Tok på kattebæsj..

Frøbert2016<3

Elsker forumet
vi har 3 katter.. En av kattene har en litt lei uvane, og går av og til på toalettet der hun ikke skal.
Jeg ryddet i et skap, og tok på bæsjen hennes.. Fikk helt panikk jeg.. Toxoplasmose og alt det der...

Tenk med meg jenter: Tror dere det holdt å vaske hånda i kokende vann + såpe for så å ta desinfiserende på hånda etterpå? :s :( Jeg tror jeg HAR hatt toxoplasmose tidligere, så jeg skal isåfall være immun, men jeg kjenner jeg har litt panikk likevel.

Hva hadde dere gjort?
 
Er du gal, kan ikke gjøre noe mer enn å vaske hendene godt og ikke ta på noe mat:) tror ikke det er grunn til panikk, du må vel få det i munnen for at det skal være fare. Dessuten er det vel liten sjanse for at katten har det? Og hvis du tror du er immun så har du vel det fra et sted, dvs at du har tatt blodprøven også?

Jeg liker av og til å ta en dusj selv og bytte klær når jeg har vært i kontakt med mulig smittestoff men det er nok kanskje en smule hysterisk i den situasjonen og jeg vet ikke om det har noe for seg;) gjorde det da jeg hadde hatt spysjuka to ganger etter hverandre nettopp.
 
Æsj jeg forstår deg godt. Vi har også katt, og etter jeg ble gravid orker jeg henne ikke. Føler hun er en vandrende bakterie :wtf:

Til alle som trodde katter var renslige.... Så vasker de seg i rompa og skrittet og så vasker de resten av pelsen. Bakterier fra en katts munn er dødelige. En venninne av meg ble bitt av sin 12 år gamle katt og holdt på å miste armen sin p.g.a infeksjonen hun fikk. Hun lå på sykehuset i en uke!

Katter skraper over bæsj og tiss med potene sine, slikker dem og hopper opp på kjøkkenbenken etterpå
Fordi om de bæsjer i en do og prøver å skjule det etterpå er katten et av menneskets kjæledyr med mest farlige bakterier. Bla fordi de spiser og dreper pestdyr.

Til tross for at katten vår får kun tørrfôr og fisk har hun alltid litt løs mage fordi hun dreper så mye mus.
 
vi har utekatter, som er ute nesten hele døgnet. Om kattene er smittebærere eller ikke, vet jeg ikke. Jeg har heldigvis tatt blodprøve denne gangen for å se om toxoplasmosegreiene er i kroppen min. Men jeg har ikke fått svar enda. Tenkte å ringe legen om jeg ikke får svar denne uka på blodprøvene. Men litt rart jeg ikke har fått svar enda, for jeg pleier å få det i et eget brev (med tanke på oppfølging i forhold til gastric bypass og slikt også). Jeg må følge ganske godt med på verdiene i kroppen hvert halvår-hvert år, avhengig av verdiene.

Men, jeg fikser heller ikke kattene her hjemme for tiden.. føler at de er vandrende bakterier.. blir nesten hysterisk om jeg ser de har vært i 2. etasjen (den etasjen hvor vi har soverom, og kattene IKKE får lov til å oppholde seg), i frykt for at de har gjort fra seg på soverommene våre. Den ene katten vår ble tatt fra moren alt for tidlig (mor avviste og katten måtte ha et nytt hjem for å ikke dø), så hun er litt "dum" på hvordan ting fungerer... Sukk..

Tips: vil dere ha katt: ikke ta den til dere før uke 12!!!! (denne reddet vi dog.. men hadde jeg kunnet velge hadde jeg ikke gjort det igjen!!)

men joa.. jeg er kanskje litt FOR hysterisk.. skulle bare ønske vi ikke hadde katter nå :p
 
Vår er også for det meste ute. Men ikke alltid fordi hun vil. Av og til springer hun rundt huset å gauler i alle vinduer fordi hun vil inn. Men nå vi slipper henne inn skal hun bare ut igjen. Eller så driver hun å herper trappen vår. Det er ikke min katt og jeg er ikke spesielt glad i henne heller. Har alltid syntes at katter er ekle. Tomme i blikket og lite "ved dem".

Hører mange sier katten deres har stor personlighet og det har hun i høyeste grad men det er ikke koselig som med hund.

Vår katt er på gangen/vaskerommet når hun er inne. Eller så får hun være der vi er. Hun får heller ikke være på soverommet eller på kjøkkenet. Hun er litt redd meg fordi jeg har jaget på henne fordi hun aldri ga fred med kjøkkenbenken. Og fordi hun har klort og ødelagt sofaen bak på ryggen og elsker å velte vaser med vann. Ødelagt parkett for over 30 000 kr...

Nå jobber jeg litt med sambo om å gi henne bort fordi hun er så intens med å komme oppi barnevognen til junior når han sover ute. Klatrer og klorer og skal inn. Står å gauler og prøver å åpne trekket. Flere ganger har hun fått der til å lagt seg rundt fjeset til junior. Får angst av det. Han kan ikke sove ute hvis hun er ute for da er hun der som en rev! Blir gal på den katten!
 
Vår er også for det meste ute. Men ikke alltid fordi hun vil. Av og til springer hun rundt huset å gauler i alle vinduer fordi hun vil inn. Men nå vi slipper henne inn skal hun bare ut igjen. Eller så driver hun å herper trappen vår. Det er ikke min katt og jeg er ikke spesielt glad i henne heller. Har alltid syntes at katter er ekle. Tomme i blikket og lite "ved dem".

Hører mange sier katten deres har stor personlighet og det har hun i høyeste grad men det er ikke koselig som med hund.

Vår katt er på gangen/vaskerommet når hun er inne. Eller så får hun være der vi er. Hun får heller ikke være på soverommet eller på kjøkkenet. Hun er litt redd meg fordi jeg har jaget på henne fordi hun aldri ga fred med kjøkkenbenken. Og fordi hun har klort og ødelagt sofaen bak på ryggen og elsker å velte vaser med vann. Ødelagt parkett for over 30 000 kr...

Nå jobber jeg litt med sambo om å gi henne bort fordi hun er så intens med å komme oppi barnevognen til junior når han sover ute. Klatrer og klorer og skal inn. Står å gauler og prøver å åpne trekket. Flere ganger har hun fått der til å lagt seg rundt fjeset til junior. Får angst av det. Han kan ikke sove ute hvis hun er ute for da er hun der som en rev! Blir gal på den katten!
åååh, det er litt "godt" å høre at det er fler som "klikker litt" på katten i hus.. jeg vil bli kvitt den vi har som er "idiot". Ikke fordi den er dum. Men fordi den gjør så JÆVLIG mye faenskap. Og den trives ikke! Og de andre kattene hater henne. Jeg er så LEI!
 
Back
Topp