tonje07

Catski

Forumet er livet
Hvordan er det nå når du er ferdig utdannet rett etter at du fikk din Filip, har du noe krav på fødselsstipend?

Jeg kan ikke svare for Tonje, men da jeg fikk Sandra gikk jeg på skole. Søkte til Lånekassen om fødselsstipend, og fikk utbetalt 21000 kr. Jeg fikk henne 14.januar.

ok, du fikk kanskje noe etterbetalt.
Trodde man skulle på en gang i mnd.
Lurte på det med tonje, da hun var ferdigutdannet.

jeg har vært litt lur og søkt ett ekstra fag fra etter jul neste år, og tatt permisjon fra det, så da kn jeg føke fødselsstipend.. men det er litt usikkert om jeg får, siden det kun er 30 studiepoen, i forhold til 60 som er vanlig for ett semester når man studerer. men hadde jeg ikke søkt et ekstra fag, hadde jeg nok fått fødselspenger kun fra 25. februar til nå. da jeg fikk emily var jeg dum og gikk et halvt år på skolen bare før jeg fikk henne, og hadde derfor ikke søkt om permisjon fra studiene siden det bare var en halvtårsenhet, og da fikk jeg ingen ting...

ORIGINAL: tonje07

jeg har vært litt lur og søkt ett ekstra fag fra etter jul neste år, og tatt permisjon fra det, så da kn jeg føke fødselsstipend.. men det er litt usikkert om jeg får, siden det kun er 30 studiepoen, i forhold til 60 som er vanlig for ett semester når man studerer. men hadde jeg ikke søkt et ekstra fag, hadde jeg nok fått fødselspenger kun fra 25. februar til nå. da jeg fikk emily var jeg dum og gikk et halvt år på skolen bare før jeg fikk henne, og hadde derfor ikke søkt om permisjon fra studiene siden det bare var en halvtårsenhet, og da fikk jeg ingen ting...

Ja, man blir nødt til å utnytte systemet for det det er verdt.

ja var faktisk de på lånekassen som tipset meg om at jeg burde gjøre det sånn[:D]

Back
Topp