Torsdagsskravle

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hei og hå!
Mye av dagen har allerede gått og jeg har ikke gjort så mye egentlig. 
Har strikket ferdig en babyvott til ei venninne sin lille nyfødte gutt og satt på en klesvask..
Alt er et ork om dagen, så jeg må tvinge meg selv opp av sofaen!
I går trente jeg igjen for første gang på et par uker, og det var utrolig deilig =) 
I ettermiddag kommer ei venninne og sønnen på middag og leking og Teodor gleder seg veldig!

Han fant forresten ut i går at han skulle begynne i tætæret (militæret) akkurat som onkelen vi møtte i helgen, for det var så fint med slike klær som pappa har! Så han da at vi måtte pakke og at jeg kunne kjøre han :-p
Kanskje vente noen år? Hehe!

Planen nå er å få ryddet litt til vi får besøk, og komme meg i dusjen! :)

Ha en fin torsdag alle sammen!!

Jeg har vært på Roede-kurset igjen, hadde gått ned 1,1 kg denne uka så to kg tilsammen på to uker, er superfornøyd! Nå gjelder det bare å holde motivasjonen videre. Spiser så jeg blir mett, så det er i hvert fall ikke noe problem. 
Var en liten tur på kjøpesenter og så etter bursdagspynt også, men fant ikke så mye: det er jo bare julegreier overalt nå. Har lyst på bursdagshatter; ensfargede eller med prikker på. Gjerne en krone til bursdagsbarnet også..:)

Nå er det ikke så lenge til jeg skal hente Alma. Er dødsens trøtt, hun våknet kl. 06 i dag  og jeg sov ikke spesielt godt før det heller. Luna våknet rundt 02.30 første gangen. 

I skrivende stund er Luna på vei ut av kjøkkenet mens hun babler noe enormt, jeg forstår at liten baby-dagene er over :) Får logge meg ut, tenker jeg...
Håper du får mer energi snart, Fru H, og at det gjør godt å være sykemeldt!

Fru H: Kjenner igjen den følelsen av at det er et ork å få gjort ting innimellom.
Har vært så sliten et par dager selv, og hatt vondt i kroppen. Og selvfølgelig er det akkurat nå jeg har så mye jeg skulle ha gjort. 

Både hyttetur og barnedåp i helga, så er endel forberedelser til det. Har sykemeldingsdag idag men ikek så mye tid til å slappe av. Og husarbeid og kjøpesentergåing er jo nesten mer slitsomt enn jobbing :)

Etterpå er det henting i barnehagen, middag og dansing for Amelia :)

Du er så flink almara! =) Hvor mange kilo har du som mål å gå ned?

*trinemor*: får håpe du får slappet av litt også da, og pleie kroppen =) 

Takk:)

Jeg har som mål å gå ned 5 kg før jul, holde vekta til januar og begynne på nytt kurs da. Målet er å gå ned tilsammen 11,5 kg, da skal jeg være veldig fornøyd med en BMI på 23,2. Tror faktisk ikke jeg har ønske om å bli tynnere enn det, heller å holde meg der, det er så lett at vekta sakte, men sikkert går oppover om jeg ikke passer meg. 

heisann damer.  er ikke så aktiv lengre, tiden strekker rett og slett ikke til.. men jeg lover å sjerpe meg :)

er hjemme med sykt barn, selv om hun er ganske ok i formen. henta henne i går etter jobb, da var hun pjusk, de i bhg mente hun hadde feber og hadde vært utilpass flere ganger om dagen, tatt til tårene osv... så jeg ble hjemme i dag.. hun er forkjøla, hoster osv.. men har allerede fått hostesaft av legen, så skulle tro hun kom seg snart :) kan ha hatt et par snev av feber-byger, men ikke mye. spiser og drikker ok.. men deilig med en hjemmedag likevel :) har fått unna litt støvtørking, klesvask og begynt rydde gangen.. går på videreutdanning, så skal levere en oppgave til mandag. den er nesten ferdig, mangler kun noen bøker som jeg får seinre i dag.. så får se om jeg får jobba litt med den i kveld, eller søndagskvelden. vi tenke å dra på tur i helgen og besøke et vennepar (min beste-barndomsveninne), men alt avhenger selvsagt på formen til snuppa. sambo blir hjemme med henne i morgen, så de får en rolig og koslig dag, får satse på at skranten-formen gir seg da :) blir en rolig helgetur likevel, med avslapping og kos, kun shop-to-you-drop på mødrene (ja, må få unna litt julegaver.....) 

akurat nå slapper vi av med litt tv, fyr i ovnen og en kopp te. snuppa vil ha brødskiver til middag, sambo kommer ikke før 17.30 i dag, så stresser ikke med noe husmannskost akkurat :)  jeg har også begynt på grete roede nettkurs, hadde første reg. dag i går, men starta mandag :)) får tro det går rett veg.. skal ned noen kg mer en del da almara, men vi kan jo snakkes underveis? :)

God bedring til jenta di, Babytutta! Så gøy at du også har begynt på kurs. Hvordan fungerer nettkursene- får du noen oppfølging underveis? Jeg har tidligere prøvd vektklubb.no, men i.o.m at jeg aldri måtte vise til noen resultater til noen andre enn meg selv, klarte jeg ikke holde på motivasjonen. Det hjelper enormt med gruppa og veiing hver uke. Nå er jeg så "inne i det" at jeg kanskje kunne klart det videre på egen hånd, men tror jeg skal gå et kurs til for å være sikker på at jeg ikke sklir ut. Etter 16 uker bør jeg ha innarbeidet noen gode vaner som hjelper meg videre (er mitt håp):)
Masse lykke til, selvfølgelig kan vi prates underveis, gøy om du vil fortelle hvordan det går. 

Koselig å se deg babytutta! =) 
Så kjedelig at jenta di er småsyk da, får håpe det gir seg fort og at dere får en fin tur i helgen!
Spennende med videreutdanning da - og lykke til med vektnedgangen!

Det er ikke hver dag det blir skikkelig middag her heller, spesielt nå som det bare er oss to. 
I går spiste vi suppe i barnehagen før vi dro hjem, så da spiste vi ikke noe mer før til kvelds. 
Andre dager er Teodor så mett etter bhg og varmt måltid der at vi tar middagen mye senere osv. 
Deilig å variere litt synes jeg!

Vi har kost oss masse med besøk. Gutta lekte veldig fint sammen selvom de kranglet litt og

Nå koker jeg meg et par egg til kveldsmat og skal se Cæsar som jeg har tatt opp!
I morgen er andre dag med akupunktur og jeg GLEDER meg til å ligge og slappe av når nålene er på plass. Det er utrolig sjelden (eller aldri) at jeg legger meg rett ned bare for å slappe av! Så er det kaffedate med mamma'n min i byen etterpå! Det gleder jeg meg veldig til =)

Back
Topp