Toksoplasmose

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg tester negativt på dette å kjenner jeg ble litt skuffet. Sko ønske jeg hadde hatt dette før jeg ble gravid så jeg kunne senket skuldrene litt. Nå er jeg enda mer var rundt dyrene mine. Noen som tenker på dette? Hvor mye hensyn tar du? :)

Testet og negativt sist svangerskap, regner ikke med jeg har hatt det i mellomtiden:) har en katt, men ikke do. Sist holdt jeg meg unna kattedoen, nå passer jeg bare på å vaske hendene etter jeg har kost med pus.. det er vel ikke all verdens med fare for å bli smittet egentlig?

Jeg koser meg kattungene mine med god samvittighet. Mannen tar kattedoen da. Jeg har kommet fram til at jeg skal prøve å glede meg over ting kontra og være redd :)

Vi har også (inne)katt, tar ingen hensyn.

Jeg er så "heldig" at jeg har hatt det. Men etter hva jeg har lest meg opp på katt og denne bakterien, er dette en bakterie noen katter har i tarmen. Vil tro innekatter har mindre sjanse for å ha det enn ute katter. Å heldigvis er katter veldig renslige, å vasker seg ofte fort på steder som er møkkete. Så, så lenge man holder seg unna doen og bakluka til katta, er vel sjansen liten. Han vakkringen vår er ihvertfall en veldig renslig kar, vasker ofte henda våres før vi får kose også! :-P heldigvis lukter man ikke dyresikkel når pus vasker, sånn som med hund :-P

Jeg tester negativt på dette å kjenner jeg ble litt skuffet. Sko ønske jeg hadde hatt dette før jeg ble gravid så jeg kunne senket skuldrene litt. Nå er jeg enda mer var rundt dyrene mine. Noen som tenker på dette? Hvor mye hensyn tar du? :)

Vet ikke hvor gammel du er men om du ikke har hatt det til nå er det nok liten sjanse for at du får det frem til sommeren om du husker å vaske hendene dine :)

Vet ikke hvor gammel du er men om du ikke har hatt det til nå er det nok liten sjanse for at du får det frem til sommeren om du husker å vaske hendene dine :)

Jeg er 31 :p Håper på det :) Men mener å ha lest at det kan finnes i uvasket mat og div?
Hvordan er det feks med bløtkokt egg og skinke? Hærlighet, jeg er så uviten at jeg blir flau :smiley-ashamed008

Jeg er 31 :p Håper på det :) Men mener å ha lest at det kan finnes i uvasket mat og div?
Hvordan er det feks med bløtkokt egg og skinke? Hærlighet, jeg er så uviten at jeg blir flau :smiley-ashamed008
Varmebehandlet mat er ikke noe problem. Det er viktig å vaske salat/frukt/grønnsaker godt før du spiser det dersom det ikke varmebehandles. Så lenge maten er varmebehandlet/gjennomstekt er det meste trygt. Du kan spise bløtkokt egg med god samvittighet, men biffen må være godt stekt :)

Tokso-what now? En bakterie man finner i tarmen til katten som også finnes i mat?

Håper virkelig det bare er gravidhjernen som tuller her nå, for jeg sitter og bare 'hææææææ' ??!

Hvis man har hatt det tidligere da? Da kan vi ikke få det igjen? Har dette noe med spekemat ågjøre? Herregud...føler meg helt grønn

Hvis man har hatt det tidligere da? Da kan vi ikke få det igjen? Har dette noe med spekemat ågjøre? Herregud...føler meg helt grønn
Har man fått det,så har man det etter som jeg har forstått. Da er det ikke farlig visstnok. Ja det er samme parasitten det kan være i rått kjøtt og i katteavføring :)

Har man fått det,så har man det etter som jeg har forstått. Da er det ikke farlig visstnok. Ja det er samme parasitten det kan være i rått kjøtt og i katteavføring :)

Så siden jeg har hatt det så er det helt greit å spise eks spekemat? Så merkelig at jeg ikke har hørt noe om dette før...burde ikke jordmor opplyse om dette? Spesielt til en spekemat-elsker...?

Så siden jeg har hatt det så er det helt greit å spise eks spekemat? Så merkelig at jeg ikke har hørt noe om dette før...burde ikke jordmor opplyse om dette? Spesielt til en spekemat-elsker...?
Jeg mener jeg har lest det,men tær ikke satse penger på det :P

Back
Topp