Togtur til Oslo med baby men bekymret for korona

Løvstikke81

Andre møte med forumet
Har for en stund siden avtalt å besøke søster i Oslo...det innebærer tog, trikk og busstur i Oslo...merker jeg er skeptisk til å dra fordi jeg skal ha med 4 mnd gamle mini...nå som det har blitt en del korona i Oslo igjen.
Hadde dere ventet med besøk selv om det ikke er reiseråd som sier at man ikke bør reise foreløpig..
 
Siden jeg bor rett ved, altså typ jeg kan gå en tur også er jeg innafor fylkesgrensa, så er jeg kanskje ikke like redd, altså ikke at det ikke er en alvorlig situasjon men jeg bor jo midt oppi der det er mest smitte i landet og gjort det siden korona kom. Jeg bor jo her og må til byen innimellom pga jobb/studier, det er liksom ikke så mye alternativ. Men jeg forsøker å unngå kollektiv i travle perioder, samtidig er bil så dyrt å kjøre i byen at snart må jeg bare likevel.
Babyen skal vel ligge i vogn og kommer ikke til å ta på så mye, som hvis den hadde vært 10-12 mnd. Du selv kan bruke munnbind og god håndhygiene.
Men jeg ville vel vurdert muligheten for å kjøre bil eller for at søsteren din heller kommer på besøk til deg.
Hadde jeg bodd utenfor byen selv ville jeg nok ha utsatt turen til litt senere i høst ja :)
 
Last edited:
Jeg hadde unngått det ja, ta det igjen senere.
Vi drar heller ikke dit nå, selv om vi ikke bor veldig langt unna
 
Er lite smitte i Oslo, må huske hvor mange som faktisk bor der. Jeg hadde fint reist til Oslo, reiser mye til Oslo har ikke så mange valg men er ikke noe redd. Spriter hender, holder avstand. Ta ikke trikk/buss/tog som er fulle. Besøk familie mens man kan :)
 
Jeg hadde holdt meg unna. Jeg drar ikke til Oslo nå. Kan få time på Ullevål til barna, men da kjører jeg kun dit og hjem igjen. Venter på ny klokke som måtte bestilles hit, de hadde den i Oslo men jeg reiser ikke dit når det kunne bestilles. I vår kommune har det ikke vært smitte siden midten av juni og da tar jeg ikke sjansen. Oslo er jo meldt som rødt i forhold fhi sine regler.
 
Takk for svar :)..Jeg ble enig om å vente litt jeg da. Siden det er ekstra usikkert hvor mange som egentlig er smittet nå føler jeg:bag: og vet jeg ville kjent på det om bussen plutselig ble veldig full for eks
 
Ville ikke tatt kollektivt, men å være i Oslo ser jeg ikke på som et problem. Men nå bor jeg i Uk så vandt til MYE smitte overalt og tar forhåndsregler når jeg går ut
 
Har for en stund siden avtalt å besøke søster i Oslo...det innebærer tog, trikk og busstur i Oslo...merker jeg er skeptisk til å dra fordi jeg skal ha med 4 mnd gamle mini...nå som det har blitt en del korona i Oslo igjen.
Hadde dere ventet med besøk selv om det ikke er reiseråd som sier at man ikke bør reise foreløpig..

Ja vi omgås ikke Oslofolk nå. Andres behov får pent vike nå :p
 
Støtter avgjørelsen din :) Jeg ville aldri gjort det. Unngår det vi kan fortiden :)
 
Back
Topp