
Men 1 mill er vel ikke for mye å regne med vil jeg tro..

ORIGINAL: S_C

Takk for tips..[:)]
Er kanskje et himla styr å gjøre det på denne måten, men vil jo ha den tomten med et finere hus på..[;)][:D]
Men 1 mill er vel ikke for mye å regne med vil jeg tro..

Er det vi tenker også!! [:)]

1 million er det takstmann har estimert, men det kommer jo selvfølgelig an på hvordan bad/kjøkken osv dere vil ha (dyrt/billig)... Vi må nok ut med litt mer enn det vi også, men er i hvert fall et tall å gå etter! Og en boligsalgsrapport anbefales alltid! Lykke til med huskjøp!

Vi kjøpte gammelt hus for 5-6 år siden, har gjort MASSE, det er enda litt igjen...... Det dyreste er selvfølgelig elektriker og rørlegger, samt bad og kjøkken. Vi har måttet gjøre mye utvendig, ny isolasjon, bordkledning, drenering, har laget utleie i kjeller(det lønner seg veldig hvis det er mulighet til det), hele 1etg er totalrenovert. vi har bare noen soverom og et bad igjen. jeg er sikker på at vi har brukt mellom 800 000 og 1 mill............

Blir nok veldig dyrt om dere skal gjøre minimalt selv.. Men det som er dyrt for oss bør jo ikke være dyrt for dere da:)

Vi kjøpte nettopp drømmehuset for 1 mill, og i løpet av en toårs tid ca regner vi med å pusse omm for kanskje to hundre tusen:)
Senere vil vi bygge på..
Vi gjør mye selv  og regner med å bruke 5 år på å få alt akkurat slik vi vil,både med hage og hus:)

Bruker nok ca en halv million da:)

ORIGINAL: S_C

ORIGINAL: fjollefrua

Bygget dere på også?

Ser for meg det kan bli ganske mye penger om vi ikke gjør så mye selv, men det er uansett ikke så gale pris syns jeg.. Vanskelig dette..

Har ikke bygd på nei, men byttet alt av panel utvendig, og drenert. 100000 bare utendørs.
Vi venter med å bytte vinuer da vi rett og slett ikke har pengene nå. Er 80000 det også liksom...
Innvendig er det bad og kjøkken som koster, for der må fagmenn inn på det elektriske og røropplegg.
Vi har brukt ca 70000 på elektriker og rørlegger.... SVART.... Men det er ihvertfall gjort skikkelig slik at vi er trygge på det.

Her er det snakk om total renovering ja, kjøkken, bad,alt må pusses opp både ute og inne..
Vil også forandre noe av planløsningen da jeg ikke har brukt for 5 soverom i 3 etasje, men gjerne vil ha en loftstue der osv osv..
Er fullt mulig å lage utleie leilighet i kjelleren..
Mest lyst å rive hele skiten, men det lar seg ikke gjøre..[;)]

Sambo snakket om noe sånt, hvis vi f.eks skulle kjøpe oss et hus som måtte totalrenoveres, han er elektriker og har flere kompiser som er rørleggere. Så der er det kun utstyret som koster.
For å få det akkurat som vi ville ha det, ville det kostet kanskje rundt 700 000. Og da er alt rørlegger og elektriker arbeidet gratis (ikke utstyret).

Er det mulig å bo i det om man finner ut at man ikke har råd når man kanskje bare er halvveis f.eks så er det jo bare å gå for det, er det f.eks slutt på pengene når det er noen rom som ikke er rivd ned og gjort om til stue så er jo ikke det krise[:)] jeg hadde gått for det om dere har råd til det..men få en snekker til å gå over med dere og få en skriftlig pris på jobben[:D]

Back
Topp