Tomt?

Er jeg førstemann kanskje? Testet positivt i dag med termin 2.10 -

Gleder meg til det kommer flere inn hit :)
Jeg testet positivt igår, og den viste 2-3 uker på vei. Har egentlig ikke hatt mistanke, ingen symptomer enda. Men sluttet på prevensjon i november så har venta litt på det. Men likevel veldig uvirkelig nå! Og selvfølgelig er mannen min på tur i skogen hele helgen akkurat når jeg plutselig fikk det for meg at jeg skulle ta en test. Gleder meg til å se han imorra ja :) er helt ny her inne, men måtte bare fortelle det til noen :)
 
Gratulerer :D hvor mange uker er du på vei nå? Syns du fikk positiv kjempe tidlig, heldig altså!
Tror det må være tre uker. Har hatt så uregelmessig mens etter p-pille stoppen før jul så er litt vanskelig å beregne. Jeg testet meg på ettermiddagen, det vil si ikke morgenurin, men likevel viste den tydelig gravid 2-3 uker. Da må det vel være sant! Hehe
 
Tror det må være tre uker. Har hatt så uregelmessig mens etter p-pille stoppen før jul så er litt vanskelig å beregne. Jeg testet meg på ettermiddagen, det vil si ikke morgenurin, men likevel viste den tydelig gravid 2-3 uker. Da må det vel være sant! Hehe

Sniker litt fra juli... Hvis du har tatt en digital test der det står GRAVID 2-3uker må du plusse på 2 uker får å få riktig uke du er i. Tallet på testen viser når egget ble befruktet (under eggløsningen), utregningen om termin starter ved første blødedag ved siste menstruasjon. Gratulerer så masse med positiv test, håper mannen blir glad når han kommer hjem! ;-)
 
Sniker litt fra juli... Hvis du har tatt en digital test der det står GRAVID 2-3uker må du plusse på 2 uker får å få riktig uke du er i. Tallet på testen viser når egget ble befruktet (under eggløsningen), utregningen om termin starter ved første blødedag ved siste menstruasjon. Gratulerer så masse med positiv test, håper mannen blir glad når han kommer hjem! ;-)
Tusen takk! Dette er så rart og uvirkelig..men veldig fint :) takk for god info om ukene, dette er helt nytt for meg. Han blir nok veldig glad for dette var planlagt! ;-)
 
Tror det må være tre uker. Har hatt så uregelmessig mens etter p-pille stoppen før jul så er litt vanskelig å beregne. Jeg testet meg på ettermiddagen, det vil si ikke morgenurin, men likevel viste den tydelig gravid 2-3 uker. Da må det vel være sant! Hehe

Jeg tror altså at din termin er mye tidligere en 7.10 kanskje tom være i slutten av sep. Det er så sjeldent å få postiv test når man er kun 3 uker ikke minst å få 2-3 uker med en digital.
Gratulerer igjen og lykke til videre :)
 
Er jeg førstemann kanskje? Testet positivt i dag med termin 2.10 -

Gleder meg til det kommer flere inn hit :)

Gratulerer så mye med graviditeten! :D
Har du testet tidlig?
Jeg føler meg nemlig gravid og har i så fall termin rundt 4.10.
Hvis jeg er gravid er det i så fall på prevensjon og ikke planlagt! :nailbiting: Har 3 tette barn fra før på 3 år, 2 år og 1 år...
 
Gratulerer så mye med graviditeten! :D
Har du testet tidlig?
Jeg føler meg nemlig gravid og har i så fall termin rundt 4.10.
Hvis jeg er gravid er det i så fall på prevensjon og ikke planlagt! :nailbiting: Har 3 tette barn fra før på 3 år, 2 år og 1 år...



Takk Lykkelimamma. Testet litt tidlig ja (så det er vel kanskje også fare for at dette bare er en kjemisk gr og at mensen kommer likevel) TR forventes i morgen, men jeg var så kvalm på fredag at jeg tok en test da jeg våknet lørdag.

Ta en test da vel ;)
 
Last edited:
Jeg testet positivt igår, og den viste 2-3 uker på vei. Har egentlig ikke hatt mistanke, ingen symptomer enda. Men sluttet på prevensjon i november så har venta litt på det. Men likevel veldig uvirkelig nå! Og selvfølgelig er mannen min på tur i skogen hele helgen akkurat når jeg plutselig fikk det for meg at jeg skulle ta en test. Gleder meg til å se han imorra ja :) er helt ny her inne, men måtte bare fortelle det til noen :)

Så spennende! Gratuerer så mye. Hadde ikke de helt store mistankene jeg heller (annet at vi prøvde), men jeg var litt kvalm på fredag kveld og lørdag morgen, så da tok jeg en test på formiddagen i går. Har bare tatt den ene testen, og streken var svak - men jeg tenker at en strek er en strek. Tr forventes i morgen, og kommer hun ikke da så får jeg bekreftelse nr 2 da tenker jeg :)

Lykke til med å fortelle nyheten til mannen!
 
Takk Lykkelimamma. Testet litt tidlig ja (så det er vel kanskje også fare for at dette bare er en kjemisk gr og at mensen kommer likevel) TR forventes i morgen, men jeg var så kvalm på fredag at jeg tok en test da jeg våknet lørdag.

Ta en test da vel ;)

Ok, men en strek er en strek mener nå jeg :D
Du får helt sikkert bekreftelse om noen dager da! :happy:

Huff nei, jeg våger ikke teste!! :p
Får vente å se hva som evt. skjer/ikke skjer neste uke..
 
Jeg flytter forhåpentligvis inn her med termin 3/10❤️ krysser fingrene for at denne spira sitter godt fast ❤️ Vis vedlegget 99388
Gratulerer! Håper alt går bra. Tenkte jeg kunne spørre dere, tror jeg er ca 3 uker på vei nå, og kunne i grunn tenkt meg en tur til legen snart. Er vel ikke så mye å sjekke enda men lurer på så mye og føler en trygghet over å kunne snakke med fastlegen min. Er det for tidlig om feks et par uker? Har lest at det går an å bruke innvendig ultralyd blant annet.
 
Jeg har to barn fra før av, og hos min fastlege pleier de å sette opp første kontroll rundt uke 9-10. Du får sikkert lov å komme inn så fort legen din har ledig tid, hvis du føler du trenger en prat, hvis ikke er jordmor et godt alternativ. Jeg tipper de mest sannsynlig ikke kommer til å ta noen ul av deg, hvertfall ikke før uke 7. Grunnen til det er at det er for å forhindre unødvendige stressfaktorer. I uke 7 er det ganske sikkert at man finner hjerteslag ( hvis man har regna riktig), men uke 5-6 så er det ikke sikkert de ser noe og du vil dermed kanskje bli stresset unødvendig. Men ring legekontoret ditt å spør :)
 
Er jeg førstemann kanskje? Testet positivt i dag med termin 2.10 -

Gleder meg til det kommer flere inn hit :)

Gratulerer!

Blir kanskje min gruppe, men IKM er ikke før 1-2 feb, så skal ikke teste før tidligst neste tirsdag (9dpo).

Har en vårbaby, så en høstbaby hadde passer perfekt ;) men enn så lenge må dere kose dere og passe godt på spirene!
 
Mannen kom forresten hjem idag til den gode nyheten og han ble glad :) møtte han gråtende i døra, er nok litt hormonell ja, bare visst det selv i to dager også..
 
Eneste fysiske symptomet jeg kjenner er at det stikker litt nederst i magen innimellom, ikke vondt, bare kjenner det. Flere som har det?
 
Back
Topp