Toppen av frekkhet

Status
Stengt for ytterligere svar.
Det er helt utrolig hva slags svar man får på finn.
Vi har lagt mye rart på gis bort i forbindelse med at vi kjøpte hus for litt over 2 år siden. Flaggstang, 24 steinheller til hageplatting, garderobeskap f.eks. Alt legges ut med måleparametre.
På steinhellene fikk vi svar fra en enslig, ufør dame i liten Golf, vi måtte fortelle henne at hun antagelig ikke fikk det med seg alene, at dette ble altfor tungt både for henne og bilen.
Garderobeskapet kom en fyr og demonterte, så hadde vi det lagret hos oss i en måned før han kom og hentet det. Litt upraktisk for å si det mildt.
Nå er det blitt sånn at min mann, som er selger og i utgangspunktet synes det er gøy å legge ting på finn både med og uten pris, ikke orker det mer pg.a alle de underlige henvendelsene.
 
Synes det er langt frekkere å henge ut folk i et innlegg på forum for å ha stilt spørsmålet faktisk. Jeg har alltid lært at det verste svaret man kan få når man spør noen om en tjeneste, er nei. Og jeg tåler et nei. Jeg håper ikke noen av de jeg spør om noe sånt snakker dritt om meg etterpå, men om de gjør det, sier det mer om dem enn om meg.

Så du hadde glatt kjørt 6 timer med 700 kr i transport av EGEN LOMME? For å levere et skap til vilt fremmede som ikke kunne hente selv, fordi de ikke har hengerfeste på bilen? Og gått i minus med hele salget??

Når du skal handle på butikken må du også komme TIL butikken for å handle.
Ikke forvente at butikken svipper bortom med varene for å være hyggelig.

Om jeg handler på Finn eller fb, henter jeg alltid varene selv. Det hender at lokale selgere jobber like ved meg, og tar med seg produktet på jobb og jeg stikker innom å henter. Men det er kun hvis de tilbyr seg..

Hadde blitt travelt om en skulle kjøre Norge rundt for å tilfredsstille andre.
 
Så du hadde glatt kjørt 6 timer med 700 kr i transport av EGEN LOMME? For å levere et skap til vilt fremmede som ikke kunne hente selv, fordi de ikke har hengerfeste på bilen? Og gått i minus med hele salget??

Når du skal handle på butikken må du også komme TIL butikken for å handle.
Ikke forvente at butikken svipper bortom med varene for å være hyggelig.

Om jeg handler på Finn eller fb, henter jeg alltid varene selv. Det hender at lokale selgere jobber like ved meg, og tar med seg produktet på jobb og jeg stikker innom å henter. Men det er kun hvis de tilbyr seg..

Hadde blitt travelt om en skulle kjøre Norge rundt for å tilfredsstille andre.

Det er vel ingen av oss som hadde fraktet dette skapet for dem. Men hadde ikke reagert om noen spurte. Det er lov å spørre. Og tror nok ikke de forventet at du skulle si ja ;)
 
Det er vel ingen av oss som hadde fraktet dette skapet for dem. Men hadde ikke reagert om noen spurte. Det er lov å spørre. Og tror nok ikke de forventet at du skulle si ja ;)

Det er det som er poenget her... hvem er det som gjør det? Absolutt ingen.. derfor jeg reagerte på er dumt spm.

Som å spørre en ukjent ; har du lyst å male huset mitt i sommer? Du betaler for malingen og jobber gratis... mens jeg ser på.
Svaret er 100% garantert nei.
Derfor ganske dumt spm.
 
Dumt og frekt er to forskjellige ting i mine øyne da;)

Hadde ikke reagert i det hele tatt om noen hadde spurt, men vi er jo forskjellige.
 
Så du hadde glatt kjørt 6 timer med 700 kr i transport av EGEN LOMME? For å levere et skap til vilt fremmede som ikke kunne hente selv, fordi de ikke har hengerfeste på bilen? Og gått i minus med hele salget??

Når du skal handle på butikken må du også komme TIL butikken for å handle.
Ikke forvente at butikken svipper bortom med varene for å være hyggelig.

Om jeg handler på Finn eller fb, henter jeg alltid varene selv. Det hender at lokale selgere jobber like ved meg, og tar med seg produktet på jobb og jeg stikker innom å henter. Men det er kun hvis de tilbyr seg..

Hadde blitt travelt om en skulle kjøre Norge rundt for å tilfredsstille andre.

Nei, jeg hadde sagt "dessverre, varen må hentes!", og latt være å slenge dritt om personen på nett etterpå. ;)
 
Nei, jeg hadde sagt "dessverre, varen må hentes!", og latt være å slenge dritt om personen på nett etterpå. ;)

Jada, hun sitter helt sikkert her å leser og føler seg truffet.
Hvem her har ikke skrevet om andre mennesker? Bare lurer :p
Men leser at du føler deg truffet... derfor reaksjonen din
 
Jeg får ofte spm om jeg kan levere eller møtes selv om jeg alltid skriver at det jeg gir bort/selger må hentes og hvor. Av og til passer det at jeg stikker innom med det eller møter dem et sted, og noen ganger strekker jeg meg litt ekstra for å hjelpe. Er det urimelig avstand, som i ditt tilfelle, blir svaret nei.Det var jo en smule spesielt i og med at der var så langt, men vil tro at personen så for seg å betale for det?
 
Hadde nok ikke spurt selv, men synes ikke det er direkte frekt heller. Bare å si nei det hvis det ikke er en mulighet :)
 
Jada, hun sitter helt sikkert her å leser og føler seg truffet.
Hvem her har ikke skrevet om andre mennesker? Bare lurer :p
Men leser at du føler deg truffet... derfor reaksjonen din

Spiller det noen rolle om personen leser det eller ikke? Hadde det vært greit for deg om jeg slenger dritt om deg/barnet ditt/mannen din på nett, selv om du/de antagelig ikke leser det? Som sagt, om noen slenger dritt om meg for å stille et spørsmål, sier det langt mer om den personen enn det gjør om meg.
 
Tror folk legger mye forskjellig i begrepet "frekt".

Jeg opplever det som frekt, fordi jeg selv aldri ville fått meg til å spørre andre om noe sånn, og når noen da spør meg om det så opplever jeg at de "vet" det slik jeg "vet" det - men allikevel gjør det! Det er frekt, i mitt hode :) At noen gjør noe, selv om de vet bedre. På samme måte synes jeg det er frekt å kaste sigarettsneiper fra seg i naturen, eller annet søppel for den saks skyld :)
 
Jeg kjenner ikke vedkommende.. det er DYRT å reise på ferge MED henger.. dobbelt pris det.. tur/r
Pluss drivstoff, pluss tid.

Kjøper heller ikke et møbel på Finn og spør selger om han kan kjøre møbelet hjem til meg med henger.. 3 times kjøring ei vei, pluss ferger og bom.. gratis! I tillegg prute på møbelet..

Svaret ble NEI
Det må hentes.. da var hun plutselig ikke interessert lenger
Nettopp hun fikk nei. Hun trenger ikke å få forklaring en gang. Bare å svare nei, desverre. :)

Ferdig snakka .

Fortsatt kan det vel tenkes at hun trodde kanskje du skulle forbi å derfor spurte hun . Å ja noen er selvfølgelig frekke. Du kunne jo være riv ruskende gal å sagt, ja på fredag skal jeg forbi, jeg kommer med det til deg .

Hehe
 
Tror folk legger mye forskjellig i begrepet "frekt".

Jeg opplever det som frekt, fordi jeg selv aldri ville fått meg til å spørre andre om noe sånn, og når noen da spør meg om det så opplever jeg at de "vet" det slik jeg "vet" det - men allikevel gjør det! Det er frekt, i mitt hode :) At noen gjør noe, selv om de vet bedre. På samme måte synes jeg det er frekt å kaste sigarettsneiper fra seg i naturen, eller annet søppel for den saks skyld :)
Å hive søppel er for meg unødvendig, kjassent (ekkelt) osv. Så vil også tro at folk bruker begrepet frekt litt forskjellig :) jeg tenker på frekt i sammenheng med å snike i kø, forvente ting av folk uten å spørre og slike ting :)
 
En gang skulle jeg selge en kommode på Finn. Fikk en melding fra ei som ville kjøpe, hun bare lurte på om jeg trodde hun ville få den med seg på trikken, fordi hun ikke hadde bil. Så som jeg sa til henne ville jeg heller bekymret meg for de 35 milene det er fra stedet jeg bor og til nærmeste trikk ;)

Noen ser rett og slett ikke så godt på hvor selger bor tror jeg :p
 
Spiller det noen rolle om personen leser det eller ikke? Hadde det vært greit for deg om jeg slenger dritt om deg/barnet ditt/mannen din på nett, selv om du/de antagelig ikke leser det? Som sagt, om noen slenger dritt om meg for å stille et spørsmål, sier det langt mer om den personen enn det gjør om meg.

Er ikke det innlegget handler om.. jeg har hverken lagt ut navn eller identitet av den dama, og jeg er også anonym her, så den kan du glemme
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp