tok en g-test og en el-test....

maltesers

Forumet er livet
Som nevnt har jeg vært en uke i paris nå, det var vært kjempedeilig med en ukes avkobling!

MEN jeg har merket veldig lite til graviditeten denne uken! Veit jo at det er heeelt normalt at man ikke skal merke noe hele tida, men jeg blir jo bekymret!
Så jeg tok en g-test og en el-test på morgenen idag!
G-testen var positiv, men jeg skulle ønske den var sterkere!
El-testen var ikke positiv. Begge strekene var der, men kontroll-streken var ikke sterke en test-streken(for det var vel sånn det skal være?? eller omvendt, ihvertfall så var den ikke positiv).
Så jeg skjønner ingenting jeg nå.... Burde jeg vente noen dager og ta en ny test, eller må jeg bare roe meg ned med at jeg er gravid fortsatt???[>:][>:][>:]

huff, det spørsmålet var litt vanskelig å svare på vennen, har du ikke vært på noen ultralyd ? Fordi mine el-tester er sterkt positive enda, MEN.....den gjelder jo ikke som g-test, så kan være at den rett og slett ikke slo ut, fordi den lette etter el, ikke hcg hormonene. Jeg ville enten skaffet meg en ultralyd, eller kontaktet lege for å tatt hcg prøve. Eventuelt tatt en g-test på nytt om noen dager. Skal sies at el-testene fra billigtester har veldig forskjellig nivå på seg, det har jeg sett etter å ha tatt veldig mange tester. Krysser alt jeg har for deg, at lille spiren har det godt i magen

Velkomme hjem igjen...[:)]

Uff...Ville ha tatt en tlf til legen jeg og fått en henvisning til UL...

Er bedre at du får se enn at du går å uroe deg...Det er ikke bra...

MEn er som FruStina sier... At ikke alle en EL test slår ut på...men ikke ta noen tester nå og ring legen fort ,vet ikke om du kan ringe akuttmottaket for hjelp, kanskje gjøre det?Kanskje ta en tur til legevakten...

Takk for svar jenter!<3<3
Jeg var hos legen uka for jeg reiste på ferie, men jeg har ikke fått noe svar på noenting, annet enn at hcg-prøven var positiv og at hu kjente på livmora mi at jeg var rundt 8 uker på vei!!
Kan jo hende at kroppen fortsatt er litt i feriemodus, og at ting blir litt anderledes nå når jeg har kommet meg hjem. men jeg håper jo at alt er som det skal. Også er jeg redd for å rope ulv..... skal ikke til legen før 15.juli.... blir jo litt for lenge å bare gå å vente....[>:][>:]

det er lenge å vente til 15 juli synes jeg, stol på magefølelsen din, og få det sjekket er mitt råd

Takk!! Ringer til legen på mandag! Prøve å holde ut til da!!

Håper av hele mitt hjerte lille gullet har det bra, men var ikke g-testen sterk heller ? Var det morgenurin ? Men altså, alle mine g-tester var ikke like sterke altså, og jeg er fortsatt gravid [:)]

Velkommen hjem!

Forhåptentligvis er det ingenting. Testene er tidvis teite og hcg nivået er teit til tider. Så dagens ord er visst teit. Det med eggløsningstest vet jeg ingenting om. Men de er kanskje tidvis teite de også.

Du får prøver å komme inn på legetime tidligere hvis du er nervøs=). Men så lenge du ikke har noen faresignal, så bør alt være bra=). Ingen smerter eller blod er alltid bra. Uansett så kan de ikke gjøre noe hos legen. Selvfølgelig hadde det vært veldig betryggende å få se den lille på ul da[:)]

søte søte søte Jaybird<3<3

Ikke noe blødninger og ikke noe vondter!!
Skulle gjort alt for å sett den lille på ul-mange mener jeg burde juge på meg en blødning, men det greier jeg ikke[8D][8D]

Hei snuppa[:D]
Ville tatt det helt med ro for hcg synker igjen når man nærmer seg 11-12 uker og derfor vil ikke testene bli like sterke[;)]

Er jo individuelt hvor mye hcg man har og man har store forskjeller under normalen, men tok et utklipp fra lommelegen som kan roe deg ned:
Hei! Jeg forutsetter at du ned "Htc" mener HCG. Jeg tror ikke det er grunn for bekymring. Som du vil se av nedenstående tabell, vil HCG-verdien stige frem til uke 11-12, for deretter å falle. Det er imidlertid, som du ser, stor bredde i normalområdet. Jeg mener altå at du kan ta det med ro i helgen, og være ganske så sikker på at alt utvikler seg normalt, også siden du ikke har symptomer på en avvikende graviditet.

http://www.lommelegen.no/819231/fallende-hcg-verdi

Håper dette kan hjelpe deg å slappe litt mer av[:)]

Tusen takk, snuppa!!<3
Roa meg ned endel hakk!!

Back
Topp