Torsdagspraten!

lenemor

Forumet er livet
God formiddag, fantastiske damer!

Har nettopp kommet hjem fra en tur ut i øsende pøsende regn - i dag åpnet nemlig plantasjen her i bygda, og det var storåpning. Jeg var god svigerdatter i dag og svingte innom svigers på jobb og inviterte med meg svigermor på turen, og jammen betalte hun blomstene jeg hadde plukket med meg også!

Nå har jeg spist lunsj og skal få litt varme i huset her - det blåser stiv kuling ute så det blir huskaldt.. og så må jeg tørke litt støv tror jeg - det trengs i alle fall

God torsdag jenter.
I dag har jeg fått ligge lenge deilig når man ikke er helt i form.
Ellers så er Christian i barnehagen og k venter på 7 tonn meg grus så nå skal det blir fint her ute.
Skal handle inn mat ellers ingen store planer.

Så snill svigermor du har lenemor og du var jo også kjempe snill som tok med svigermor.
Åssen blomster ble det?

Jeg fikk to fredsliljer, en... gul påskeblomst [8D], 14 roser og 7 avskårne påskeliljer, så nå er det blomster i hus. Veldig fristende å handle til nyehuset, til hagen altså, men jeg aner ikke hvordan vi skal anlegge hagen der ennå så det er litt for tidlig

Her var det nok en natt med sittende søvn pga forkjølet baby. Så hadde malte blod i bleien, så da er det vel urinveisinfeksjon igjen, så har avtalt med legen at vi kjem med urinprøve imorgen.

Ellers har dagens redning vært sjal. For i sjalet får den forkjølede god søvn, mens mor har bakt litt. Effektivt!

sjal er genialt.... du bruker vel det om natten også? Da gjør det jo ingenting om du dupper av litt, han faller ikke ned allikevel

Vi har også bakt i dag! Rosinboller har vi laget, det lager jeg en og to ganger i året, for hendene mine kan ikke trille boller.... Men nathalie kan så da har hun trillet boller[8D]. Prøvde ut en ny oppskrift, og de ble veldig gode[8D].

Ellers var vi på nyåpning på rimien her, fikk kake og greier[:D]! SMå gleder i min husmorhverdag haha[:D]!

Fikk besøk av to russ på døra i dag, de solgte blomster til inntekt for trafikkskadde. Men de vekte Lukas når de kom på døra[:@]... så da har jeg en sur ettermiddag i vente[&o]...

jaja... her er litt deilige rosinboller til dere[;)]:

I dag våkna jeg med migrene, så jeg gikk rett og slett og la meg igjen.. Sov det av meg heldigvis.. [:)] Ellers skjer det lite spennende ting her.. Jeg hviler og prøver å bruke armen min minst mulig.. Men har ikke så vondt nå lenger da..! Men at jeg datt ned kjellertrappa i går var nok ikke så positivt for armen sin del.. [8D][:D]

Så søt signatur du har Almyrida 

Baking, kake på butikken, ja det høres deilig ut. På Plantasjen-åpningen ble det gitt ut pølser (de sto ute og grillet) og bløtkake, men jeg har bestemt meg for å ta tak i livet og helsa mi og skal spise sunnere, og det betyr at jeg skal unngå søtt og fett i ukedagene, og så får jeg kose meg med sånt i helgene...

Sitter nå og sløver foran tv, irritert på mannen min som sier han skal ut i en til to timer, og nå er det over tre timer siden han dro - har ikke hørt et pip fra han... er det så vanskelig å sifra?

Sliter forresten noe alvorlig med Johanna for tiden også - hun hører overhode ikke på oss... hver gang vi sier hun ikke skal gjøre noe må hun gjøre det igjen... og igjen og igjen, helt til  vi blir sinte, da lover hun å ikke gjøre det mer... og så gjør hun det igjen! Og om hun får beskjed om at vi skal noe nå; gå i barnehagen, spise, legge oss, så må hun alltid bare noe annet først, og jeg holder på å bli sprø - hver eneste dag er fylt med forhandlinger, trygling, trusler og krangling fordi hun ikke samarbeider.. og i tillegg går hun og sutrer og surver hver eneste gang hun ikke får det som hun vil. I dag toppet det seg da hun beit broren sin fordi han ville ta fra henne et pledd!

Den signaturen Almyrida!!! Knall herlig!

Lenemor: Har du prøvd å belønne når Johanna gjør noe positivt??? Jeg holder på med en snu i tankegangen her.. Har vert så frustrert over at jeg handler på feil måte. For jeg har reagert når Solveig gjør ting hun ikke skal (man skal jo det også til en grad) og ikke når hun faktisk gjør noe bra! SÅ nå går vi for det positive som jeg vet ALT for godt at det er det som funker i lengden!

Marte Meo-vinklingen hadde vert: "Nå ser jeg at du ikke vil høre etter hva du sier, og da lurer jeg på om det er noe galt med ørene dine?" Og så er man forhåpentligvis i gang med en samtale..[;)]

Jeg har vert hos kiropraktoren i dag! Har visst ikke noen friskmelding i vente.. hm.. må nok regne med at det vil ta litt mer tid enn jeg trodde! Snakk om spark i trynet! JADAM [8D]

Forstår ikke helt den Marte Meo-setningen din jeg... du vil ikke høre hva DU sier? Jeg har prøvd meg på; det ser ut som om du ikke hører meg, kan det være noe galt meg ørene dine. Vi prøver også å belønne positive handlinger, vi har faktisk fokusert en del på det fordi vi ser at han lillebroren får mye oppmerksomhet for ting som hun ikke får oppmerksomhet for lenger... hun ser allikevel ut til å ha låst seg fast i et mønster hvor all oppmerksomhet er bra, og at det er lettere å få oppmerksomhet ved å gjøre fantestreker. Det er meg hun har valgt ut å provosere for tiden da, for en uke siden var det faren, så det veksler litt

Rettelse er at du ikke vil høre hva JEG sier! [8D][:D]

Back
Topp