Toppen av frekkhet

Status
Stengt for ytterligere svar.
Enig i mye av det du skriver. Det handler også om respekt. Jeg synes det var frekt å spør om det. Det er min mening. La ikke mer i det enn at jeg tenkte; jøss.. det var frekt å spørre om..
laget en tråd fordi det var litt morsomt og litt latterlig. Men tydeligvis ble det for mye for enkelte..

Jeg slenger ikke dritt til folk her inne.. men etter flere drittslenginger mit meg, så svarer jeg.

Nå skrev vel bare flere av oss at vi var uenige med deg. Og at det er ufint å henge ut noen på et forum, for å spørre et spørsmål.
Mens du synes det er nødvendig å skrive at "enkelte følte seg truffet" og deretter gå helt i sømmene på ei som motsa deg. Unødvendig.
 
Hadde noen av dere kjørt så langt og levert? I tillegg betale for transport tur/ r og gå i minus med hele salget?

Tenker ikke det er frekt, ikke sikkert hun vett hva turen koster og det kunne jo være du skulle den retningen... vi har kjørt mindre avstander for å gi bort ting på gis bort... men hadde ikke kjørt lange avstander... men lov å spørre og spurt selv om vi kan møtes nærmere om det jeg selv skal handle er langt borte, noen ganger passe det andre ganger ikke...
 
Tror folk legger mye forskjellig i begrepet "frekt".

Jeg opplever det som frekt, fordi jeg selv aldri ville fått meg til å spørre andre om noe sånn, og når noen da spør meg om det så opplever jeg at de "vet" det slik jeg "vet" det - men allikevel gjør det! Det er frekt, i mitt hode :) At noen gjør noe, selv om de vet bedre. På samme måte synes jeg det er frekt å kaste sigarettsneiper fra seg i naturen, eller annet søppel for den saks skyld :)

Men denne personen kunne jo ikke «vite» om selgeren tilfeldigvis har jobb, eller kanskje slekt eller venner i det strøket, slik at det ved en hyggelig tilfeldighet kanskje skulle passe seg at selger kunne levere det. Det ER lov å spørre hvis man lurer, også er det ikke verre enn at man svarer «nei» hvis det ikke går an å levere varen.
 
Nå skrev vel bare flere av oss at vi var uenige med deg. Og at det er ufint å henge ut noen på et forum, for å spørre et spørsmål.
Mens du synes det er nødvendig å skrive at "enkelte følte seg truffet" og deretter gå helt i sømmene på ei som motsa deg. Unødvendig.

Ja, flere skrev det.. men flere var også enig med meg om at det er frekt å spør..

svarte tilbake... da hun reagerte på at jeg «hang ut» en anonym person.. mens hun selv henger ut sin egen familie på en ganske kjip måte BÅDE på bv forum OG Facebook..

Latterlig
 
Men denne personen kunne jo ikke «vite» om selgeren tilfeldigvis har jobb, eller kanskje slekt eller venner i det strøket, slik at det ved en hyggelig tilfeldighet kanskje skulle passe seg at selger kunne levere det. Det ER lov å spørre hvis man lurer, også er det ikke verre enn at man svarer «nei» hvis det ikke går an å levere varen.

Jo det kunne hun vite da vi mld frem og tilbake.. hun visste hvor jeg bodde og at det både er ferger og bommer..
med tanke på «gi bort pris» til et skap som kostet 12.000 så er det frekt ja..
det normale er å hente varer en kjøper selv.

Får heller ikke butikkansatte på rema til å svippe bort med noen matvarer «tilfelle» de skal samme vei etter jobb liksom
 
Jo det kunne hun vite da vi mld frem og tilbake.. hun visste hvor jeg bodde og at det både er ferger og bommer..
med tanke på «gi bort pris» til et skap som kostet 12.000 så er det frekt ja..
det normale er å hente varer en kjøper selv.

Får heller ikke butikkansatte på rema til å svippe bort med noen matvarer «tilfelle» de skal samme vei etter jobb liksom

Det kom ikke så godt fram i det opprinnelige innlegget ditt :)

Og det blir noe annet å spørre personalet på en butikk om å frakte varer. Noen som selger ting på finn og fb ER faktisk behjelpelig med frakt ;)
 
Nærbutikken min kjørte ut varer gratis ;) haha. Og jeg har nettopp bestilt ukeshandlingen som blir levert rett inn på kjøkkenet.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp