Tomterydding... hva koster sånt??

Lillepusen

Forumet er livet
Vi lurer på å kjøpe tomt og bygge hus. [:)] Vi er helt grønne på området, og har bestemt oss for å kjøpe et ferdighus som kommer nøkkelferdig. (noen må jo bygge det...![;)]) Huset kommer med grunnmur, men rydding av tomta må vi ordne selv.

Tomta er på 1,5 mål, og er ganske rett og fin (ingen sprenging el). Trær og buskas fjerner Mannen og Svigerfar. Hva er det som kan få prisen til å variere? Helling? Type jord? Steiner og sånt? Trær og busker? [8|] Nevnte jeg at vi var helt grønne på området??? [8D][:D]

Er det noen som har litt peiling på hvor mye sånt kan koste??? Bare sånn ca, for det varierer sikkert veldig mye. 100 000? 500 000?

Er det noen som vet om andre forumer jeg kan spørre da?

Ingen her inne som har ryddet tomt før assa? [8D] [;)]

Jeg aaaner ikke.. Så ville ringt og spurt et snekkerfirma! De vet sikkert[:D]

ORIGINAL: Villanden

Vi hadde familie som hjalp oss med tomteryddingen, så vet ikke hva det ville kostet. Har hørt fra andre at det er litt forskjeller i pris etter hvor mye som må gjøres og hvor en bor. Tror det er lurt å hente inn priser fra flere, og gjerne få fastpris slik at det ikke plutselig blir mye dyrere enn planlagt. Lykke til med kjøp og bygging[:D]

Takk for det! Det blir spennende med dette prosjektet. [:)] Ja, skal passe på å få fastpris da. Takk for tipset.

Så heldige dere var da, med privat hjelp. Hm, vi finner nok ut av det.

ORIGINAL: Askepott:D

Jeg aaaner ikke.. Så ville ringt og spurt et snekkerfirma! De vet sikkert[:D]

Ja, ser det er mange firmaer som driver med tomterydding, trefelling, bygging osv. Så det blir nok en ringerunde etterhvert. Tenkte bare jeg skulle høre her inne først... [;)]

AH! Satt på do og leste i lokalavisa.. Der var det en annonse med noen polakker som tok på seg tomterydding.. Studenter og! Så det er sikkert billigst?!

Blir ikke så galt siden der slipper å sprenge. Dere må "skrape" tomta før den igjen fylles med masse. Kommer ann på hvor mye dere skal fylle. Så komme tilkobling av vann og kloakk. Vi har en lignende tomt å har beregna 200 000 til dette. Mulig det blir litt billigere.

ORIGINAL: Askepott:D

AH! Satt på do og leste i lokalavisa.. Der var det en annonse med noen polakker som tok på seg tomterydding.. Studenter og! Så det er sikkert billigst?!

Flott! Tr.h er feil landsdel, men det finnes sikkert andre polaker som kan dette. Det blir vel mye billigere, selv "hvite" polakker. [:)] Skal sjekkes ut!

ORIGINAL: lucy.

Blir ikke så galt siden der slipper å sprenge. Dere må "skrape" tomta før den igjen fylles med masse. Kommer ann på hvor mye dere skal fylle. Så komme tilkobling av vann og kloakk. Vi har en lignende tomt å har beregna 200 000 til dette. Mulig det blir litt billigere.

Ja, det var noe sånt ja... Det kan jo gjerne bli billigere for lommeboka sin skyld da. Tilkobling til vann og kloakk er med i tomteprisen, så det er ordna da.

Tusen takk for god hjelp! [:)]

Back
Topp