Godagu-dagu, som Simone sier
Jeg har sovet utrolig godt! Det var kanskje ikke så rart, siden vi ikke fikk sove mer enn to timer natt til onsdag, og hadde fullt program i hele går. Var på føden i Ålesund natt til onsdag pga jeg ikke kjenner så mye liv. Der tok vi ctg, og det viste en veldig rolig baby, med lite variabilitet. Ultralyd viste at babyen har det fint, men lite aktiv. Vi fikk reise hjem kl 05.00, siden vi allikevel skulle til st.olavs onsdag morgen. Kom oss oppover etter å ha forsovet oss og så vidt rukket flyet, gjorde oss ferdige med behandlingen på poliklinikk for blodsykdommmer, og tuslet oss bort til senter for fosterdiagnostikk og time for ultralyd. Ultralyden viste at babyen har det bra, med bra blodgjennomstrømning, ingen tegn på anemi, og hjertet slo som det skulle. Det var litt mindre fostervann enn forrige uke, men ikke lite. Men det pluss noen medisiner jeg tar, kan forklare at babyen er litt roligere enn før. Hun syns likevel det var lurt å få en ctg registrering, så vi gikk bort på føden etter ul for å ta ctg. Der viste det igjen en veldig rolig baby med lite variabilitet, og ul der viste lite bevegelser. Jeg kjenner nesten ingen spark. De fant ut at siden jeg må reise så langt for å komme meg hjem, så ville de at jeg skulle overnatte på obs posten for gravide. Visst ikke, så kom jeg bare til å bekymre meg, og sikkert måtte ta en tur til føden i Ålesund. Da var det mindre stress å ligge her mente de. Tok to ctg registreringer til i går kveld, og de viste en rolig baby, men den siste var ganske ok. Jeg kjente til og med ett spark. De var fornøyde med registreringene for kvelden/natta, selv om han var rolig, og jeg fikk gå å legge meg. DEILIG!
Sov til kl 006.45, dusja, sminka meg og koste meg med pc-en min en stund. Så kom det en hyggelig jm, og tok ny ctg. Den viste faktisk mer aktivitet enn i går, og jeg kjente tre spark. Skulle helst kjent flere spark, og ikke bare når jeg drikker noe supersøtt og kvalmende, men det var godt å kjenne han likevel

Så nå venter jeg på at de skal snakke med legene. Kanskje får jeg reise i dag, og kanskje må jeg bli lenger. Vet ikke helt. Kanskje flere ctg-er og kanskje ul. Vi får se. Har aller mest lyst hjem selvfølgelig, for borte bra men hjemme best
Simone hadde faktisk våknet to ganger i natt. Det hører med til sjeldenhetene! Hun ville bare ha smokken begge gangene. Den bruker hun å finne, men ikke i natt tydeligvis. Hun er veldig forkjøla med puss i øynene, så humøret er ikke på topp. Skal skylle med saltvann (etter tips fra Lilla-87), og håper det blir bedre! Spent på om de setter vaksine i morgen siden hun er forkjøla. Vil gjerne sette den vaksina snart, for den har blitt utsatt så lenge, og jeg liker å få ting gjort, selv om det ikke er noen hast med den. Er også litt nysgjerrig på hvor stor hun er blitt og slikt.
Håper dere alle får en knallfin dag!