Tomt jernlager??

Merri24

Gift med forumet
Lurer på om noen andre har fått et så og si tomt jernlager gjennom svangerskapet, og hva som har blitt gjort? Jeg snakker om jernlageret som måles på blodprøver, ikke det de måler med stikk i fingeren.

Fikk jerntabletter som jeg ikke tålte, så jeg la om kostholdet. Spiste bare leverpostei og rødbeter på brødskiva, og masse brokkoli til middag. Og drakk masse appelsinjuice. Hjalp veldig!

ORIGINAL: Jannda

jeg hadde tomt lager ved første kontroll....... legen sa at jeg skulle spise jerntabletter, men jordmor sa at jeg ikke skulle bry så lenge blodprosenten var normal. [&:] 

Omtrent samme beskjed jeg har fått.. Sist prøvde jeg noen jerntabletter jeg ikke tålte. Nå har jeg fått tilbud om sprøyter, men de er jo sviiiiindyre... Og ingen dekning på dem.. Og ikke vet jeg om de vil fungere.

Er så mye jeg ikke tåler i dette svangerskapet av mat, så det er ikke så lett å legge om kostholdet heller.. Men blodprosenten var fin, så det får vel bare skure og gå tenker jeg..

ORIGINAL: Merri24

ORIGINAL: Jannda

jeg hadde tomt lager ved første kontroll....... legen sa at jeg skulle spise jerntabletter, men jordmor sa at jeg ikke skulle bry så lenge blodprosenten var normal. [&:] 

Omtrent samme beskjed jeg har fått.. Sist prøvde jeg noen jerntabletter jeg ikke tålte. Nå har jeg fått tilbud om sprøyter, men de er jo sviiiiindyre... Og ingen dekning på dem.. Og ikke vet jeg om de vil fungere.

Er så mye jeg ikke tåler i dette svangerskapet av mat, så det er ikke så lett å legge om kostholdet heller.. Men blodprosenten var fin, så det får vel bare skure og gå tenker jeg..

Nå er ikke jeg gravid. Men jeg tar jernsprøyter og det fungerer[:)].

Jernlageret mitt var på 4. Det var visst lavt, så da tok jeg jern resten av svangerskapet. Gikk greit det!

Back
Topp