Tom fostersekk

tror kanskje leger kan litt om alt, å på noen områder så har dem fått litt miss informasjon. Gynokologen på sykehuset har nok mer rett på sitt område igjen.

Nå må jeg vente en syklus før vi prøver ivf... men helt ærlig så føler jeg ikke det kommer til å gå heller.. Tenker det er en god grunn til at vært embryo går til grunne inni min kropp... dette e gang nr 6 det ikke går bra.

Eneste grunnen til at jeg prøver videre er fordi mannen har trua og ønsker et barn så sterkt.
Å adopsjon i norge har 400 par på venteliste, men det adopteres bort kun 10-15 barn i året.
Det er utrolig dyrt for adopsjon fra andre land og surrogati har vi hvertfall ikke penger til.

Jeg er innstilt på at mitt liv mest sannsynlig blir uten barn.

Tro meg - jeg vet hva du går gjennom :Heartred Er sjette gangen jeg er gravid nå og vet ikke hvordan det går denne gangen. Det vet man jo aldri. Noen av oss er sinnsykt uheldige og må miste flere ganger og det er en stor påkjenning, både fysisk og psykisk. Men ikke gi opp, plutselig sitter den:Heartred Sender deg mange gode tanker!

Denne uken var lettere, da jeg var sykemeldt, men begynner å bli rimelig lei. Hååper jeg slipper å miste ene eggstokken nå, har ikke greie på svangerskap på eggstokk hvis det blir tilfellet!
Håper du slipper å miste eggstokken! Jeg føler meg faktisk litt bedre, for hele svangerskapet her har preget vært eneste minutt hver eneste dag. Å nå som det er over så er den redselen borte... men sorgen er sterk.

Tro meg - jeg vet hva du går gjennom :Heartred Er sjette gangen jeg er gravid nå og vet ikke hvordan det går denne gangen. Det vet man jo aldri. Noen av oss er sinnsykt uheldige og må miste flere ganger og det er en stor påkjenning, både fysisk og psykisk. Men ikke gi opp, plutselig sitter den:Heartred Sender deg mange gode tanker!
Håper du kommer deg gjennom hele dette svangerskap får du noe støttemedisiner nå? Er det via ivf eller hjemmelaget?
Har nå prøvd flere forskjellige komboer å vil helst prøve noe som flere med samme problem som meg har lykkes med.

Håper du kommer deg gjennom hele dette svangerskap får du noe støttemedisiner nå? Er det via ivf eller hjemmelaget?
Har nå prøvd flere forskjellige komboer å vil helst prøve noe som flere med samme problem som meg har lykkes med.
Hjemmelaget. Men vet om flere som har hatt suksess med IVF. Denne gangen tar jeg blodfortynnende (albyl-e og fragmin) og progesteron (utrogestan):Heartred

Sniker.. Dette er min 7. graviditet og jeg har ett barn fra før. Hadde 3 SA fra 16-23 år, og så en normal graviditet under pandemien. Tror det var en kombinasjon av ro(ble permittert i 3 mnd) og at vi ga opp og kjøpte hund. Plutselig gikk det bra og spira satt!
Vi ville jo gjerne ha søsken til datteren vår, og ble gravid igjen da datteren vår passerte 1 år. Det endte i MA. Etter dette tok det litt tid å bli gravid igjen, men ble gravid i januar i år. Den gangen endte i BO.... Mista håpet igjen og begynte å se på ny valp da skattepengene kom inn. Og vipps, gravid igjen! Nå har jeg akkurat passert 13 uker :)
Vil bare ikke at dere skal miste håpet❤️
Går på blodfortynnende denne gangen, og kan se ut til at det og nok ro(sykemelding for noe annet) var det som gjorde utslaget. Ønsker dere lykke til videre!

Last edited:
Hjemmelaget. Men vet om flere som har hatt suksess med IVF. Denne gangen tar jeg blodfortynnende (albyl-e og fragmin) og progesteron (utrogestan):Heartred
Gikk på progesteron prolutex (injeksjon) og predesiol denne runden. Pulsen min stupte med en gang jeg ikke tok ny dose i går. Så tror prolutex hindret en tidlig abort.
Men skal be om blodfortynnende i tillegg på ivf, siden jeg ser flere bruker det.

tror kanskje leger kan litt om alt, å på noen områder så har dem fått litt miss informasjon. Gynokologen på sykehuset har nok mer rett på sitt område igjen.

Nå må jeg vente en syklus før vi prøver ivf... men helt ærlig så føler jeg ikke det kommer til å gå heller.. Tenker det er en god grunn til at vært embryo går til grunne inni min kropp... dette e gang nr 6 det ikke går bra.

Eneste grunnen til at jeg prøver videre er fordi mannen har trua og ønsker et barn så sterkt.
Å adopsjon i norge har 400 par på venteliste, men det adopteres bort kun 10-15 barn i året.
Det er utrolig dyrt for adopsjon fra andre land og surrogati har vi hvertfall ikke penger til.

Jeg er innstilt på at mitt liv mest sannsynlig blir uten barn.
Hei du! Sniker fra en annen termingruppe. Det er så mange hjelpemidler i dag for å kunne få barn. Er 10 år som prøver, så dette vet jeg alt om! Begge mine fikk jeg med IVF. Selv om alt virker svart og tungt ut der og da, så er det en ende i tunnelen. Dette skal gå fint skal du se. Du klarer faktisk å bli gravid på egenhånd, du trenger mest sannsynlig bare litt hjelp på vegen.

Jeg trodde også at jeg aldri kom til å få barn, og jeg kjenner så mange som har mistet mange ganger og vært gjennom utallige forsøk. Nå har de barn hele gjengen.

Husk at det er ikke det ene forsøket som skal gjøre seg gravid, men reisen. Stå på og ikke gi opp! Vær god mot deg selv:Heartred

Hei du! Sniker fra en annen termingruppe. Det er så mange hjelpemidler i dag for å kunne få barn. Er 10 år som prøver, så dette vet jeg alt om! Begge mine fikk jeg med IVF. Selv om alt virker svart og tungt ut der og da, så er det en ende i tunnelen. Dette skal gå fint skal du se. Du klarer faktisk å bli gravid på egenhånd, du trenger mest sannsynlig bare litt hjelp på vegen.

Jeg trodde også at jeg aldri kom til å få barn, og jeg kjenner så mange som har mistet mange ganger og vært gjennom utallige forsøk. Nå har de barn hele gjengen.

Husk at det er ikke det ene forsøket som skal gjøre seg gravid, men reisen. Stå på og ikke gi opp! Vær god mot deg selv:Heartred
Takk for gode ord håper jeg kommer til et punkt hvor jeg kan se på det slikt, men akkurat nå er tankene litt for mørke.

Takk for gode ord håper jeg kommer til et punkt hvor jeg kan se på det slikt, men akkurat nå er tankene litt for mørke.
Det er veldig forståelig :Heartred Det er lov å være sint, skuffet og trist for at det ble slik igjen. Kanskje det hjelper å ta en liten pause fra prøving og fylle tiden med ting du liker, så kan du se på rådene her når du er klar?:) Synes du skal høre med lege/gynekolog om blodfortynnende neste gang du har time, så kan du starte så fort du får en positiv graviditetstest.

Synes også det hørtes lurt ut og roe helt ned ved neste graviditet som ble nevnt over her. Vet ikke hva du jobber med, men jeg jobber med mennesker og må være pålogget hele tiden. Ble sykemeldt denne graviditeten, og jeg tror det kanskje er det som fungerer denne gangen (i tillegg til medisiner). Krysser alt jeg har for deg! Masse lykke til:Heartred

Hei igjen dere!
Jeg er nå igang med ivf, egguttak forhåpentligvis på mandag som kommer jeg hadde ønsker om å prøve blodfortynnende denne runden siden flere her inne og på andre forum anbefalte dette etter mange aborter, men fikk blankt nei på dette av GU i dag. Hun sier det er ingen grunn til at jeg skal prøve dette å det øker sjansen for morkakeforløsning. Når jeg nå googler leser jeg historier som sier det motsatte av hva GU påstår. Flere skriver at morkaleløsning skjedde pågrunn av for dårlig blodgjennomstrømning å at de nå får blodfortynnende ved nytt svangerskap for å hindre ny morlakeløsning.
UT ifra hva jeg leser er albyl-e rimelig harmløst siden det er så små doser.

Hvorfor fikk dere prøve blodfortynnende?
Har GU rett?
Er ikke albyl-e så harmløst som jeg tror?

Ble faktisk litt sur når jeg fikk avslag på dette ønske. Ser jo ikke for meg at neste svangerskap vil gå bedre med samme behandling jeg har prøvd før, å føler nesten det er tull å ta ivf når dem ikke er villig til å teste andre hjelpemiddler.
Er jo ingen grunn til at jeg skal gå på progesteron heller, blodprøver viser normal produksjon men dette får jeg fortsatt prøve...
Faen æ e frustrert...

Hei igjen dere!
Jeg er nå igang med ivf, egguttak forhåpentligvis på mandag som kommer jeg hadde ønsker om å prøve blodfortynnende denne runden siden flere her inne og på andre forum anbefalte dette etter mange aborter, men fikk blankt nei på dette av GU i dag. Hun sier det er ingen grunn til at jeg skal prøve dette å det øker sjansen for morkakeforløsning. Når jeg nå googler leser jeg historier som sier det motsatte av hva GU påstår. Flere skriver at morkaleløsning skjedde pågrunn av for dårlig blodgjennomstrømning å at de nå får blodfortynnende ved nytt svangerskap for å hindre ny morlakeløsning.
UT ifra hva jeg leser er albyl-e rimelig harmløst siden det er så små doser.

Hvorfor fikk dere prøve blodfortynnende?
Har GU rett?
Er ikke albyl-e så harmløst som jeg tror?

Ble faktisk litt sur når jeg fikk avslag på dette ønske. Ser jo ikke for meg at neste svangerskap vil gå bedre med samme behandling jeg har prøvd før, å føler nesten det er tull å ta ivf når dem ikke er villig til å teste andre hjelpemiddler.
Er jo ingen grunn til at jeg skal gå på progesteron heller, blodprøver viser normal produksjon men dette får jeg fortsatt prøve...
Faen æ e frustrert...
Jeg ble satt på Albyl-E etter 2 spontanaborter. Hadde ingen utredning eller prøver da, og fastlegen min sa at det ikke kunne skade. Har vært hos flere gynekologer, jordmødre osv. og alle har vært positive til blodfortynnende. Selv har jeg ikke kunnskap om hvorfor/hvorfor ikke, men har inntrykk av at det ikke er farlig (med mindre man har noen underliggende sykdommer som tilsvarer at du ikke bør bruke det).

Jeg gikk på albyl E på grunn av svangerskapsforgiftning, og går på det nå også. Så er ikke helt det samme, men jeg fødte i hvertfall på termin da jeg gikk på det, så ingen morkakeløsning her og ingen bivirkninger. Denne gangen går jeg faktisk på dobbel dose. Skulle sikkert gjort det sist gang også, men ja da var det andre leger som bestemte.

Krysser nesten fingrene for at det er en annen dame som utfører GU på søndag. Skal spørre igjen om å få det! Gir ingen mening i mitt hode på hvorfor av alle medisiner de har pakket på meg så syns de albyl-e er ille

Krysser nesten fingrene for at det er en annen dame som utfører GU på søndag. Skal spørre igjen om å få det! Gir ingen mening i mitt hode på hvorfor av alle medisiner de har pakket på meg så syns de albyl-e er ille
Jeg fikk albyl-e pga mistanke om at det ikke var god nok blodtilførsel til morkake. Har nå kommet meg til uke 19, og har spurt om jeg kan slutte med tablettene nå, men har fått beskjed om å ta det ut hele svangerskapet. Så her er de ikke bekymret for morkakeløsning.
Jeg selv er overbevist om at det er takket være blodfortynnende at vi endelig skal få en lillesøster/bror. Kan du eventuelt spørre fastlege om du kan forsøke blodfortynnende?

Jeg fikk albyl-e pga mistanke om at det ikke var god nok blodtilførsel til morkake. Har nå kommet meg til uke 19, og har spurt om jeg kan slutte med tablettene nå, men har fått beskjed om å ta det ut hele svangerskapet. Så her er de ikke bekymret for morkakeløsning.
Jeg selv er overbevist om at det er takket være blodfortynnende at vi endelig skal få en lillesøster/bror. Kan du eventuelt spørre fastlege om du kan forsøke blodfortynnende?
Spurte en anne GU på søndag å hu skul ta opp ønsket mitt i stor møte med flere for å se på historikk og info dem har for at dem faktisk si ja t det. Men e det brå nekt drar jeg først til legen å så privat om æ får nei videre. Forstår virkelig ikke på hvilket grunnlag st.olavs kan si nei til albyl e. Tydelig at privat sektor nesten velge albyl-e først før my annet..

Back
Topp