Toll på barnevogner?

zahra

Elsker forumet
Har lyst til å bestille meg barnevogn fra Nederland for det var så mye billigere der enn her i Norge. Har vært inne på tollvesenet sine sider, og ut fra det jeg kunne finne ut så er det ikke toll på innførsel av barnevogner til Norge. Har jeg skjønnt det riktig da? Sånn at det er bare 25 % mva som skal legges til? Håper det er sånn, for da kan jeg jo spare flere tusen på den vogna jeg har lyst på [:D]

Dytter denne litt jeg [:)]

Skal ikke betale toll på barneutstyr nei,men det er vel et lite gebyr for det,men ikke mye sparer nok maaange penger likevel[;)]

Du skal betale 25% moms av kjøpssummen til staten, og så kommer det et fortollingsgebyr på cirka 200kr itillegg.

Ikke glem at du må betale noe frakt oxo da.

De trekker fra den nederlandske tollen som er ca 17 % og legger til den norska på 25%.
Så det er ikke mye i forskjell.
Jeg skal også kjøpe vogn fra nederland.
Husk at frakt koster 60 euro...
Og forenklet tollgebyr på under 200 kr...

Tusen takk for svar! Selv med frakt, mva og tollgebyr så sparer jeg 2000 på en TFK Joggster! Tror nok det blir så jeg bestiller derfra da ja [;)] Er det forresten noen som har erfaring med å bestille fra Babyjungle?

slik vogn tenker jeg også på å kjøpe...kan du legge ut linken[:)]?

ORIGINAL: stardust

slik vogn tenker jeg også på å kjøpe...kan du legge ut linken[:)]?

http://www.babyjungle.nl/english-3wheels.htm

Var å prøvde den på Barnas Hus i går og forelsket meg helt [:)] Utrolig god å trille!

dytt

Back
Topp