Total mangel på julestemning

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
I år er jeg helt ute altså. Har ikke tatt innover meg at det er en mnd til jul. Jeg har ikke funnet frem pynt, ikke kjøpt en eneste julegave, og heller ikke begynt på kalenderne til barna. Hjelp!! Syns liksom det så tidlig. Vanskelig å gjøre forberedelser når man ikke har feelingen..

Noen tips?

Pepperkakebaking og julemusikk med barna i morgen ettermiddag, kanskje? :p

Det er jo fordi det er lenge til jul. Den kommer nok :)

Stemningen kommer nok når du begynner på forberedelsene. God tid. :)

Stemningen kommer nok snikende etterhvert :) Kan jo være en idé å gjøre noe "julete" ja, sånn at julestemninga tar seg opp litt ;)

Jeg får aldri julestemning før et stykke ut i desember uansett hva jeg gjør :p må ha desember, adventslys og julemusikk, helst litt snø også før den sitter ;)
håper du finner stemninga snart ;)

Her venter jeg på baby, så det spørs om jeg får noen julestemning :)

Jeg får aldri julestemning før et stykke ut i desember uansett hva jeg gjør :p må ha desember, adventslys og julemusikk, helst litt snø også før den sitter ;)
håper du finner stemninga snart ;)

Litt snø hadde ikke vært å forakte nei. Gleder meg til å ake med barna. Bor i Bergen da, og her er vi dessverre ikke velsignet med mye snø. Hadde et par dager det lå i fjor, men ellers går det i slaps og is. Her er det jo meldt 6-7 grader fremover, så ser ut som de første snøfnuggene lar vente på seg :p

Vi har hatt så fint vær i hele høst at det egentlig ikke har gått opp for meg at det snart er desember. To dager med frost, så er det tilbake til mange plussgrader igjen nå.
Været har mye å si for julestemningen, altså.

Jul er ikkje her enno. Har ikkje begynt å kjøpa julegaver eller pynta og har null julefølelse. Tenkar at den kjem når det nærmar seg og pynten er tatt fram, gaver er pakka inn :) Og ikkje minst: det luktar julebakst i huset ❤️

Jeg synes bakedag med barna og julemusikk i bakgrunnen høres veldig koselig ut. :)
Jeg er ferdig med julegaver, bakt julebakst og nynnet på julesanger i flere uker nå. Nå har også dompapene kommet utenfor her, herlig! :)

Litt snø hadde ikke vært å forakte nei. Gleder meg til å ake med barna. Bor i Bergen da, og her er vi dessverre ikke velsignet med mye snø. Hadde et par dager det lå i fjor, men ellers går det i slaps og is. Her er det jo meldt 6-7 grader fremover, så ser ut som de første snøfnuggene lar vente på seg :p

Hehe, bor helt sør i landet så her pleier det heller ikke være hvit jul, snøen kommer først i januar som regel, men guuuuud kor koselig det hadde vært med ei kvit jul ;)

Stemninga kommer når det nærmer seg.

Jeg driver ikke med pepperkaker og julemusikk i november.

Men adventskalendere har jo deadline litt sånn før jul da... De må du ha klart denne uka...

jeg har bursdags spenning frem til 12.desember, så kommer julefølelsen :) Det er jo fortsatt en liten stund til jul, så det er fortsatt muligheter for at julestemninga melder seg :D

Har ikke begynt å tenke på jul enda, syns ikke det hører til november. Så det er laang tid igjen til å få julestemning:-)

Prøvde med pepperkakebaking i dag. Kjenner det er litt tidlig altså. Må begynne på julegavene, og handle til kalenderne, men baking og pynting får vente litt. Skal uansett feire hos svigers i år så slepper unna de verste forberedelsene i år :p

Eldstejenta skal være hos pappaen sin i år også. Mulig det er derfor jeg ikke er så gira :p

Det er November. Julen er ikke enda.

Back
Topp