TonjeJenta (strikking)

Minismurf

Gift med forumet
Prøver meg på monsterbukse, men ikke din oppskrift for Gravid-bladet var gått ut da jeg skulle kjøpe garn... Så ble dubedaare sin. Men er vel litt av det samme på din oppskrift når det gjelder munnen og snuing. Jeg har nemlig aldri snudd [8D] Har du en god beskrivelse av hvordan?
Er dette noe?
http://www.knittinghelp.com/apps/flash/video_player/play/12/1

Har spurt på hobbyforumet også da, men er jo oftere her inne [;)]

Har ikke tid til å sette meg ned nå med det, men skal prøve i kveld [8D] 
Blir veldig glad for svar [:D]

Skjønte ikke noe av linken din......

men om du kopierer fra oppskriften skal jeg forklare deg. Munnene er forskjellig på de forskjellige oppskriftene.
[:)]

Bladet var utsolgt den gangen jeg så etter det også, så jeg tenkte jeg skulle spørre deg om oppskriften var tilgjengelig noe annet sted eller om den er "hemlis"?

Okei. Har bare googla litt og da fant jeg den videoen [8D]

Her er oppskriften:

Garn: Babyull/Gjestal Knopp/ Sisu
Pinner: 2 +2,5 for første garnalternativ, 2,5 + 3 for de to andre (dvs buksa blir LITT smalere i babyull, men det er marginalt og ikke noe problem. Jeg henviser til pinner for Knopp/Sisu her.)

Str.: 6 mndr. (1) 2 (4) år
Strikkes rundt. (liten rundpinne og strømpepinner til beina)

Legg opp 140 (140) 160 (160) m på pinne 2,5. Farge 1, her lys grønn.

Strikk løpegang for strikk (elastikk altså) i livet slik:
8 omg rett, 1 omg vr (=brettekant), 8 omg rett. Sys sammen til slutt, la liten åpning stå igjen forann, tre i strikk.

Bytt til pinne 3.
Strikk 9 (10) 11 (11) cm rettstrikk over alle maskene (målt fra brettekanten). Sett merker i sidene (dvs. med 70 (70) 80 (80) m i mellom).

Strikk høyere bak = MONSTERMUNN med rødt over halvparten av m slik:
Strikk m fra sidemerke til sidemerke med rødt (1 omg), snu.
Strikk tilbake, men snu når det gjennstår 5 røde m på venstre pinne. Fortsett slik i begge sider av det røde feltet til det står igjen 20 røde masker, snu, strikk alle maskene mot venstre, dvs. 45 (45) 50 (50) m (denne pinnen er på vrangen).
Snu, strikk alle maskene mellom sidemerkene med rødt. Munnen er ferdig!

Strikk 2 omg over de andre maskene med farge 1.

Fortsett med farge 1 over alle maskene og strikk videre rundt i ytterligere 3 cm.
Øk for skritt 2 m midt forann og midt bak med 2 m i mellom 2.hver omg 8 ganger.

Del arbeidet i to, og strikk beina separat videre.
Fell 2 m på innsiden av beinet hver 6. omgang 8 ganger.
Strikk samtidig beinet stripete (eller annet mønster).
Ved beinlengde 18 (22) 30 (36) cm felles jevnt fordelt til 48 (50) 52 (52) m,strikk vrangbord videre på pinne 2,5, 1r 1vr i 8-10cm.

Broder tenner og øyne på monsteransiktet.

ORIGINAL: elisandr

Bladet var utsolgt den gangen jeg så etter det også, så jeg tenkte jeg skulle spørre deg om oppskriften var tilgjengelig noe annet sted eller om den er "hemlis"?

Jeg har ikke veldig lyst til å gi den ut om man ikke har kjøpt bladet liksom... jeg har jo laga den selv og selger buksene liksom[8D][:)]. Men fins andre (ikke fullt så fine[:D][:D]) oppskrifter å finne på nett.

Strikk høyere bak = MONSTERMUNN med rødt over halvparten av m slik:
Strikk m fra sidemerke til sidemerke med rødt (1 omg), snu.

Du har da altså satt et merke i hver side, foran og bak. ihvertfall ett i hver side.
Du tar rødt garn strikker fra den ene siden og helt til den andre siden, altså halve buksa, rett.
Så snur du strikketøyet.

Strikk tilbake, men snu når det gjennstår 5 røde m på venstre pinne.

Nå skal du strikke tilbake på det du strikket i stad, og da med vrangt. Slik at det blir rett på fremsiden.
Men stopp når du har de siste 5 røde igjen (de 5 første røde du strikka i stad)

Fortsett slik i begge sider av det røde feltet til det står igjen 20 røde masker, snu, strikk alle maskene mot venstre, dvs. 45 (45) 50 (50) m (denne pinnen er på vrangen).

Da har du strikket en rad rett en rad vrang.
Du skal gjøre dette videre, derfor skal du igjen snu slik at du har strikketøyet på retten igjen og ser to rader rødt glattstrikk. Du skal strikke slik 5 mindre i hver side frem og tilbake helt til du har 20 røde masker igjen.

Men her står det også da at du da skal strikke alle de røde maskene mot venstre... virker som du da skal strikke helt tilabake de maskene du har latt være å strikke tidligere.
(Dette gjør ikke jeg på min bukse.. jeg bare starter på førsten igjen og strikker grunnfargen som skal være under munnen videre. Men du kan jo bare prøve å følge oppskriften og se åssen det blir.)

Snu, strikk alle maskene mellom sidemerkene med rødt. Munnen er ferdig!

også en rekke over alle maskene fra ene siden til andre siden en gang til.. og så grunnfargen vidre rundt.

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg har ikke veldig lyst til å gi den ut om man ikke har kjøpt bladet liksom... jeg har jo laga den selv og selger buksene liksom[8D][:)]. Men fins andre (ikke fullt så fine[:D][:D]) oppskrifter å finne på nett.

Jeg regna med det, derfor ville jeg høre med deg først. Kan jo ta en telefon til forlaget for å høre om de har fått noen blader i retur som de kan selge meg [;)]
Og er helt enig med deg i at den er fin den buksa di; har sett mange andre rundt omkring...

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg regna med det, derfor ville jeg høre med deg først. Kan jo ta en telefon til forlaget for å høre om de har fått noen blader i retur som de kan selge meg [;)]
Og er helt enig med deg i at den er fin den buksa di; har sett mange andre rundt omkring...

Mulig jeg har bladet enda, kan lete litt..så kan du evnt få mitt blad [:D] Jeg strikker ikke hehe

ORIGINAL: **tvilling85**

Mulig jeg har bladet enda, kan lete litt..så kan du evnt få mitt blad [:D] Jeg strikker ikke hehe

Åhhhh....
Da hadde du vært en knupp!!!

Kan lete litt i morra *skrive post it så jeg ikke glemmer* [;)]

Fant jeg fant med en gang - har system i rotet mitt jaahh [8D]
Da kan du få den, skal jeg sende i posten så du får den snart eller tar det på neste treff?

TonjeJenta: Om du strikker på bestilling?[;)]

Da kan du få den, skal jeg sende i posten så du får den snart eller tar det på neste treff?

Så bra [:D]
Kan ta det med neste gang vi treffes du; holder på med et sett med bukse og genser til hver av døm nå. Så det blir nok ikke noe monsterbukse på noen uker ennå...

Så bra [:D]
Kan ta det med neste gang vi treffes du; holder på med et sett med bukse og genser til hver av døm nå. Så det blir nok ikke noe monsterbukse på noen uker ennå...

Flink du er da [:D]
Den er god, men minn meg på det da hehe kan hende jeg har glemt det innen neste treff *teflonhjerne* [8D]

Har enda ikke fått prøvd meg... [:(] Håper på i morgen.
Fikk aldri lest gjennom det du skrev da, Singa [&o]

Men sånn før jeg prøver.. teite spørsmål sikkert..
Fra foran (der starten på runden min alltid har vært), skal jeg strikke bunnfargen frem til sidemerket før jeg starter på munnen? (Jeg strikker str 2 år, så blir 40 m frem til sidemerket).
Og hva med bunnfargen når jeg strikker munnen? (strikker jeg munnen med nye pinner?) Skjønner ikke hvor resten av strikketøyet tar veien liksom [8|]

Hilsen meg

ORIGINAL: singa

ORIGINAL: Minismurf

Blei sånn:

Så utrolig fin den var!!!!!! *ønskeseg* =)

Tusen takk singa!!
Tror jeg skjønte litt mer nå, men er enklere når jeg får satt meg ned og prøvd [:)] 
Maser sikkert litt igjen senere..hehe..

Buksa di var forresten utrolig søt! Fine farger [:)] 

Sånn er min babybukse[:D]

Tror jeg snart spiser henne opp[8D][:D][:D]

Back
Topp