Tok dere med egne klær til babyen eller brukte dere sykehusklærne?

Er førstegangs, men kommer nok til å bruke sykehusets klær mens vi er der. Ser det ble reagert på det som oppfattes som rare råd om å ikke bruke egne klær på sykehuset fordi de kan bli borte, men også her anbefaler de det samme... I tillegg orker jeg ikke komme hjem med masse skittentøy. Har et fint hentesett lille skal ha på når vi reiser hjem...

Ser mange som brukte sykehusets klær med første har med egne til nr to, hvorfor valgte dere det?

Valgte det fordi man nettopp har fått fått verdens vakreste skapning i armene og da har jeg lyst at å ha på klær som er fine og passer babyen. For ikke å snakke om praktisk. Her består sykehusklærne av en aaaalt for stor omslagsskjorte og truse.. Måtte pakke inn babyen i mange lag med tepper. Da hadde jeg heller på fin pAssende ullbody, ullbukse og ullsokker, og ett eget godt ullteppe rundt :)
 
Hadde med egne klær:) Bortsett fra til eldste, han kom litt tidligere enn beregnet så mormoren ble sendt på shopping :p
Fungerer fint med de sykehusklærne også, selv om de ikke er så fine å se på :)
 
Hadde med egne klær, men brukte klærne fra sykehuset det første døgnet. Skiftet først til babyklærne våre etter at vi hadde bada babyen ettermiddagen/kvelden før vi reiste hjem. Lå på sykehuset i to netter.
 
Tok med egne klær, men brukte også sykehusklærne da hun gulpa mye og vi ikke hadde mulighet til å vaske klærne vi hadde med.
 
Brukte sykehuset sine sist, tenker å bruke egne denne gangen :)
 
vi haade pakket med klær selv. Hun ble født en uke fortidlig og var mindre enn de trodde, så vi måtte bruke sykehuset sine klær første dagen. Så fikk mormor reise på shopping etter klær i str 50 som vi fikk ferdig vasket og tørket på sykehuset :)

Det var deilig å få på henne egne klær da sykehuset sine er utvaska, gamle og slitne :) Kommer til å ha med egne neste gang også.. litt i str 56 og litt i str 50 for å være sikker :p
 
Hadde med egne, men endte med å nesten bare bruke sykehuset sitt.. Helt OK klær, og godt å slippe å drasse med klesvask hjem.. Og det gikk noen skift.
 
Begge deler, men mine var så små at våre egne klær ikke passet.
 
Hadde med eget, så brukte bare det. Hadde kun et sett i 44 med, så mamma dro og shoppet og leverte nyvasket og tørket 44 tøy til gulperen vår :p
 
Vi brukte egneklær. Etter bruk tok vi med podens klær hjem og lot hunden og kattene bli kjent med lukta. Gubben tok dem med hjem vær kveld

Så brukte vi egne tepper som hadde ligget fremme hjemme så poden skulle bli vant til hjemmemiljøet vårt mens vi lå på barsel.
 
Hadde med egne (som var ALTFOR store). Jordmor tok på henne noen sykehusklær, det er fordi de bruker en gulpeklut som bleie frem til de har tissa første gangen.
 
Back
Topp