Toleranse bekkenløsning

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Hvor "mye" bekkenløsning skal man ha før man bør gå til legen?

Sliter en del med bekken, korsrygg og symfyseløsning. Verst når jeg går, men også når jeg skal ut av sofaen/senga osv.
Vet jo ikke om det er bekkenløsning, men regner med det. Jeg jobber på bibliotek og står eller går for det meste av dagen (jobber bare 40%). Vil det bli verre etterhvert? Skulle jeg tatt en prat med legen?

Jeg hadde tatt kontakt med legen. Jeg har selv mye vondt og har fått henvisning til fysioterapeut. Det blir nok neppe bedre med tiden uten behandling..

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Sliter en del med bekken, korsrygg og symfyseløsning. Verst når jeg går, men også når jeg skal ut av sofaen/senga osv.
Vet jo ikke om det er bekkenløsning, men regner med det. Jeg jobber på bibliotek og står eller går for det meste av dagen (jobber bare 40%). Vil det bli verre etterhvert? Skulle jeg tatt en prat med legen?
Det må du nesten kjenne etter på selv. Men anbefaler Fysio behandling på det varmeste!

Min symfyseløsning har blitt verre men bekkenlåsningen klarte kiropraktoren ta etter noen behandlinger. Er 50% sykemldt og går til man.terapeut og trening hver uke for å prøve å velikeholde. Aoch!!!

Vanskleig å gi noen anbefaling på det. Jeg går til fysio en gang i uken, men usikker på effekten. Har til nå ikke blitt noe værre enn i mine to andre svangerskap (gikk ikke til fysio da, men fikk akupunktur og noe naprapat behandling). Det aller viktigste er å lytte til kroppen sin, holde seg i aktivitet...gjerne gå rolige turer på mykt underlag.

Lykke til

Jeg ville tatt kontakt med legen :)

Selv har jeg klart meg lenge i svangerskapet uten plager, men når jeg var rundt 27/28 uker begynte jeg og merke plager i korsrygg og lysken. Og når jeg tok kontakt og forklarte plagene og smertene dette gav, ble jeg henvist til fysioterapeut, der jeg er til behandling nå i tillegg til gravidtrening i basseng.

Så anbefaler deg og ta kontakt med lege, slik at du får hjelp :)

Back
Topp