Torticollis

Bkno3327472

Blir kjent med forumet
Udikker på om dette er rette plassen å spør, men jeg prøver!

Noen her som erfaring med babyer som har torticollis?
Datteren min fekk dette etter en lang og hard fødsel som endte med sugekopp. Vi fikk hjelp fra den dagen hun ble diagnosert og går til fysio en gang i uken. Vil gjerne høre andres erfaring med en ukjent, men aktuell sykdom. HS sier hun ser flere og flere tilfeller av torticollis
 
Eldste min hadde det, han er 9 år nå. Husker jeg bekymret meg litt de første par årene, men han ble så og si helt kvitt det! Gikk til fysio og det hjalp godt.
 
Min gutt på 15 år fikk diagnosen Torticollis litt etter at han ble født. Han hadde fysioterapeut flere ganger i løpet av oppveksten.
 
Minien min fikk påvist torticollis når han var et par uker gammel. (Nå er han 4,5 mnd). Vi har gått jevnlig til fysioterapeut og et par ganger til kiropraktor, og bevegeligheten er mye bedre nå enn den var. Det han sliter med er å vende hodet til den ene siden, så dette må vi fremdeles trene daglig på, og vi kommer til å bli fulgt opp av fysio fram til hun "friskmelder" mini.
Vi har også fått beskjed om å massere nakkemuskatluren hans, og stimulere mye til å la han trene på magen. Krysser fingrene for at han ikke vil få noen videre plager inn i barnelivet.
 
Back
Topp