torsdag!

lenemor

Forumet er livet
Ukene bare raser avgårde! Sitter med en liten knert på fanget som prøver å sutte i seg hånda mi - skal jeg ta et hint?

Har hatt en super natt, med bare en amming før Johanna kom hylende inn til oss 06:40 i mmorges... hun var helt hysterisk for hun hadde floker i håret. Om det er en ting å bli hysterisk for er vi i trøbbel, for det er et dagligdags fenomen.

Kvelden i går var ganske rar også . i to uker eller mer har August vært helt trøstesløs på dag- og kveldstid, umulig å få til å sove, bare sint, sint, sint. I går ga vi opp å legge han, og jeg la han på sofaen ved siden av meg og hold opp en leke - og han llyste opp. I tre timer lå han på sofaen og skravlet, lo  og lekte. Så var det kveldsstell med en supersulten og skikkelig trøtt gutt (tre timer uten mat er ikke dagligkost her for tiden så han var ganske forbannet ja), og så sovnet han før ni!!! LYKKE!!

I dag laver snøen ned igjen, men vi har ingen planer, så vi holder oss inne tror jeg - om knerten ikke vil sove etter hvert kan vi gå ut og sove i vogna, så får jeg måkt også

Hva skal dere i dag da?

Jeg skal på kurs. Om positiv kommunikasjon.
Ellers er det stille før stormen på jobb-fronten. De neste to ukene blir meget hektiskemed stiftsdager og konfirmantleir det meste av vinterferien...

Så fint at dere hadde en fin natt lenemor :)

Julie kom inn til oss klokka 0600, og er strålende blid og våken som vanlig.. Hehe. deilig å ha en så blid unge om morran! Selv om ikke vi var heeelt i slag til å leke.. Tok litt tid før jeg skjønte at hu lekte hu var en vekkerklokke... [:-] Så jeg måtte trykke hu på hodet og stryke på magen, så stoppa klokka igjen.. Hihi.

Ellers blir det nok en rolig dag.. har litt rar mage i dag, er småkvalm og har litt murring, men heldigvis ingen sammentrekninger.. Hadde tenkt å ta meg en lang, varm dusj og så sove litt, så håper jeg det holder seg rolig.. Sikkert bare jeg som er skikkelig overreagerende på alt nå.. [:-]

Frida er hjemme fra barnehagen i dag også for hun er så innmari slapp av forkjølelsen. Hun har influensasymptomer på forkjølelsen, men ingen feber. Jeg skal en tur på shopping med en venninne for å se om jeg finner en hvit skjorte til Maja til dåpen, for da skal hun ha på seg bunad.[:)] Jeg skal ikke være så lenge, men det blir godt med et par timer borte, for i går var det nesten konstant grining her i huset og det tok på. Frida var så slapp at hun fikk sammenbrudd for hver minste lille ting. Jeg håper det ikke blir sånn i kveld.

God morgen eller god formiddag..

Her var det heller en slitsom morgen [&o]. Vi har en gutt som har funnet ut at han skal hyle og skrike for å få oppmerksomhet. Det vil si når han ikke får viljen sin, sånn som i dag så skulle han ha kjeks (Noe han ikke får eller spiser noe særlig). [8|] HERR-VIL-IKKE [:o] Fy det har vært en tung periode nå, skikkelig oposisjon mot meg [:(] Men så har jeg vært i pms tilstander og i de siste dagene og da (fikk mensen i går)[8D] Nok om det.

Skal snart hive meg rundt å rydde kjøkkenet.. Skal ikke begynne på jobb før 13:00 i dag. [:)] Far og sønn skal være alene i dag fram til åtte [:)]

lenemor: Så deilig at August sov godt i natt [;)][:)]

Oii kom at det er karneval i bhg i morra [X(] Hva skal jeg ha på Trym?! [8D] Får vel ta meg en runde på senteret i lunsjen i dag og se om jeg finner noe.  Har deres bhg hatt karneval?

God torsdag jeneter
Lenemor så bra å høre at August sov godt i natt.....
Superberta: lykke til på UL[:)] 

I dag er først litt jobbing før jeg, k ,forloverene våre, mamma og pappa skal på brudeshowe på christiania glassmagasin. gleder meg kjempe masse.
Christian skal til bestemoren sin etter barnehagen og skal være der til morgen. Han gleder seg til å dra til bestemorhuset.

Nå får jeg ikke lov til å skrive mer Tommypus legger seg over tastaturet her, vil ha kos

Hei hei

I dag har jeg FRI[:D][:D][:D] Og jeg har tatt helg[:D]Kjenner at jeg trenger det etter 8 dager med jobb.

Amalie er i barnehagen. De har karnevel med tema gammledager. Så i dag er hun ei gammel dame[;)] Senere i dag skal jeg og Amalie dra hjem til foreldrene mine. Skal bli godt med litt avslapping på landet.

Ha e fin dag og ei fin helg jenter[:D]

God dag.

Leverte Marcus i bhg, dro hjem og sov. Sto opp når tlf ringte, bhg. "Det er W og Marcus har 38,3 i temp. Hadde vært fint om du kunne hentet han litt tidligere enn i går, hadet!"

Fikk ikke sagt no.

Jeg blir gal av den bhg, jeg orker ikke å ha han der lenger. Har sagt fra at dem ikke trenger å ta tempen på dagen så lenge han virker i form. Men neida, det vil dem ikke høre på!

Sambo var tidlig ferdig i dag, så han hentet Marcus og jeg gikk på butikken.

Nå er gutta ute i hagen å leker. Jeg har skal tømme det hersens badekaret.

ORIGINAL: Anjalef

God dag.

Leverte Marcus i bhg, dro hjem og sov. Sto opp når tlf ringte, bhg. "Det er W og Marcus har 38,3 i temp. Hadde vært fint om du kunne hentet han litt tidligere enn i går, hadet!"

Fikk ikke sagt no.

Jeg blir gal av den bhg, jeg orker ikke å ha han der lenger. Har sagt fra at dem ikke trenger å ta tempen på dagen så lenge han virker i form. Men neida, det vil dem ikke høre på!

Barn skal ikke være i barnehagen når de har feber, så jeg synes de gjør det som er forventet av dem jeg. Jeg hadde blitt sint om barnehagen ikke ga meg beskjed og barna mine måtte være i barnehagen når de var syke.

i dag er den store latedagen her[&:]. Gidder ingenting. jeg har jo gjort så masse de andre dagene, sydd og strikket og scrappet... men i dag gidder jeg ingenting! Kjenner jeg begynner å bli lei av å gå gravid, sier til meg selv at jeg skal kose meg med å gå gravid, men nå begynner jeg å kjede meg altså....

Mamma var oppom en tur og gikk tur med hundene, å så hadde hun med seg nybakte skoleboller! mmmmm[8D]. Så da har vi desserten klar i ettermiddag, middag blir pepperbiff[:)], kose oss skikkelig vi i dag![:D]

ORIGINAL: lenemor

ORIGINAL: Anjalef

God dag.

Fikk ikke sagt no.

Barn skal ikke være i barnehagen når de har feber, så jeg synes de gjør det som er forventet av dem jeg. Jeg hadde blitt sint om barnehagen ikke ga meg beskjed og barna mine måtte være i barnehagen når de var syke.

Jeg vet jo det, men når jeg har sagt at dem ikke skal ta tempen på han hver dag så skjønner jeg ikke hvorfor dem gjør det. Han er ikke syk, han er frisk. Feberen er bare en blaff, tempen hans er helt fin.

De har sikkert tatt tempen på han fordi han er varm - og viser den febertemperaturer så skal han hjem fra barnehagen - sånn er reglene. Når det gjelder temping så skal vel ikke du snakke for høyt om å måle hver dag heller kanskje?

Det ble at mannen ble hjemme halve dagen i dag! Aslak skulle til HS og så var vi blitt invitert i selskap til naboen! Men hadde ikke lyst å ta han med dit før vi visste hva som gjorde at Aslak var syk. Han fikk legetime og mannen fulgte han mens jeg og Solveig gikk i selskap! God fordeling spør du meg!

Og så greit å ha selskap på dagtid!!! Fikk snakket med naboer (for første gang..) og Solveig ville ikke hjem, hun er der fortsatt! Aslak var stuptrøtt etter natten og kveldens plager så han måtte roes i fanget før jeg kunne legge han i vogna! Aslak er nok forkjølt men ikke noe særlig feber nå! Hadde i natt...Vi fikk en mail fra bhg til Solveig om at det var et barn som var innlagt på sykehus med RS-virus! Hadde ikke så lyst å smitte nabogutten på 2 mnd med det. MEN det slapp vi! Nå skal vi øke dosen med astmamedisinen.. så kanskje det hjelper på at han er så tett.

Planen til middag i dag var pølser og pommesfrites (Solveigs ønske) men har glemt å handle inn dette.... så vi får se! Kjenner jeg orker ikke å gå å handle noe nå...

Ja, da er man komt hjem fra jobb, og har satt middagen i ovnen.. Blir sen middag gitt..! Men men.. Det får bare være..
Maren og Sindre har vært i barnehagen, og Sindre spesielt gleder seg til å være brannmann i barnehagen i morgen! Maren skal være kanin.. [:D] Hvit body, hvit strømpebukse, hjemmelaget dusk og kjøpte kaninører til 40 kr.. Billig kostyme! [:D]
I dag har jeg faktisk tatt helg, så blir deilig å ha fri i morgen.. Er utrolig deilig med en fridag sånn når man går i full stilling..

Ellers har jeg ingen planer annet enn å lage den dusken til Maren i kveld.. Jo, jeg må skrive handleliste! Meeen det skal jeg vel få til i løpet av kvelden.. [8D]

I dag har jeg egentlig hatt en utrolig bra dag [:)] Har truffet på fantastiske venner i dag, og det var knallkoselig [:D]
Ellers har jeg ikke gjort noe voldsomt mye, eller jo .. Har jo faktisk tatt husrengjøringa i dag, da sambo har bursdag i dag [:)]

Snart kommer det litt gjester, barna og sambo lager vafler, og det er STAS [;)]

ORIGINAL: Råsa Muffin!

I dag har jeg egentlig hatt en utrolig bra dag [:)] Har truffet på fantastiske venner i dag, og det var knallkoselig [:D]
Ellers har jeg ikke gjort noe voldsomt mye, eller jo .. Har jo faktisk tatt husrengjøringa i dag, da sambo har bursdag i dag [:)]

Snart kommer det litt gjester, barna og sambo lager vafler, og det er STAS [;)]

Grattis med dagen til Ole [:D] Håper dere har hatt en fin fering [:D]

ORIGINAL: lenemor

De har sikkert tatt tempen på han fordi han er varm - og viser den febertemperaturer så skal han hjem fra barnehagen - sånn er reglene. Når det gjelder temping så skal vel ikke du snakke for høyt om å måle hver dag heller kanskje?

Han er ikke varm, dem tar den etter lunsj og da er han litt aktiv, og da stiger kroppstemperaturen hans.

Jeg tar ikke tempen på han hver dag lenger, sluttet med det i sommer jeg!

Råsa: Grattis med dagen te Ole.

Back
Topp