Torsdagsskravling

Olive76

Forumet er livet
Fortsatt syke barn i huset her. Men ikke mye denne gang. Hentet en stup-trøtt Gustav i barnehagen midt på dagen igår og han bare sov og sov. Så ventet på oppkast med det kom aldri. Nå har han sånn på-grensen-til-feber og får en dag hjemme. Har skolegudstjeneste kl 11, så mannen kommer hjem og passer da.
Mannen overvandt seg selv og klarte fint å lever Malte i barnehagen. Mannen synes det er så forferdelig. Det er nesten litt morsomt. Men fint at han greide det. Han gråt bare bittelitt før han dro hjemmefra (mannen, faktisk, ikke Malte!)

Så her er det slappisdag i sofaen. Ikke så verst egentlig!

Friske barn og syk mamma her i huset! I dag er jeg egentlig helt sikker på at Leah skal på helsestasjonen, men jeg husker ikke klokkeslettet, så får ringe å høre kl åtte når vi skal komme [:)] Ellers skal jeg være hjemme å pakke og pakke og blir friiiiisk!!

Ha en flott dag alle sammen!! [:D]

Olive :God bedring til Gustav[:)] Må le litt for meg selv av mannen[:D]

Her er vi oppe tidelig for tiden, så håper det går bedre når vi skal stille klokka til helgen[8D] Bada Mina i morres faktisk. Når vi har så god tid, så kan vi like godt få det unna[;)]
Nå er frokosten inntatt hos begge og vi skal straks på badet og ta siste finsh før vi går til bhg og skole.

Jeg ser frem til barnefri og påskeferie[:D]

Her er huset tomt - August sovnet igjen etter en frokost-tår, så jeg sitter og koser meg med nybakt brød med hapå og en kopp te. I dag håper jeg VIRKELIG at pakken min kommer i posten - man blir jo helt sprø av å gå og vente! Ellers ingen planer. Lillebror er seks måneder i dag, jeg skal nok mimre litt over det tenker jeg... sånn, ferdig....

Ikke si det til mannen din Olive, men jeg måtte le litt av han nå - neste gang er han vel ikke fullt så bekymret over å levere tenker jeg.

God bedring til deg Råsa, og ha en fin dag alle!

Vi våknet opp til 10 - ja TI - varmegrader! Så selv om det er vind så det holder og regn i lufta er det så deilig å kjenne på den gode vårfølelsen[:D] (Ja, jeg føler meg visst litt våryr for tia[:D]).

Barna var greie å få opp og ut av huset. Rett og slett en god start på dagen.

Nå skal jeg spise litt frokost og slappe av litt før jeg skal på storinnkjøp til SFO. Vi skal ha påskelunch i morgen og litt ekstra kos - og jammen baller det på seg når man skal handle inn til rundt 85 stykker[&:] Men det er greit at jeg kan gjøre det nå på formiddagen - og jeg får skrevet det som avspasering siden jeg gjør det på "fritia" mi[:)]

Ønsker alle dere syke god bedring og alle sammen en god dag[:)]

God formiddag.

Her startet dagen føre 7, skal ikke klage men han har vært urolig i natt og synes han kunne sovet litt lenger. Marcus i bhg, jeg har vært på påskefrokost sammen med gullet mitt.

I dag har jeg masse planer, vi drar bort i morgen, og jeg må støvsuge (gjort), vaske gulv, vaske tøy og henge opp tøy, brette tøy, legge på nytt senge tøy på senga te Marcus, pakke bager, vaske bad og kjøkken. Og alt må jeg gjøre føre sambo er hjemme fra jobb kl 13, eller pakke bager kan sambo gjøre, så har han gjort noe også.

I kveld skal jeg slappe av og gjøre minst mulig.

Råsa: God bedring.
Olive: God bedring te Gustav, synes jeg ser mannen din.

Takk [:D]
Utrolig hvor mye bedre jeg følte meg når jeg fikk ordnet meg og kommet meg ut, faktisk! Fortsatt vond hals, men ikke sånn "dævv" i kroppen som jeg har vært hele uka [:D] Og Leah har vært så flink i dag! Hun er nå 15 kg og 101 cm høy, men ligger litt under på vekstkurven sin, " ja, hun har jo slanket seg en del da" .. ehm [&:] Men de sa hun så så god og frisk ut, men at hun ser ganske aktiv ut, og det stemmer jo rimelig bra det, så hun har nok bare enormt høy forbrenning, for hun spiser ofte mer enn William - selvom det ser motsatt ut [8D] Og hun klarte alt hun skulle klare, og var bare såå stolt over seg selv [:)]

Det høres supert ut Råsa - men så tvilte du vel ikke heller på at du har en flott og flink jente??

Her er det ikke slik kontroll før de er fire tror jeg - så vi må vente en stund til.

Jeg sov til ti i dag. Jeg hørte Maja ligge og jabbe, så jeg la henne på stua så får mannen sove til jeg drar. Jeg skal til ørsta på besøk til en venninne. Jeg gleder meg, for jeg har ikke møtt henne på to uker, bare snakket i telefonen. I kveld er det mannen sin tur å ha fri, så da skal jeg slappe av og lade opp til begravelsen i morgen. Jeg gruer meg.

ORIGINAL: lenemor

Det høres supert ut Råsa - men så tvilte du vel ikke heller på at du har en flott og flink jente??

Her er det ikke slik kontroll før de er fire tror jeg - så vi må vente en stund til.

Selvfølgelig ikke [:D] Men hun er så ufattelig sjenert med nye mennesker så jeg var litt usikker på om hun kom til å vise at hun kunne ting. Hun gjorde heller ikke det hos legen, bare tittet i gulvet konstant.. Men da vi kom inn til helsesøster gikk det jo bort med en gang, kan ha noe med hvordan disse oppførte seg asså [;)]

Det er 4 års her og :)

hallo hallo!!

her var vi oppe rundt syv i dag... så hadde vi en lang morgen med god frokost, før det ble bhg på snuppa i ti-tida..

nå gar jeg fått vasket gulvene her, tatt ut teppet under salongbordet, og skiftet ut litt farger her hjemme... skal prøve meg med en litt fargerik stil.. men vet ikke helt om jeg kommer til å føle meg komf med det. hovedfokuset ligger på turkis.. så får vi se hvordan det blir etterhvert.[:)]

i går søkte jeg to jobber.. den ene er her i kommunen hvor jeg bor.. hadde vært deilig.. den andre er perfekt for meg!! den første er jefg egentlig ikke kvalifisert for.. men den som jeg mener er perfekt for er jeg absolutt kvalifisert for. jeg har både lang og god erfaring innen salg (som kreves) og god allmennutdannelse (jeg har jo til og med utdannelse innen salg) sååå håper jeg får den.. for den virker litt fleksibel etc, slik at verden ikke går under om man har syke barn eller noe.. [:)]

nå tror jeg at jeg skal komme meg opp å finne sminken min litt her... så skal vi ta oss en tur til min mormor.....[:)] hun måtte avlive hunden sin forleden, og tror det nå gikk opp for henne at hun er enke..[:(] så alt er litt trist[:(] så nå sitter hun alene i et stort hus langt unna folk med store bilder av de hun tidligere bodde med..[:(][:(]
så da får jeg bidra litt med oldebarn og komme å besøke henne.. skal innom å se om jeg finner noen tulipaner eller noe også.. for  pynte opp litt til påsken hjemme hos henne[:)][:)][:)]

god bedring til alle syke barn og mammaer. håper dere alle får en kjempefin torsdag!![:)]klem

det er jeg sikker på at mormoren din vil sette pris på Trillemor, så snill du er! Jeg driver og pønsker på om jeg skal sende en påskepakke til mamma jeg - med litt kryssord, solkrem og tegninger fra Johanna.

Og så var det to syke barn hjemme... Malte sin barnehage ringte og så at Malte ikke var helt i form. Så mannen tok ham med hjem.

Jeg har holdt skolegudstjenste og handlet jusbrikker og bogstavkjeks så jeg kan få litt i Gustav. Han har sovet på sofaen idag og Malte sover i vognen. Så roligt her.

Håper at Malte brygger på vannkoppene og det er derfor han ikke er helt bra. Har bestilt dem til påsken. Hadde passet ganske greit.

Gustav har vist så vidt et snev av omgangssyke. Har ikke kastet opp, men har bæsjet litt løst (herlige detaljer, ikke sannt?). Håper bare alle i huset slipper unna oppkast.

Vasker hender med såpe og spriter godt her!

Nå kan jeg slappe av litt, har vasket, brettet tøy, hengt opp tøy, lagt på plass i skap og skuffer, vasket bad og kjøkken, pluss laget pannekake røre.

Snakket så vidt med mamma, dem er på vei te sykehuset, pappa hoster te han brekker seg og da ville legen ha han inn på kontroll.

Senere i dag skal vi te mamma og pappa en liten tur, lenge siden vi har vært der nå, så skal bli godt å komme bort dit litt også.

God bedring til lille Malte
Lykke til med jobbsøking Trillemor

Her sover knerten igjen. Jeg har begynt på middagen og vasket gulv - og så gikk jeg ut og vasket over trappa vår også - den er rimelig skitten og fæl, og hadde masse fuglefjær etter at pusefrøkna vår har vært på jakt

Back
Topp