Torsk

Eirin85

Elsker forumet
Høsthjerter 2017
Min kjære far var innom med noen frosne torskefileter i går, som jeg tenkte å ha til middag idag. Saken er den at jeg lurer på hvor lenge den skal koke (eller ikke koke..) Pappa mente at man bare skal koke opp vann, legge fisken oppi og ta kjelen vekk fra plata så den bare trekker i 10 min. Men blir det "nok" med tanke på bakterier etc, og gravide?

Håper noen kan hjelpe [:)]

Ser ut så torsken bare ska trekke ja.
Her e ei oppskrift æ fant http://www.klikk.no/hvordantv/mat/fisk/article272256.ece

For og si deg noe så skal den ikke koke fordi da blir fisken og krafta til lim da,
Nå kan ikke jeg koke fisk men den skulle vell
trekke i max 40 minutter om jeg husker rett fra kokke skolen[8D]
Om jeg tar feil så må dere rette på meg altså !

Okei, takk! Men burde jeg tine den før jeg legger den i vannet, eller kan jeg legge den oppi frossen?

Du burde nok tine den ja, hvis ikke kan den bli litt seig [;)]
Men jeg regner med den ligger i pose, og da vil jeg annbefale
deg og legge den i kaldt vann, da tiner den fortere[:)]

ORIGINAL: Someeone

For og si deg noe så skal den ikke koke fordi da blir fisken og krafta til lim da,
Nå kan ikke jeg koke fisk men den skulle vell
trekke i max 40 minutter om jeg husker rett fra kokke skolen[8D]
Om jeg tar feil så må dere rette på meg altså !

Syns 40 min va litt vel lenge, må nesten se litt ann på hvor store stykkene er, men jeg vil si max 10 min. Men da må vannet koke når du tilsetter fisken så må du skrue helt ned slik at den rekkes. torsk har veldig lett for å dette fra hverandre hvis den trekkes for lenge. Men du kan også fint trekke fryst fisk men da tar det jo såklart litt lenger tid. men vil ikke si at fisken blir seig av den grunn[:)] Tilsett også en del salt,sitron båter, hel pepper,laurbærblad og litt eddikså blir den veldig god[;)]

Back
Topp