Torsdag

*Flatula*

Gift med forumet
I dag er det torsdag og snart helg [:)][:)]. Følte for å starte en skravlis

Her var jeg opp før alle mann, 06.20. Skal begynne i min nye praksis (2 dager i uka) før jeg skal ut i permisjon. [:)]
I en Kappahl butikk i Askim. Gleder meg, blir spennende.[:D] Greit å ha noe å gjøre, siden formen er bra [;)][:)]. Noen stusser litt at jeg vil begynne i noe nå [8D][:D].

Får vel stikke på kjøkkenet å lage litt frokost til Trym, hadde håpet at han kunne sove litt lengere. Siden han sovnet så seint i går, selv om han ble lagt før halv åtte [&:]. Men han er vel klar for å gripe dagen [:D].

Ha en fin dag damer [:)]

Synes det er flott at du har fått deg en praksisplass jeg *Flatula* - om du har energi og overskudd til det så hjelper det litt på selvfølelsen å få være til nytte også

Her startet dagen 07:20, det kan vi jo ikke klage på. G oppfattet ikke at jeg påpekte hva klokka var, så da jeg og ungene kom inn til han tjue minutter senere lå han fremdeles og sov.. han begynner på jobb klokka åtte. Nåja, han fikk løpe av sted, jeg skulle jo ta ungene unasett. Vi har kost oss med god tid på badet og frokost sammen, nå ser JOhanna litt barne-tv mens August står ved siden av meg og leser bok. I dag skal jeg ikke gjøre stort - jeg har armer og bekken som verker (forbannede is!), og jeg skal på jobb i ettermiddag

Jeg vil gjerne selge en 2-åring. Dere skal få ham billig! han holder nemlig et salig styr om natten. Har fått det for seg at det er mye bedre å sove oppi håret mitt omtrent enn i egen seng. Jeg er ikke helt enig der altså. Så nå må sette hardt mot hardt og prøve å få til netter med alle i sine respektive senger før det blir nytt kaos med nyfødt i huset.

Hadde ellers tenkt meg i bassenget. Men litt søvn på sofaen blir prioritert idag!

God morgen! Her blei ei gira bursdagsjente sendt i barnehagen i finkjolen i dag.. Hun gledet seg veldig til å få krone på seg.. [:D] Jeg får straks hive meg rundt å lage noe kakevesen.. Skal på møte på jobb kl 14, så har bare tid og vei! [8D]
Skal bare hive litt frokost i trynet før jeg starter å jobbe litt.. [:)]

Grattis med bursdagsjente, Almyrida!

Her går livet sin skjeve gang. Host og nys og feber......Jeg begynner å komme meg av influensaen, mens mannen begynte igår ilag med minsta. Storesøster begynner også komme seg betraktelig. Jeg skal prøve meg på jobb idag, om enn noe redusert - skal bli godt å komme seg ut noen timer (bare fra 13.30 til 16.00). Guttungen er på skolen, men det spørs jo om han klarer å komme seg unna sykdom - for denne influensaen var smittsom og hard[&:]

Dere får ha en avslappende dag da, alle sammen[:)]

God Formiddag [:)]

Jeg har tatt med den ekstreme kvalmen min å lagt meg på sofa'n! Vi nyter akkurat nå solskinnet gjennom vinduet og God Morgen Norge [8D] I ettermiddag kommer samboer'n sine unger, og jeg må si at jeg er virkelig ikke helt klar for en helg med alle ungene nåå .. men heldigvis en super duper samboer som er så fliiink [:)] Og jeg gleder meg masse til å få hjem gullungene miiine i morgen [:D]

Her har vi hatt en litt stressende morgen.. Det er ikke bare bare å rekke trening 9.30, når snuppa skal leveres i bhg og lillebror på barnepass.. Og de er så flinke for tida og sover lenge på morgenen, ihvertfall i forhold til hva vi er vant til..[;)] Rasmus måtte vekkes 8.40 for at han skulle rekke å få mat..[8D]

Jeg har trent Corebar, imens Rasmus har hatt fest sammen med de andre barna, og han sovnet endelig utslitt her hjemme..

Idag skal huset shines litt, før pappaen min kommer på besøk og blir med i bhg for å hente Bertine og Trillemors Malin. Det blir nok stas tenker jeg![:)]

Ikveld skal mannen trene fotball, det passer meg fint, for da får jeg tv og pc for meg selv..[8D][:D]

Jeg hadde store planer om å trene zumba og nyte formiddagen, men det blir knapt med tid gitt.. [:D] Får bare ta meg av kakevesenet og dette i dag.. Må vel støvsuge og ordne til gjestene kommer og, så får man zumbe seg litt i morgen heller.. [:D]

Tenk for to år siden lå jeg nå og bare venta på å få rier.. De hadde lagt meg på drypp, men det skjedde ingenting.. Maren var komt lenger OPP i bekkenet.. [:-] Så mørkt på det da.. MEN plutselig kom hun som et skudd.. [:D] Med rumpa først.. Hun var sta allerede før hun blei født hun.. [8|][:D]

Nå er det ryddig OG rent her! Og i brødbakeren står deig til polarbrød.. Rasmus sover enda, så jeg har inntatt lunsjen her i sofaen..[:)]

ORIGINAL: SuperBerta

Nå er det ryddig OG rent her! Og i brødbakeren står deig til polarbrød.. Rasmus sover enda, så jeg har inntatt lunsjen her i sofaen..[:)]

ååå... oppskrift på polarbrød eller??? det hørtes godt ut... nam nam[:)]

ORIGINAL: Trillemor82

ORIGINAL: SuperBerta

ååå... oppskrift på polarbrød eller??? det hørtes godt ut... nam nam[:)]

Jeg vil også ha oppskrift, takk[8D]

Polarbrødene ble knallgode!!! Så her får dere oppskriften og link til bloggen hvor jeg fant den..[:D]

http://bentoboks.blogspot.com/

Man tager:
100 gram økologiske havregryn
300 gram sammalt hvetemel fint
600 gram hvetemel
50 gram Demerarasukker(Rørsukker)
1 pose tørrgjær
1/2 ts salt
2.5 dl. vann
3 dl. ris- eller havremelk
2 ss knuste linfrø utrørt i 6 ss vann
1 dl rapsolje

Kjør havregrynene i foodprocessoren til de blir som grovt mel. Lag vanlig gjærdeig og elt den godt. Deigen skal være litt løs. Heves i ca. 45 minutter.
Lag så boller av deigen - bittesmå hvis du vil lage brød til bentoboksen a la Gaupefot, og større hvis du vil lage brød i vanlig Polarbrødstørrelse. Kjevle ut til flate, runde brød, stikk hull i med en strikkepinne.
Ikke etterhev for lenge, husk at de skal være flate. Stekes på 225 grader i ca. 7-8 minutter, de skal bare såvidt ha begynt å få farge.
Avkjøles på rist med et klede over for å bevare mykheten. Legg dem i plastposer straks de er avkjølt.

ORIGINAL: Olive76

Jeg vil gjerne selge en 2-åring. Dere skal få ham billig! han holder nemlig et salig styr om natten. Har fått det for seg at det er mye bedre å sove oppi håret mitt omtrent enn i egen seng. Jeg er ikke helt enig der altså. Så nå må sette hardt mot hardt og prøve å få til netter med alle i sine respektive senger før det blir nytt kaos med nyfødt i huset.

Hadde ellers tenkt meg i bassenget. Men litt søvn på sofaen blir prioritert idag!

Jeg "kjøper" gjerne 2-åringen din!!! Han vil passe godt inn i vår familie! Her er den store senga alle-mann-seng nemlig! [8D][&:][:D]

I dag har jeg og Solveig vert på dans!!! Knallkjekt!! Skulle ønske at det kom flere barn, så vi må nok ut på en runde med å henge opp lapper! [;)]

jeg klarte å ramle ned trappa ute i dag når jeg skulle hente ved, var klink på trappa!! skamslo meg i armen og rumpa, å jeg er så sliten og trøtt for tida, så det var dråpen som fikk begeret til å renne over!  Jeg begynte å grine, å ringte gubben, så han kom hjem å overtok ungene...

har kjempevondt i armen nå og sår å blåmerker, rumpa er også litt vondt, men der er det lit mer mykt å lande på[:D]!

snille gubben har hatt ungene mens jeg lameg nedpå en time i ettermiddag, å så rydda han på kjeøkkenet, og nå er han ute å tar ukeshandelen. Han glimter til av og til[:)]!!

Nå vil jeg ha en natts søvn, og prøve å få en fin dag i morgen, for denne dagen har vært mislykka....[:'(][:)]

Back
Topp