torsdag.. og den åttende dagen i blåfjell...

Trillemor82

Forumet er livet
i dag har jeg allerede rukket å være hos legen en tur etter at jeg leverte barna i bhg. måtte sjekke bt og puls.. og om jeg hadde uvi. den slo ikke ut sånn veldig.. men de skal dyrke til i morgen for å se.. syns liksom symptomene på gravid og uvi går litt over i hverandre så tenkte det var kjekt å sjekke.. flyr på do hvert tiende minutt... litt lengre intervall på natten.. men det er aldri mer enn en time, halvannen... kan ikke huske det var sååå ille de andre gangene.. :P

men man skjønner man har vært mye på legekontoret.. når helsesekretærene husker navnet ditt og fødselsdatoen din med en gang de ser deg..

blodtrykket var bedre enn de andre gangene jeg har sjekket. nå var udnertrykket på 90. så det var topp.

i går fant jeg sengen i 17-tida... og ble der til rundt 23, da std jeg opp.. spiste og gikk å la meg ighen.. har slumret ltit hele natta.. men er uthvilt... føler meg iallfall det.. :) i kveld skal mannen på noe røntgen.. så jeg er alene med jentene.. mulig jeg må sove litt før jeg skal tilbringe ettermiddagen alene med dem..da blir det ofte litt tru\iveligere.. :P

middag i dag blir pølsegrateng! barnas favoritt her i huset!

dere skal i dag da?

jeg svarer meg selv jeg.. siden jeg allikevel sitter her.. og ingen andre er pålogget! :)

jeg tenkte jeg liksom skulle vaske gulvet her.. men det ga seg selv egentlig.. for etter å ha tørrmoppet.. så hadde jeg så mye kynnere at jeg ikke klarte å stå oppreist.. da kan i grunn mannen få ta vaskingen.. han sliter iallfall ikke med kynnere :P så kan jeg heller sitte her og få unna siste rest av årets julekort.. er det for tidlig å sende ut dem nå? håper ikke det.. for en del går i posten i dag tror jeg... :) godt med alt som er gjort!

nå skal jeg straks begynne på den hvite sausen til gratengen til middag... så blir det vel en runde med hunden.. er så fin temp ute.. og herlig snø.. så må nyte det så lenge vi har den!håper den ligger iallfall til over jul... temp fremover tilsier at den skal ligge iallfall noen dager.. så vi krysser fingrene. :)

Det er da ikke for tidlig å sende ut julekort - jeg postla mine på mandag eller tirsdag eller noe jeg... så de har vel kanskje kommet frem i dag (vel, ikke alle, jeg kommer på noen til som skal skrives, men de første noenogtyve er postlagt).

Jeg har senvakt i dag, så jeg hadde ungene hjemme til rett før ti, så var det hjem igjen for litt rydding og sløving på sofaen. Skal prøve å få montert pepperkakehuset før jeg drar på jobb, for i morgen skal det og pepperkakene vi bakte i går pyntes, det blir gøy.

Middag her blir pasta og joikaboller - det kan jeg gjøre klart før jeg drar på jobb. Og så blir det forhåpentligvis en koselig kveld på jobben før jeg tar helga - i morgen har jeg FRI!!

deilig med en fridag da lenemor. :)

nå har jeg vasket flisene på kjøkkenet. angrer på at vi tok mosaikk der gitt.. :P for det er jammen meg en dritt jobb å vaske alle de fugene... noen som har noen tips?? nå er de iallgall skuret med salmiakk.. mens jeg venter på at den hvite sausen jeg laget skal bli litt kaldere. ganske kjedelig dag dette her og i grunn.. :P

nei.. men dersom det ikke er for tidlig å poste julekortene.. så sender jeg dem ut i dag jeg.. like greit å få det unna :) så kan jeg gjøre det på formiddagsrunden med hunden.. smart!

da lurer jeg på om jeg går nå!! so long folkens!

God torsdag jenter.
Da har jeg også kommet meg hjem fra lgen tok masse blodprøver på mandag så hun ville ha meg tilbake på kontroll i dag. Jernivået mitt var utrolig lavt og leverprøven var heller ikke bra , hadde utslag på infeksjon også. blodtrykk og urin var bra. Så hun har henvis meg til ahus for oppfølging mulig jeg må inn å få væske og hun ville at jeg skulle følles opp tett med ul fram til fødslen. Så blir spennede når jeg hører noe fra Ahus.

I dag så skal chr ha makaroniveling og vi skal ha aspargissuppe.Så skal vi ut å handle for neste uke.

Tusen takk lenmor for kjempe koselig julekort :-) Mine ligger klare skal se om jeg får suret meg til å sende de i dag.

Trillemor får håpe du ikke har uvi det er ikke godt godt å høre at blodtrykket var bedre.

egentlig hadde jeg håpet det var uvi.. for da har jeg iallfall et svar på at det svir og klør og murrer i rygg og mage.. og kanskje det e rmulig med en behandling av det. drikker tranebærjuice og tar kapsler.. men.. det blir liksom ikke noe bedring.. har også tatt utallige runder med canesten... uten hell.. :P men tiden får vise.. de ringer meg i morgen!

kjedelig med lavt jerninnhold.. det sliter jeg med også. her er det under tre.. og jeg får det ikke opp.. tok nye prøver forleden.. og det er fortsatt sykt lavt. tar 5 tabletter om dagen.. spiser masse mat med jern i.. (bortsett fra lever og blodprodukter) og tar tablettene med cvitamintabletter og ferskpresset appelsinjuice.. så burde jo tror at jeg gjør noe riktig.. men siden blodprosenten min er ok.. så gjør de ingenting. crap!

ikke morsomt at ikke leverprøven din var bra fru. vet de hva det kan komme av?

her har jeg fått sendt en del av årets julekort. neste pulje går ut i løpet av uka. har satt inn på gratengen.. siden mannen ringte og fortalte at han var på vei hjem. videre har jeg fått sortert litt gaver i poser og satt klart i gangen.. slik at jeg kan legge det i bilen. kjekt å få det ut av huset. så da kan jeg få levert det en av de nærmeste dagene. fikk sendt litt i går, det som skal med posten. mangler en.. men det er til en venninne som jeg ikke får tak i om dagen.. stresser meg litt... hun har akkurat flyttet fra mannen sin.. og inn i ny leilighet.. og hun har hatt sine problemer.. er ikke mange år siden jeg fikk tlf om selvmordsforsøk... :S men hun bor et stykke unna.. så jeg akn ikke bare ta turen heller.. og eksen hennes har jeg ikke noe kontaktinfo på... :( men men.. hun svarre vel etterhvert. har liksom prøvd å ringe og smse uttallige ganger.... for å få den nye adressen hennes.. blir frustrert når jeg ikke får kontakt :P

godt du får ekstra oppfølging fru :) kjekt at de tar alt alvorlig...

jeg fikk brev i dag om at jeg må inn på samtale rundt forløsning... vet ikke enda om jeg skal føde normalt eller ta ks.. vet ikke dato for samtalen enda.. men det blir spennende!

Back
Topp