Toll i utlandet

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
Jeg tror jeg har funnet drømmekjolen og lurer på om jeg skal slå til å kjøpe den..! Fant den på ebay og i norske kroner vil den koste litt over 900 kr. Lurer da på hvordan det blir med toll? Vet det er gratis under 200 kr, men hvor mye havner tollen på når kjolen koster 900?

Link til kjolen finner du HER

Hva synes du? Og tror du at det er lett for at en ser større ut enn man er pga "foldene" osv? Er ikke så stor selv, ca 162 cm høy og 55 kg - men har en slapp mage som jeg er redd for at vil bule ut :p

min erfaring er at selgere ifra kina osv skriver ned verdien så man slipper og betale mva osv.

Bare sånn du er klar over det, du får ikke akkurat den kjolen på bildet. De lager kopier av originalkjoler, og det bildet du ser er et originalbilde. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet selger og spurt om han/hun har bilde av en ferdig kjole.. Jeg kjøpte en brudekjole på ebay, og den var langt i fra så pen som på bildet! De bruker ikke samme pynt eller stoff, mye billigere pynt, stort sett mest paljetter o.l. Når det kommer til toll, så varierer det om selgeren setter ned verdien på pakken, men det fins toll og moms kalkulator, bare google det :)

10, ettellerannet tror det er 10,7 i toll på tøy, pluss mva på 25 prosent

Frk.Cupcake skrev:
Bare sånn du er klar over det, du får ikke akkurat den kjolen på bildet. De lager kopier av originalkjoler, og det bildet du ser er et originalbilde. Hadde jeg vært deg hadde jeg kontaktet selger og spurt om han/hun har bilde av en ferdig kjole.. Jeg kjøpte en brudekjole på ebay, og den var langt i fra så pen som på bildet! De bruker ikke samme pynt eller stoff, mye billigere pynt, stort sett mest paljetter o.l. Når det kommer til toll, så varierer det om selgeren setter ned verdien på pakken, men det fins toll og moms kalkulator, bare google det :)

Ah, okei. Det visste jeg ikke. Har sendt mail til selgeren og spurt om hvilket stoff de bruker, hvor lang tid det vil ta og om de skriver på pakken at kjolen koster mindre enn den egentlig gjør mtp toll eller om hvor mye det evt vil bli. Når jeg får svar kan jeg spørre om å få se bilde av en kjole de har sydd :-)

Er også litt usikker på hvilken farge jeg vil ha. Synes den ser veldig pen ut i den fargen på bildet, men er usikker på om den vil kle meg og at det kanskje hadde vært penere med en litt mørkere farge siden jeg skal bruke den i bryllup i september :p

litt-anonym skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener?

LilleFrøkenSofie skrev:

litt-anonym skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener?

det er toll avgift på tøy.. den avgiften er på 10,2 eller 10,7 prosent. (orker ikke lete) så kommer momsen på 25 prosent i tillegg.. Altså prosent av vareverdien og frakten...

jeg handler kjoler fra london og de koster ca 750,- - 800,- i norske kroner og da betaler jeg 170,- ca i toll.... betaler det når jeg henter pakka på posten.

87milla skrev:
jeg handler kjoler fra london og de koster ca 750,- - 800,- i norske kroner og da betaler jeg 170,- ca i toll.... betaler det når jeg henter pakka på posten.

Hvilke nettsider handler du fra da? :-)

Fikk forresten svar fra selgeren, og han ville skrive at kjolen koster 50 USD på pakken så jeg skulle slippe å betale så mye toll :-) Da vil det si at momsen blir på ca 67 kr og tollen på 110 kr - hvis jeg har fortsått det riktig.

Back
Topp