Tom fostersekk

novemberbaby2013

Andre møte med forumet
Hei. Jeg er 7 uker i dag og er ganske sikker på når eggløsningen var. Var i dag på tidlig ultralyd og der var det kun en tom fostersekk. Legen mente at jeg enten var tidligere på vei enn det jeg trodde eller at det var en BO. Men jeg er ganske sikker på hvor langt jeg er på vei da jeg i tillegg har testet positiv i en måned nå. Lurer i grunn på om det er noen med lignende erfaringer og hvordan det i så fall gikk??

Tja..kan jo være at du er kortere på vei og bare er 5-6 uker..var selv på ul i uka 5+ noen dager og da kunne de ikke se noen ting..men det var jo en bebis der, Er du 7 uker og de ikke ser noe så er det nok ikke noe der, de skal kunne se et foster på 7 uker.

Skal på ultralyd igjen om 3 uker for å sjekke da, eventuelt ta en utskrapning. I følge legen kunne jo en mulighet være at jeg ikke ha kommet så langt på vei. Men er ganske sikker selv, så for meg må jeg vel si at håpet forsvant i dag :(

Jeg visste nøyaktig når vi hadde hatt sex (jeg var mye bortreist den perioden) og iforhold til siste mens, tidligere sykluser så stemte det fint med en eggløsning i den tiden.
Skulle tilfeldigvis på gu (for å ta celleprøve og ta en statussjekk), men når jeg først var gravid fant vi ut at vi skulle ta en ultralyd da jeg var ca 6-uker på vei. Da fant han at livmorslimhinnen var tykkere og at det kunne ligne på at noe var pågang. Var tilbake på ultralyd i uke 8, da jeg fikk bekreftet et tomt fosteranlegg. Dersom jeg var helt sikker på at det ikke kunne vært noe samleie senere, var han helt sikker på at dette ikke hadde gått bra. Jeg fikk da velge mellom å ta en pille eller avvente en blødning selv. Jeg valgte da og vente i to uker for å se om kroppen ordna opp selv. Nøyaktig to uker etter timen til gyn, starta blødningene av seg selv.

Håper din neste ultralyd viser et bankende hjerte :)
Lykke til!

Jeg trodde jeg var ni uker på vei, men så fikk jeg beskjed om at jeg var veldig kort på vei på tidlig ul på grunn av at de ikke så foster. De så fostersekk, morkakeutvikling og det der sa de, men ikke foster enda. De mente derfor jeg var ca 4 uker på vei.. Det visste jeg var umulig siden jeg hadde fått en positiv test for ca 5 uker siden.. Jeg måtte da ta blodprøver for å sjekke hormonstigning og så komme på ny ul noen dager senere. Var fremdeles tom fostersekk etter en tid, så endte med utskrapning dagen etter siste ul. Hos meg steg hormoner, morkake vokste osv, så kroppen trodde helt og holdent at den var gravid.  Legene klarte ikke helt forklare hva som skjedde og mente det var veldig uvanlig. Men har etter den opplevelsen skjønt at jeg aldri kommer til å stole på noe annet enn ul.

Har i grunn mistet håpet:( Har jo graviditetssymptom så synest dette er veldig ekkelt :( 3 uker er lenge å vente :P Har jo lyst å begynne å prøve igjen fortest mulig. Men vil også være helt sikker..

Jeg var på ul da jeg var 7 uker på vei. Legen fant et liiite foster og satt meg tilbake 1 uke. Jeg visste når el var og når vi hadde samleie og mistet alt håp. Fikk maset meg til ul 1 uke senere. Da fikk vi se spira som da målte 8 uker (som jeg mente var riktig) med bankende hjerte. Dette er ikke en eksakt vitenskap og alle embryo utvikler seg ikke nødvendigvis akkurat slik de "skal" (det gjorde ikke min). Har også lest om flere som har fått samme beskjed som deg, for så å finne et foster med bankende hjerte neste gang. Du har ikke bakovervendt livmor? Da kan fosteret være vanskelig å finne og legen må "snu" ul staven, for å finne den. Jeg ville maset meg til ul tidligere enn om 3 uker!

Lykke til:-)

Svigerinna mi hadde det i fjor. Magen vokste, men det var ingenting inne i fostersekken. Endte med at hun ble lagt inn og skrapet. Fikk streng beskjed om å ikke prøve igjen før etter 8 mnd fordi det kan komme tilbake og da måtte hun strålebehandles for å bli kvitt det. Legen sa hun ikke måtte google det for da ville det komme opp at det var en krefttype, og det ble veldig feil å ta den konklusjonen på forhånd.
Hun ventet ikke på de 8 mnd og ble gravid igjen før hun kunne, og for 3 uker siden fødte hun en nydelig og frisk sønn.

Blæremola eller noe kalte de det.

Back
Topp