Tok dere mange ekstra private UL under graviditeten?

Jeg hadde UL offentlig (pga flere aborter) i uke 6, 8, 10 og 12, OUL i uke 18 eller noe deromkring og 3D rundt uke 32 mener jeg å huske (husker ikke så godt alle detaljene lenger [emoji28]). Jeg begynte heldigvis å kjenne liv ganske tidlig (uke 15), så da hadde jeg ikke så stort behov for UL. Men lurte meg til en og annen UL på jobb ;) Etter OUL var det så mye bevegelse at jeg sjelden var bekymra egentlig. Men kan veldig godt skjønne at du blir usikker de dagene det er lite bevegelse, så jeg hadde defintivt bestilt meg en UL eller to til.. ;) 3D-UL hadde vi egentlig ikke tenkt å ta, spesielt for mannen ikke ville, men FOR en opplevelse det ble [emoji3590] Tok med meg mamma, og det var skikkelig fint at vi kunne oppleve det sammen [emoji7][emoji24]
 
Åh gud ja, jeg tok mange. Fikk endel av klinikken/legen og tok vel 3-5 stk ekstra utenom det :p men det var det som beroliget meg, så mannen sa hvorfor gå å bekymre deg?:happy:
Det var vanskelig å forstå at vi skulle få en frisk baby!!
 
Ja.. Privat uke 6 og 13, Porsgrunn uke 8. Og oul da. Hadde nok blitt fler om jeg hadde gått gravid lengre enn 27 uker. Var godt å se henne igjen på UL uke 26 tross situasjonen.
 
Tok ingen på privat initiativ, siden vi ventet tvillinger og tok så mange på sykehuset gjennom svangerskapet uansett.
Hadde innmari lyst å ta en 3D/4D ultralyd privat, men følte det var unødvendig stress for barna når vi uansett tok så mange ellers (vet ikke om det har noe å si for fostrene altså, men det var den følelsen jeg satt med, og da droppa vi det).
 
Takk for svar alle sammen! …. jeg har vært så frem og tilbake om jeg skulle ta en ekstra UL eller ei, men nå gjør jeg det! Jeg vil se at alt er bra bare en gang til i hvert fall!:) morkaka er fortsatt en demper, så når hun ligger mot ryggen kan det fortsatt bli lite bevegelse en stund. Må være lov det:) Og så med privat får man jo en litt hyggeligere og mindre stresset stund...er i hvert fall min erfaring med den ene jeg har fått privat kontra de to jeg fikk i offentlig;)

Nå er det kanskje litt i seneste laget da (uke 30), men man kan vel fortsatt få sett at alt er bra?:9
 
Jeg skal ta i hvertfall endel privat denne gangen og. Det beroliget meg så veldig så hvorfor ikke..
 
To tidlige ultralyder og egentlig én 3d, men får en 3d til da bildene ble så dårlige. Jeg får også ekstra oppfølging, så hittil har jeg hatt 8 ultralyder. Får ny kontroll i uke 32 og så blir det sikkert en i uke 36.
 
Tok bare en privat ul og det var 3D.
Ellers så fikk jeg ul på sykehuset i uke 7 pga en liten blødning, og ul i uke 9 hos han gynekologen jeg gikk til når vi prøvde å bli gravid, og fikk en ny ul hos han i uke 12 (hadde mistet to ganger før så var betryggende med en når risikoen for abort avtok)
Og etter OUL hadde jeg 2 ekstra ultralyder pga morkaken lå litt langt nede og de ville forsikre seg om at den ikke ville blokkere for en vaginal fødsel :)
 
Jeg tok i uke 7, 9, 10,13, 19, 23 og 3D i uke 31+32.

Var ekstremt nervøs, men hadde blødning og kramper, som skulle vise seg å være overstimulert eggstokker i uke 9. Fikk ny sjekk en uke senere. I uke 23 var jeg med i en forskningsstudie og 3D måtte tas to ganger pga en stykk sjenert frøken :p
 
Hadde tre ul i det offentlige, uke 5 og 8 på Riksen, i tillegg til OUL i uke 18. Etter det har jeg vært fornøyd med oppfølgingen fra jordmor og den fysiske kontakten - her er det bra med liv i magen, så er ikke bekymret!
 
Nei. Har ikke hatt mange. En tidlig i uke 13, fordi at jeg mistet to ganger først bl. a i uke 11, samt OUL. Jeg finner ikke noe særlig trøst i ultralyd. Man kan jo se at alt er bra på ul den ene dagen og den neste så skjer det noe. Tenker mest på TUL da. Når de uansett ikke vil gjøre noe for å stoppe en evt abort så er det for meg lite vits i å fly og sjekke hele tiden. Men har forståelse for at andre kan finne trøst i det da.
 
UL for å bekrefte sv.skap hos klinikken i uke 7+6.
UL for å bekrefte sv.skap i forbindelse med sykehusinnleggelse for hyperemesis i uke 9
Privat UL for å se at alt sto bra til i uke 15, og for å se om vi fikk vite kjønn.
OUL på sykehuset i uke 18. Termindato ble flyttet en dag.
Privat UL for å få bilder og videosnutter i uke 25
Fastlege ønsket å prøve utstyr for UL i uke 28 (?)
Og et par til i forbindelse med sjekk etter å ha merket betydelig minskning i bevegelse og liv.
Overtidskontroll for å vurdere evnt igangsettelse.
 
Back
Topp