Toro vaffel mix

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
:arghh: Er det noen som får til ordentlige vafler med denne? Mine setter seg fast selv om det er med smør på vaffelhjernet!! Noen tips for å få til da jeg har fortsatt en familie pakning liggende!!:arghh:

Bytte vaffeljern? Eller ha i egg? Maaange år siden jeg slutta med, for jeg lærte at bare ban har riktig konsistens på røra, samt egg mel melk/rømme El. Og kardemomme og vann, så blir det bra. Jeg starter alltid med å røre egg og havre sammen

Vi bruker den på jobb ( enklere å ha en sånn pose i skuffen enn å ha ingredienser som går ut på dato, det skjer jo ikke hver mnd at vi lager noe) men jeg synes rørs er tynn og lett for å sette seg fast/gå i stykker. Hjemme lager jeg alltid røre selv og ingen problem.

Lager denne av og til, med Melange flytende smør og rapsolje i. Har aldri ekstra smør i jernet, og den setter seg ikke fast. Begynner jernet å bli dårlig?

Lager denne av og til, med Melange flytende smør og rapsolje i. Har aldri ekstra smør i jernet, og den setter seg ikke fast. Begynner jernet å bli dårlig?
Kanskje har noe med vaffeljernet å gjøre. Men vaffelhjernet fungerer godt med andre egen lagde oppskrifter! Men den er noen år gammel.

Kanskje har noe med vaffeljernet å gjøre. Men vaffelhjernet fungerer godt med andre egen lagde oppskrifter! Men den er noen år gammel.
Kom på at vi brukte å ha litt problemer med at det satte seg fast før. Da brukte vi å smøre jernet. Men så sluttet jeg med det, og nå har det ikke vært et problem.

Nei, får heller ikke til disse. Har helt nytt jern. De sitter ikke fast, men blir bare helt sprø/porøse og veldig mye luft. Synes "tunge" vaffler er bedre så bruker ikke denne posen lengre.

Back
Topp