Tok det lang tid før dere følte dere klare?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tonje
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tonje

Guest
Hvor lenge hadde du og pappaen vært sammen før dere bestemte dere for å få barn?
Hvem av dere var det som tok initiativet til den samtalen?

Vi hadde vært sammen i 1 år og 4 mnd før vi bestemte oss, men mye pga jeg har vanskeligheter med å få barn så vi viste dette kunne ta lang tid med mye frem og tilbake hos leger osv.
Vi var hos gynokolog i november og fikk femar, fikk mens 4 desember og fikk posetiv test 28-29 desember som var svak og mere tydelig 2 januar

Vi ble enig høsten 2016 om å starte å prøve i 2017. Husker ikke hvem som tok inititav til samtalen, men begge føler seg veldig klare. Vi har vært sammen i over 10 år.

Vi har vært sammen i 8 år:) Vi begynte prøvingen sommeren 2016.
Jeg husker egentlig ikke hvordan vi begynte å prate om det. Men jeg husker at jeg var klar før han[emoji85]

Med første så var han vel innforstått med at jeg godt kunne tenke meg barn når som helst.Vi giftet oss sommeren 2015 etter å ha vørt sammen i 4 år, og ganske rett etterpå spurte han om ikke vi skulle prøve på å få barn. Vi heiv oss rundt, og 2,5 mnd etter satt spira. Med nr 2 var det jeg som tok det opp først tror jeg, men han som fikk siste ordet på at det bare var å slutte med prevensjon igjen :D

Diskuterte aldri den første, hun bare kom som en kjempe overraskelse på laboratoriet [emoji23]

Vi har vært sammen i nesten 2 år, vi snakket om en til begge to

Last edited:
Vi har vært sammen i snart 3 år [emoji4] han er 3 år yngre enn meg.. d var jeg som tok opp spørsmålet først [emoji4] vi har prøvd siden mars 2017, dvs rundt 9 måneder, og endelig satt spira

Vi hadde vært sammen i 2,5 år ca, men første var ikke planlagt [emoji4] Nr 2 var planlagt og nr 3 er planlagt [emoji4]

Vi har vært sammen nesten et år, og vi har sammen funnet ut at vi er veldig klare :-) var nok jeg som tok initiativ da jeg har vært babysyyyyk lenge, men nå er han supergira :D

Vi hadde vært sammen og gift i 6 år da jeg var ferdig på studiene og akkurat starta i jobb med første i 2015. Vi hadde snakka om å starte å prøve da og begge hadde vært klar lenge. Pga hans medisiner var vi forberedt på at det skulle ta oppmot et år før vi gjorde tiltak. Spiren satt på første forsøk.. ‍♀️nr 2 var nøye planlagt, det var nok jeg som tok initiativ, men vi har tenkt på det lenge. Siden vi ble så raskt gravide ville vi drøye det en stund for å få tidligst høstbeby. Ble gravid på første forsøk denne gang også[emoji4]

Vi har vært sammen i 13 år. Vi har studert i tur og orden, jobbet masse, reist, levd livet og vært usikre på om vi ville ha barn, ja...litt forskjellig. Begynte å prøve i høst, andre forsøk endte i SA og på tredje forsøk gikk det bra. Nå håper vi det går bra helt ut [emoji4]

Vært sammen i 5 år å gift i 3 år.
Har prøvd i 2 år å endelig nå så satt det, har vært en lang prosess med fertilitetsklinikk men merkelig nok så satt spira rett før de skulle sette meg på stimulering, så håper bare den sitter løpet ut :happy: har aldri mistet før, men man frykter jo alltid.

Vært sammen i snart 9 år, gifta oss for 1 år og 3 mnd siden. Fekk nr 1 etter 3 år ilag, følte oss veldig klare da, begge med høgskoleutdanning og fast jobb, samt godt økonomi og husplaner :happy:til tross for alder på 22 og 23 :happy: vi vart tidlig voksne begge to. Nå med nr 3 har vi tenkt lenge og det har vært litt medisinske tilfeller som har gjort prosessen litt vanskelig, men føler oss veldig klar for sistemann :happy::happy:

Vert sammen i 6 1/2 år, gifta oss i juni i fjor. Første var det han som kom og sa at han ville bli far før han var 25 (han var då akkurat fylt 24), blei far 2 1/2 mnd etter han fylte 25. Nøye planlagt og eldste satt på første forsøk. Gutten vår er i dag blitt 4 år og 7 mnd. Visste vi ville ha nr to mellom 2-3 år etter første. Også planlagt og gravid på første forsøk. Jenta vår er no straks 2 år og 3 mnd. Tredje har blitt eit kompromiss da mannen egentlig er godt fornøgd med dei to vi har, mens eg gjerne vil ha to til. Har alltid ville ha mange barn, men ser ut til at eg ender opp med tre. Denne gangen var det derfor også planlagt, meen no ville plutselig ikkje det virke slik som med dei to første, etter 5 mnd klaffa da endelig. Så litt før snuppa fyller 3 år skal ho endelig bli storesøster og storebror blir dobbelstorebror etter han er fylt 5 år. Gleder meg nesten mest av alt til å fortelle det til dei. :happy093:binkybaby:Heartblue:Heartred

Back
Topp